Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2728293031 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 14:15
Originally posted by Cocos Cocos wrote:

Waar koop jij mungbonen? Ik zie ze hier bij de supermarkten niet veel. Eigenlijk alleen bij Albert Heijn en die ligt niet zo op mijn route. Als ik er dan kom, blijken ze die ook nog vaak niet in huis te hebben.


Inderdaad halen we mungbonen meestal bij AH. De reformwinkel in Almere Stad heeft ze ook volgens mijn man. Het merk heet "SMAAKT!" en dat kunnen andere supermarkten ook hebben. Op internet zag ik dat je mungbonen ook online kon bestellen bij AH. Hoeveel dat kost, weet ik niet. Maar droogbonen kan je rustig voor een heel jaar inslaan.    

Mutti, vroeger hadden we hier een recepten-topic. Ik kan het nergens vinden. Als we eens een nieuwe maken? Dan kan iedereen weer naar hartenlust haar kookkunsten beschrijven.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 14:33
Dank voor de tip, Kamilla.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 21:53
We horen wel wanneer de mungbonen bij jou op de tafel gekomen zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 17:31
Ik had bij Deka twee bakjes runderchipolataworstjes en twee zakjes roerbakgroente gekocht. En ik was gisteren en vandaag een beetje lui. Ik heb de worstjes aan stukjes gesneden, rijst gekookt, vlees en groente en later de rijst geroerbakt. Heerlijk. Die worstjes zijn dus ook geschikt als soepballetjes. Scheelt een hoop gedraai.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 17:34
Hier was het bloemkool met broccoli, opperdoezer-aardappels, vegetarische quorn met geroerbakte ui, paprika, courgette, selderie en zonnebloempitten.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 17:46
Hier was het peentjes ,aardappelen met vissticks van de grill

Morgen wordt het bloemkool en een soort vlees wat mijn man meegebracht heeft .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 18:32
orak arik, weer eens
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 20:19
Snijbonen, gegrilde karbonade en blokjes gekookte aardappelen meeverwarmd in de karbonadejus.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2018 om 08:36
Nog geen idee maar wel iets makkelijks...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2018 om 11:54
Hutspot, lekker!!!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2018 om 13:31
We hebben het net op .

Het waren tuinboontjes ,komkommer , aardappelen en een gehakt bal .

Ik heb ooit eens een hele berg div smaken zakjes gehakt kruiden gewonnen en die moeten toch op
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2018 om 15:57
vanmiddag in het woonzorgcentrum gaan eten waar mijn schoonmoeder woont.

Het was knolselderroomsoep met spekjes. (in de mijne lagen geen spekjes)
boeuf bourguignone met gebakken krieltjes
ijs en warme kersen met iets van alcohol erin maar welke weet ik niet meer.

En het smaakte heel goed als ge zo met uw benen onder tafel kunt schuiven.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2018 om 16:36
Afgelopen dagen had ik een stevige verkoudheid met koorts. Mijn man heeft al die tijd voor het eten gezorgd. Wat een lieverd! Inderdaad Bep, lekker aanschuiven is dan zo fijn.

Sinds gisteravond is hij zelf ineens gevloerd door het virus en zijn de rollen nu omgedraaid. Fijn dat we niet tegelijk plat gingen.

Vandaag staat er rode koolstamppot met kip op het menu.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2018 om 17:15
Had een ander ze eruit gevist Bep ?

Want hoe oud ze ook zijn ,soms zijn het net kinderen .

Ik weet nog dat mijn vader in een wwozorg centrum ging eten
Voor de gezelligheid ging alles zoals thuis . S halen op tafel e.d
Zo ook een schaal met sla met gesneden eieren de overheen .Nou de laatste had geen plakje ei meer . Altijd ruzie .

Ik heb ze toen de raad gegeven voor iedere eter een apart schaaltje met sla plus een plakje ei te geven .

Gewoon dezelfde bak met sla klaar maken even in kleinere schaaltjes doen en de uitgetelde schijfjes ei verdelen en a.u.b evenveel .

Net zoals de balletjes in de soep
Soepkoppen vullen en in iedere kop evenveel balletjes
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2018 om 17:16
Kamilla ,

Het beste met je man
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2018 om 17:33
nee, hier ging het zoals in een restaurant, maar dan door een vrijwilliger (ik denk dat ze een jaar of 80 was) en een bewoner van daar. De soep werd per persoon in aparte kommetjes rondgedeeld, dan kwam het platte bord met alles erop en dan een kommetje met ijs en ééntje met warme kersen. En het werd na elke gang terug afgehaald ook. Wel gingen ze nog rond met soep en met aardappelen en vlees voor de grote eters, die konden bijkrijgen.

Toen het dessert op was had ik eindelijk gezien waar de afwas naartoe moest, en ben ik opgestaan en heb een paar kommetjes van verschillende tafels opgepakt en het naar daar gebracht. Ik kreeg maar 1 opmerking en dat was van mijn man : kondet weer niet laten? Ik heb gewoon nee geantwoord en ben bij een madammeke gaan zitten van 88 die een sjaal aan het breien was. Zij zat aan de andere kant van de zaal omdat zij niet kan praten en breien tegelijk. Want aan de ene kant zaten er nog breisters. En dan kwam ik efkes storing spelen. Een geslaagde dag!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2018 om 18:04
Bedankt Mutti, ik heb jouw beterschapswens aan hem doorgegeven.   

Ik vind het ook best moeilijk om gehaktballetjes, tofublokjes of andere telbare dingen die in de soep zitten, vanuit een grote pan eerlijk te verdelen over bijvoorbeeld 12 borden. Eigenlijk zou je de toevoegingen apart in de juiste hoeveelheid naderhand moeten kunnen verdelen.   
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2018 om 10:44
Vanavond eet ik hetzelfde als gisteren, maar dan opgewarmd. Voor mijn man en zoon (heb sinds zondag nog maar 1 zoon thuis, de jongste is zondag nl. op zichzelf gegaan samen met zijn vriendin die hier ook een tijdje woonde) maak ik satéschnitzel, boontjes en aardappels. Zelf eet ik dan de opgewarmde glutenvrije pasta, rucola, cherrytomaatjes en stukjes zalm. Eigenlijk hoorde er rijst kookroom door maar die kon ik niet in de winkel vinden, ook niet met behulp van drie medewerkers daar, dus heb ik er maar een scheutje kokosmelk door gedaan. Het was gisteren heerlijk, hopen dat het vanavond ook nog smaakt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2018 om 10:56
gisteren was het witloof in hesp gerold met kaassaus over, maar niet in de oven gezet. Direct op het bord gelegd. (ik had te grote honger om er nog een korstje over te maken, en als ge honger hebt doet een korstje er niet toe).

Vandaag denk ik een ovenschotel van pastinaak, zoete aardappel, peterseliewortel, sjalot, wortelen, paprika, look en lam, rozemarijn en tijm.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2018 om 11:04
Rodekool met appeltjes en draadjesvlees
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2728293031 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns