Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2021222324 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 18:27
patatjes met snack
Back to Top
faith View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2015
Locatie: tilburg
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer faith Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 19:33
Tonijn pasta jammie
Geniet van elke dag
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 20:59
Opwarm van de toko, van dat lekkere hete zweet eten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 17:51
Ik heb zelf aubergines, het is geen groente waar ik veel mee kan - maar ik had me bedacht dat als een groot deel van de wereldbevolking
er mee wegloopt dat er dan toch wel iets mee te versieren moet zijn. Dus vandaag 3 kleintjes (eigen oogst) in de pan gehakt en gebakken
toen in een ovenschaal. Ui en paprika gebakken, groen blokje erbij - ook weer in de ovenschaal. Tomaten in plakjes eroverheen en
1 bolletje mozzarella erop, beetje olie en sesamzaad erop en toen 25 min op 200 graden in de oven (vind je het gek dat het binnen warmer is dan buiten)
Met een geroosterde boterham erbij . . . en ik vond het best te hachelen (=eetbaar)
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 18:03
Aubergines... Nou, ik zeg altijd dat ik alles lust, maar die smaken me toch iets teveel naar rotte bananen. Maar met jouw culinaire camouflagetechnieken zou het vast en zeker goed lukken.

Hier heeft mijn man het eten vandaag verzorgd: gebakken aardappeltjes, sperziebonen uit de tuin, vegetarische quorn met courgette, paprika en uitjes.
Back to Top
faith View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2015
Locatie: tilburg
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer faith Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 19:14
gebakken aardappel met doperweten en spek
Geniet van elke dag
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 19:15
eigen maak shoarma

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 19:54
Sperciebonen komkommer met iets wat voor vlees moet doorgaan .

Ik wil het wel,maar ik geloof dat ik toch liever 1x per week oversla,want dit blijft voor mij karton ,het spijt me voor de vegetariers.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 20:19
Iets dat naar karton smaakt, kan nooit de ware bedoeling zijn. Hier wordt 3 tot 4 keer vegetarisch gegeten... en met groot plezier. Dus, eerlijk gezegd ben ik benieuwd naar dat stuk karton van jou. Wie weet valt met bepaalde specerijen en roerbakgroentes de smaak te verbeteren.    
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2018 om 20:15
Ik ben dol op vega burgers, maar heb moeite met tofu en tempeh - dan nog liever aubergines LOL 
Back to Top
faith View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2015
Locatie: tilburg
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer faith Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2018 om 21:12
macaroni op jammie
Geniet van elke dag
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2018 om 21:12
De balletjes van de vegetarische slager ,die had mijn dochter laatst ,die vond ik wel lekker , maar verder heb ik nog niets kunnen waarderen .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2018 om 22:10
Vegetarische happen moet je wel smaak geven. Juist tofu vind ik een zeer neutrale gezonde variant die met roerbakgroentes gecombineerd een uitstekend resultaat geeft. Ik gebruik tofu ook als aanvulling in de soep.

Vandaag hadden we wortels, basmati zilvervliesrijst, geroerbakte garnalen met courgette, ui en tomatensaus. Allemaal eigen oogst. 
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2018 om 22:17
andijvie gegeten
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2018 om 22:31
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

   
Vandaag hadden we wortels, basmati zilvervliesrijst, geroerbakte garnalen met courgette, ui en tomatensaus. Allemaal eigen oogst. 


Waar heb je die garnalen geoogst Kamilla??





(sorry, grapje) EmbarrassedLOL
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2018 om 22:38
Pfiuww, wat ben jij goed in de stemming, zeg! LOL

Ik reken alleen de groentes die ik oogst. De rijst komt trouwens uit een reformhuis. Dat lukt hier ook niet in de tuin. 
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 12:49
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

De balletjes van de vegetarische slager ,die had mijn dochter laatst ,die vond ik wel lekker , maar verder heb ik nog niets kunnen waarderen .
 

Heb je al eens 'Kipstuckjes' van de Vegetarische Slager geprobeerd? Die vinden wij erg lekker.

Wij zijn flexitariërs - soms vlees, soms vegetarisch. Sommige producten van Valess zijn ook wel te doen (zo'n schnitzel die is gevuld met saté, met Goudse kaas of met champignons)… Het schijnt (zelf nog niet geprobeerd) dat AH ook wel goede vegetarische producten verkoopt, dus die ga ik een keer testen :).

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 13:56
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Waar heb je die garnalen geoogst Kamilla??


Ik heb wel eens gehoord dat in |Nederlands water de laatste jaren veel exotische krabben voorkomen, die goed te eten zijn. Heb ze zelf nog niet gezien of geproefd. Maar die zou je misschien wel kunnen oogsten.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 16:12
Een high tea bij oma op der verjaardag...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 17:48
Gefeliciteerd met je oma, Suziefreubels!

Wij hadden vandaag andijvie stamppot met runderballetjes en wat roerbakgroente eroverheen. Grotendeels uit eigen tuin BEHALVE HET RUNDVLEES !!

Originally posted by Cocos Cocos wrote:

Ik heb wel eens gehoord dat in |Nederlands water de laatste jaren veel exotische krabben voorkomen, die goed te eten zijn. Heb ze zelf nog niet gezien of geproefd. Maar die zou je misschien wel kunnen oogsten.


Daar had ik nog niet eerder van gehoord. Nou pluk ik allerlei kruiden in de wilde natuur, maar aan levende have heb ik me nog nooit gewaagd. Een zelfgevangen krabbetje afkluiven, heeft wel wat. De slakken in mijn tuin zijn ongetwijfeld ook rijk aan proteine, maar daar voel ik toch wel een zekere weerhouding tegen.   
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2021222324 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns