Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 14:36
Gisterochtend demonstreerde een van de kippen dat de boerenkool "lekkur" is . . . LOL
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 14:38
Mijn Lavas was groot en ik heb wel eens zaailingen opgekweekt, maar daar heb ja al snel te veel van. Dat had ik helaas opgeruimd en nu, na die lange droogte, is mijn Lavas helemaal weg.
Cry

Nu moet ik moeizaam opnieuw beginnen met een zakje zaad kopen om een nieuw plantje op te kweken.
Disapprove
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 20:18
Hebben je kippen nog boerenkool overgelaten, LW?

Dieren kunnen razendsnel je boeltje slopen. Mijn vader had ooit Euphrasia (ogentroost) verzameld hoog in de Alpen. Na 3 uur had hij een half boterhamzakje vol. Dat liet hij per ongeluk binnen bereik van mijn konijn Kamilla liggen.... in 15 seconde was het verorberd. Ik heb mijn vader nog nooit zo beteuterd zien kijken.

Cocos, Lavas kan je ook als plantje kopen bij een tuincentrum. Dat heb ik ook ooit gedaan. Flinke bos geworden. Snoeien en invriezen in juni en dan opnieuw weer laten uitlopen.   
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 11:25
Vandaag speklapjes met gekookte aardappelen en groente (wat dat weet ik nog niet).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 11:57
De slowcooker staat te pruttelen met hacheevlees. Ik heb spruitjes, zuurkool en boerenkool. Wie gaat winnen weet ik nog niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 12:22
Salade van in heel dunne plakjes gesneden radijs, aardappel en augurk, met roomsaus en fijngeknipte bieslook. Daarbij 2 zoute haringen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 12:36
Ohhh dilianne dat is lang geleden speklapjes...
Het water loopt me letterlijk in de mond...
Helaas vind man lief ze altijd te hard en hoeft hij ze dus nooit...
Das ook gelijk de rede dat ik ze voor mezelf niet zomaar maak...
Maar je brengt me op ideen...
Vanavond eerst boodschappen doen en denk dat het dan broodjes donner worden...
Lekker makkelijk en snel klaar...
Dan is het eten klaar terwijl de boodschappen opgeruimd zijn...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 14:55
Ik heb zin om naar Magtelt te gaan, maar het gehakt in de koelkast houdt me tegen. Dus ballen gehakt en uhm uhm chinese kool
of hoe heet dat andere ook alweer. Het komt uit de tuin en ik heb zelf niet gezaaid - dus ik sta nogal eens met de mond vol tanden.
Even gegoegeld, chinese kool - toch goed LOL met piepers
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 16:19
Bij ons waren het worteltjes met vis

Morgen worden het speklapjes ,maar niet voor mij want ik hoef ze niet .
Mijn man krijgt krootjes en ik zag spruitjes .
Vlees verzin ik nog wel .

Dit alles met eigenheimers .

Dan staat er voor mij dieet voeding ,aan het eind van de dag ,want ik was 10 kilo afgevallen , net 50 is een beetje weinig en dat geeft ook zoveel werk ,want al mijn broeken zijn te wijd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 17:48
Het werden hotelspruitjes. Dat zijn gewone spruitjes, waarbij je een vergrootglas nodig hebt om ze te schonen. Het vlees viel uit elkaar van plezier, heerlijk mals.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 20:19
Originally posted by Mutti Mutti wrote:


Dan staat er voor mij dieet voeding ,aan het eind van de dag ,want ik was 10 kilo afgevallen , net 50 is een beetje weinig en dat geeft ook zoveel werk ,want al mijn broeken zijn te wijd.
Zeggen ze dan niet dat je een magnum per dag mag eten ? Krijg je echt van die vieze energie toetjes ? Mijn vader vond dat een straf.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 08:53
Nee een magnum mag niet en die lagen gisteren bij appie met een korting stikker mij juist aan te kijken ,slagroom ook niet .

Ik moet het doen met die toetjes en drankjes .

Ik heb een proef pakket van 32 en mag afkruisen welke echt niet te doen zijn.

Maar het helpt ,de weegschaal gaf bijna 500 gram meer aan gisteren .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 08:54
Vanavond zijn het piepers met worteltjes en een stukje vlees...
Dat moet ik alleen nog verzinnen welk...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 08:59
Machtelt ,wat kan je allemaal klaarmaken in een slowdinges ?

Ik kook al ruim 50 jaar in een snelkookpan ,maar die is aan vervanging toe .

Kan je er ook gewoon aardappelen en groenten in klaarmaken ?

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 09:48
Kip, bloemkool, aardappelen. Appeltjes toe.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 10:29
@mutti van een snelkookpan naar een slowcooker, dat wordt wel een overgang LOL
Ik voel qua dieetvoeding met je mee, zoals ik al zei mijn vader vond het echt een straf alhoewel hij toegaf dat er een paar tussen zaten
die "te doen" waren. Mag je niet b.v. melk bij de boer halen en daar b.v. vla van koken ? Of rijstepap ofzo.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 10:46
Ik zal het de dieetiste nog eens vragen .

Maar volgens haar zijn dat verkeerde vetten .
Als het blijft helpen ,moet ik maar even doorbijten .
Ik had er gisteren een drank met een frisse citroensmaak ,die heeft een grote V gekregen .

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 10:23
wel op tijd stoppen hé mutti. Misschien dat ge na dat proefpakket al terug op gezond gewicht zit. En anders zijn er nog altijd kruidnoten, twixen en marsen. Die geven geen probleem om bij te komen, gaat vanzelf.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 11:48
Daarom zei ik ook Magnum, mijn vaders arts die zei gewoon, op gewicht komen vooral alles eten wat je lust en neem vooral rustig een magnum.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 12:17
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Machtelt ,wat kan je allemaal klaarmaken in een slowdinges ?

Ik kook al ruim 50 jaar in een snelkookpan ,maar die is aan vervanging toe .

Kan je er ook gewoon aardappelen en groenten in klaarmaken ?



Ik heb een boek met 500 recepten, en daar staan soepen, toetjes en complete maaltijden in. Ik maak voornamelijk stoofvlees. Maar op facebook zijn wel drie slowcookerclubs, die elkaar adviseren en recepten geven. De gerechten staan soms8 uur te pruttelen, wel iets anders dan de snelkookpan.

Wat we vanavond eten ligt nog in de vriezer, daar ga ik om 17.00 uur over denken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns