Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 1213141516 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 19:00
De wortel is de oven in gegaan, ik wilde echt alleen wortelen maken dus geen gestamp en ook geen 3 kleuren potje - dus het was even zoeken.
Ik heb dit gemaakt. Ik vond het een goed te volgen stukje film en het recept was goed. Hier wordt nogal eens geklaagd als de groente
niet gaar is en dat wel zou moeten zijn - maar daar was vandaag geen sprake van Big smile
 
Ik had het bakblik wel helemaal bovenin staan, dat vertellen ze niet, maar als je goed oplet zie je het gebeuren.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2018 om 20:57
Ziet er goed uit.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 09:17
Nog geen idee voor vandaag maar denk iets makkelijks...
Het ontbreekt me de laatste tijd aan zin om te koken...
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 10:03
Bladerdeegrol met o.a. kip, paprika en prei. Met daarna een Mona toetje
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 11:47
Vandaag staan er gekookte aardappelen, kalkoenschnitzels en witlof op het menu. Aansluitend nog een toetje...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 15:09
Hier wordt het tot nu toe stoofprei, aardappelen en een varkenskotelet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 15:18
Hier was het biet met speklapje voor mijn man .

Voor mij witlof met fricandeau .
Allebei aardappelen erbij .

fruit e.d. komt in de loop van de dag wel naar binnen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 15:21
Woensdag en zondag zijn de dagen dat ik me mag laten verrassen. Dan kookt mijn man. Morgen vanwege cursus halen we lekker Indiaas eten. Vrijdag ben ik pas aan de beurt achter het fornuis.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2018 om 15:47
Wij hebben het vandaag op een goed gevulde verse groentesoep gehouden met broodjes, en een toetje.  



Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 10:24
Voor vandaag staat er lasagne op het programma (niet zelf gemaakt maar van de Aldi en die is zooooooo lekker
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 11:01
Rijst met erwtjes en ragout
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 11:18
Spaghetti voor man lief en voor mezelf denk een bak salade lekker makkelijk en snel klaar ...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 12:30
Raasdonders met spekjes,  rauwkost en uitjes, rauw en gebakken.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 13:39
Peentjes met aardappelen ,en gebakken vis voor mijn man ,en gestoofde voor mij .

Morgen zal het wel broccoli worden ( ben ik niet zo dol op ,maar het schijnt erg gezond te zijn dus ...) met aardappelen en ik denk een bal gehakt plus rauwkost .
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 13:53
Dilianne, Dank voor je tip over de lasagne van de Aldi. Ik kom niet vaak bij de Aldi en ik houd zelf niet van lasagne, maar soms maak ik hem speciaal en alleen voor mijn man, en dan eet ik zelf iets anders. Maar als die van de Aldi kant-en-klaar is, scheelt dat natuurlijk best een hoop werk, dus als ik er eens kom, zal ik het een keer voor hem kopen (en dan ben ik benieuwd of hij die ook lekker vindt), altijd leuk om eens te proberen!  
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 14:00
Wij hebben vandaag een koolsalade op, met een zelfgemaakte dressing. Ik had van maandag nog een halve Chinese kool over.
Makkelijk recept (want op donderdag altijd weinig tijd om te koken) en het was lekker; eerste keer dat ik dit recept heb gemaakt, stond op de verpakking en het leek me leuk om het te proberen. Ik wist niet wat ik ervan kon verwachten, maar het was erg lekker, vonden mijn man en ik; recept zal ik hieronder zetten. Persoonlijk zouden wij de volgende keer iets minder azijn en iets meer basterdsuiker gebruiken voor het maken van de dressing, kwestie van smaak, dit was trouwens wel lekker fris.

Voor de liefhebbers (recept voor 2 personen):

1/2 Chinese kool in smalle reepjes snijden, wassen en laten uitlekken.
Dressing maken van:
- 1 theel. mosterd
- 1 theel. bruine basterdsuiker
- 2 eetl. ketjap manis
- 3 eetl. azijn (wij hebben balsamico-azijn gebruikt)
- 5 eetl. olie (gekozen voor olijfolie)
- peper en zout naar smaak.
Dressing door de kool mengen.
200 gram gerookte kip in plakjes erop leggen.
100 gram cashewnoten toevoegen.

Ik ga het zeker nog eens maken, maar dan pak ik dus, zoals gezegd, iets andere verhoudingen; ik denk dat ik het dan ga proberen met 2 theelepels basterdsuiker i.p.v. 1, met 2 eetl. azijn i.p.v. 3 en met 4 eetl. olie i.p.v. 5. Dressing was in verhouding erg veel en mocht voor ons íets minder zuur, hoewel het heel goed kon. Denk dat het verder lekker is om een (zure) appel in kleine blokjes toe te voegen. Maar ja, de eerste keer maak ik een recept altijd volgens de aanwijzingen, daarna ga ik zelf experimenteren en variëren :).





Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 16:38
Ik gooi eerst kibbelingen en vervolgens frietjes in de airfryer. Citroenmayo erbij en ik zal in de magnetron wat appelmoes maken. Mona pudding toe. IK kom net van de soos en heb geen zin in een lange sessie in de keuken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 17:33
man man man, wat hebben jullie namen voor eten. Raasdonders moeten goegelen. Een gerecht uit het boek Otje van AMGS. Niet veel wijzer geworden. Dan een goegelding verder : kapucijners. Dat ook weer moeten goegelen en uiteindelijk gevonden : zwarte erwten.

Een uitleg bij de kapucijners (eten voor zeelui en soldaten om scheurbuik te voorkomen) : Het darmgeknetter wat daarna van alle kanten kwam, is verantwoordelijk voor de bijnaam raasdonders van de kapucijners.

Plezante erwten dus.



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 17:42
Ik heb ooit een broodje aap verhaal gelezen over een Mexicaan, die in een hotel een heleboel bonen had gegeten en toen was gaan slapen met alle ramen potdicht. Hij heeft zichzelf daarmee vergast. Dan heb je wel een goede verklaring voor het begrip raasdonders. Als je het geloven wilt. Soldaten aten vroeger Rats Kuch en Bonen. Rats is stamppot, Kuch was een bepaald soort brood.

Wat Lao eet, wordt Captain's dinner genoemd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2018 om 17:53
Seffens naar de ah op zoek naar die gerookte kip en ineens een chinese kool meebrengen om daarna te eten.

Captain's dinner klinkt niet slecht.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1213141516 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.455 seconden.
Lang Yarns