Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 1718192021 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 20:01
Heb deze week al lekker mogen eten ,elke dag brachten de kids een bordje met eten wat een verwenning,met ene arm kan je niet veel doen ,het is al wat beter ....heb geen geduld
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 20:03
heel simpel maar keilekker : de Orak Arik Lao, puur zonder iets anders erbij.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 23:25
En zo lekker snel klaar ook!
Heerlijk op een warme dag, kort in de keuken.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2018 om 16:19
Vandaag eten we de eerste spitskool van het jaar uit de tuin. Lekker stamppot met runderrookworst.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2018 om 17:54
Lekker Kamilla! Spitskool heb ik niet in de tuin, maar wel wat andere dingen, dit jaar vooral veel kruiden en wat leuke vruchten: vijg, citroen, calamondino. Buiten veel druiven (maar dat duurt nog wel een paar maanden, dus daar heb ik nog niet veel aan te doen), rozebottels (wil ik ook t.z.t. gaan verwerken) en dan komen over een tijd de appels, peren, kweepeer, walnoten, mispels... Haha, dan zijn er van die momenten waarop je jezelf helemaal een slag in de rondte werkt om alles te verwerken, want het is ook wel weer fijn als je 's winters lekker zelfgemaakte appelmoes uit de vriezer kunt halen en zo. Eet smakelijk!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2018 om 18:59
Leuk dat jij ook zo actief bent met je moestuin. Zo te lezen heb jij je meer toegelegd op fruit. Ik heb vanochtend witte bessensap gemaakt. Vanavond drinken we een glaasje. De rest zit in de diepvries voor de feestdagen.   
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2018 om 21:42
Macaroni
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 11:12
Salade terug op dieet ...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 11:14
tuinbonen met alles wat Holland's is er bij .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 15:12
Ik heb een kladje gevonden en ik denk dat ik het snap dus vanavond courgette/aardappelen raspen en daar dan koekjes of 1 grote koek van bakken
Ik denk koekjes, dat lukt altijd beter.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 15:58
Vandaag wordt het basmati zilvervliesrijst, tofu, courgette, aangevuld met ui, paprika en een boel bladkruiden uit de tuin.   

De courgetteplanten doen het geweldig! Waarschijnlijk bij jou ook, LW.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 17:50
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Leuk dat jij ook zo actief bent met je moestuin. Zo te lezen heb jij je meer toegelegd op fruit. Ik heb vanochtend witte bessensap gemaakt. Vanavond drinken we een glaasje. De rest zit in de diepvries voor de feestdagen.   
 

Klinkt heerlijk! Witte bessen heb ik niet. Ik heb net weer een aantal jostabessen geplukt en opgegeten, zó vers van de struik, smullen! We hebben een kleine kas (glas) en een grote (tunnelfolie). De grote kas moet helemaal op de schop, maar met mijn pijn lukt het me niet om orde te scheppen, dus veel onkruid, wordt dit seizoen niets, maar vorige jaren o.a. peultjes, sla, bietjes, pompoen, courgette, sperzieboontjes enz. in geteeld. Hond is dwars door de kas gegaan, dus moet er nieuw plastic overheen. Kunnen we zelf niet; bouwer is failliet en we kunnen niemand vinden die dat kan/wil herstellen, en nu is het aan de late kant om nog met groente te beginnen. Ik heb wel een courgette en wat sla, radijs, tomaat, paprika en dat soort spul in de kleine kas, maar ja, je moet het ook kwijt kunnen. Hopelijk kan ik volgend jaar mijn grote kas weer gaan gebruiken, is gewoon veel lekkerder om zelf te kweken. En het leuke vind ik dan: 's ochtends de kas in en kijken wat je tussen de middag op tafel zet, verser kan het niet, en je weet ook dat er verder niets is gebeurd qua gif en zo. Maar goed, dit jaar dus even op een laag pitje en inderdaad voornamelijk fruit, óók de moeite waard om dat zelf te telen :).
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 20:44
Ik had zaterdag alle oogstbare courgettes afgesneden en aan mijn broer gegeven, vandaag zat er al weer een hele kudde aan Confused
Meestal ga ik dan zuur maken en op een bepaald moment ook prut voor soep of pastasaus invriezen.
Momenteel weet ik ook haast niet wat ik iedere dag eten moet, kiezen is zo moeilijk - ik weet wel wat de kippen eten, doorgeschoten sla
en doorgeschoten raapstelen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 23:31
Leuk om de tuinierverhalen te lezen. Gelukkig hoef je niet om te komen als je een jaar geen groente in je tuin hebt. Toch kan je nog wel van alles zaaien hoor. Desnoods koop je jonge plantjes bij een tuincentrum.

Het kiezen van de dagelijkse maaltijd vind ik niet moeilijk. Er wordt hier gegeten wat het hardste nodig is. Deze week ligt het accent op andijvie en spitskool. Peultjes en courgette voor de afwisseling. De rest is nog niet ver genoeg.   
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2018 om 10:14
Vandaag staat er pasta met pesto en hamblokjes op het programma
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2018 om 11:06
Voor degenen met een courgetteoverschot: ik maak het volgende recept (in veelvoud, kan ik bakjes worden ingevroren; alleen de spekjes niet mee invriezen, maar op het laatste moment toevoegen, dus als je hem uit de vriezer haalt even, tijdens het opwarmen, de spekjes uitbakken):

Romige courgettesoep met spekjes


Ingrediënten: (4 personen)

 

·                         2 courgettes (500gram)

·                         200gr spekjes

·                         20gr boter

·                         3  bouillonblokken (kip)

·                         1ui

·                         ½ liter melk +1/2 liter water

·                         1 tl tijm

·                         2 dl room culinair

·                         (eventueel 2 el gehakte peterselie)

·                         peper en zout

·                          

Bereidingswijze:

Bak de spekjes in de boter krokant en schep ze met de schuimspaan uit de pan op keukenpapier.

Bak in het achtergebleven vet de gesnipperde ui en de blokjes courgette (4min ).

Geheel (ui en courgettemengsel, excl. spekblokjes) nu overdoen in de soeppan,

Schenk de melk en het water bij het courgettemengsel en verkruimel de bouillonblokken er boven.

Voeg de tijm toe.

Breng de soep aan de kook en laat deze 15 min. zachtjes doorkoken.

Pureer de soep en roer de room erdoor. Breng al roerend opnieuw aan de kook.

Voeg eventueel peper en/of zout en de peterselie toe.

Pas als de soep is opgeschept de uitgebakken spekjes toevoegen.

 


Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2018 om 08:22
Gisteren heerlijk bloemkool met aardappeltjes en kip op oma haar manier...
En vanavond doen we nog een keer sla...
Aangevuld met komkommer,tomaat,mango,ei en natuurlijk kip van oma...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2018 om 09:51
Lekker recept, Handwerkjuffie! Meestal maak ik mijn soep vegetarisch bijvoorbeeld met tofublokjes. In de "koffiecorner" is ook een topic waar recepten gedeeld kunnen worden.

Het "overschot" aan courgettes vries ik in. Ik snipper de courgette en fruit alles even aan in olijfolie. Afkoelen en in kleine bakjes gaat het de vriezer in. Dan kan ik dat de hele winter gebruiken als bijgerecht in saus, soep, roerbakgerecht of zelfs over stamppot heen.

Vanavond wordt het een rijstgerecht met courgette en peultjes.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2018 om 11:09
Rabarber met gebakken aardappeltjes en een stukje vlees...
Oma kookt weer dus dat wordt vinger likkend lekker...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2018 om 15:04
Sla met druiven, komkommer, tomaat, pijnboom pitjes, ei en coburger ham er doorheen...
En als toetje hebben we Galia Meloen...
Om je vingers bij af te likken...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1718192021 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.410 seconden.
Lang Yarns