Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2324252627 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2018 om 11:51
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Ik wil niet naar facebook.
Heb een sterke aversie tegen facebook.
Zoals ze zich steeds opdringen met allerlei dingen van je moet iets liken, met allerlei tv programma's kan je via facebook kennelijk leuke dingen  doen.
Ze dringen zich op met pc- of tabletspelletjes.
Eigenlijk is overál waar internet te vinden is facebook ook, zichtbaar of onzichtbaar.

Dat maakt dat ik face ENG vind.



Zo denk ik er ook over.
Ik doe niet aan facebook en niet aan twitter.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2018 om 11:53
Snap ik wel dat je dat vind Lao...
Heb het zelf wel en post eigenlijk alleen maar haak gerelateerde dingen...
Daarbij wel dat er groepen te over zijn met haakdingen...
En ik dus ook veel te veel leuke dingen voorbij zie komen...
Wat vervolgens zorgt voor veel te veel inspiratie...
Waarna er niks meer uit de handjes komt omdat er te veel leuks is wat ik nog wil maken...
En ik niet kan kiezen waar ik als eerste aan ga beginnen ...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2018 om 11:54
Oh ja en wat we vandaag eten...
Patatjes uit de airfryer ...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2018 om 12:11
Sperciebonen komkommer aardappelen en een balletje gehakt .

Toetjes fruit e.d komem er wel tussendoor .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2018 om 13:18
Gegrild kippetje, aardappelpuree, boontjes.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2018 om 14:33
Vandaag gaat mijn man de keuken in.

Wat het wordt, is nog een "verrassing". Maar... ook hier schijnt er een stukje kip bij te komen want dat heb ik in de koelkast gezien. Verder zullen er zoals altijd krielaardappeltjes op mijn bord komen te liggen. Zijn keuze van groenten bestaat uit twee soorten: bloemkool/broccoli of snijbonen. Dus de groente gaat de grote verrassing worden.   
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 09:23
awel lao, ik dacht ook 'faceboek' daar ga ik niet op. Tot vorig jaar (of is het al langer, ik weet het niet meer) dacht ik, na 2 pogingen eindelijk erop. Liken vergeet ik meestal te doen.
Maar er gaat een wereld open van bakrecepten, etensrecepten, patronen haken, breien, naaien kleding, knuffels, topdownbreien, pixeldekens haken, sokken breien, vintage, kopen en verkoopgroepen, speciaal voor playmobil of lego of fisher price, noem het op en ge vindt het. Dikwijls wel in de zogezegde besloten groepen. Maar dan kunt ge op lid worden klikken en dan ineens krijgt ge melding dat ge lid zijt. Staat het u niet aan dan kunt ge de groep verlaten en zijt ge geen lid meer.

We zijn terug thuis en ik weet al niet meer wat we gaan eten. Vorige week kan ik zo zeggen :

vrijdag gaan eten op het park
zaterdag regenbbq
zondag in Garderen gaan eten
maandag hotdogs gemaakt van baguetten
dinsdag eerst potten gekocht in action (want in de bungalow waren het allemaal kleintjes) en dan 8 kg mosselen. Dus 's avonds mosselen.
woensdag spaghetti
donderdag terug in Garderen gaan eten (de rest van wat we toen niet opkregen)
gisteren terug thuis en een boterham gegeten en nu heb ik terug een blackout wat eten betreft.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 09:28
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Eigenlijk is overál waar internet te vinden is facebook ook, zichtbaar of onzichtbaar.


En nu ook nog 50 miljoen accounts gehackt en de toegang alle daarmee verbonden accounts op andere websites.

Weer blij dat ik niet aan Facebook doe. Smile
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 09:29
Vandaag eet ik aardappelpuree, spinazie, karbonade.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 09:32
LOL 
Black out, dan wordt het spontaan een mannenkookdag of iets halen of iets uit de vriezer of iets heel simpels . . . b.v. soep of pasta
Alhoewel als ik aan Bep van de blauwe taarten denk vraag ik me af wat bij haar simpel is LOLLOLLOL
Vandaag is weekend, dus is het bij ons man(nen)kookdag omdat hij EHBO-en is, is het geen verrassing meer alles ligt al klaar op het aanrecht.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 09:33
En appeltjes toe. Eindelijk zijn die mooie grote rooie appels in de boom goed rijp, dus voorlopig eet ik elke dag verse appels uit de boom.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2018 om 18:22
Vandaag was het hutspot met rundergehakt.

Door de hutspot ging prei en een kruidenmengsel van selderie, kervel, lavas, oregano, paardebloemblaadjes, brandnetels, weegbree en herderstasje. Gesmuld!
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 14:34
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Vandaag was het hutspot met rundergehakt.

Door de hutspot ging prei en een kruidenmengsel van selderie, kervel, lavas, oregano, paardebloemblaadjes, brandnetels, weegbree en herderstasje. Gesmuld!


Leuk, die wilde blaadjes op je bord.
De gekweekte kruiden ken ik natuurlijk, paardebloem (groene?) blaadjes ook, brandnetelblad kan net als spinazie gekookt, maar Weegbree en Herderstasje als groenten, dat is nieuw voor mij. Heb je die gewoon door de hutspot mee gestampt? Of doe je er nog iets speciaals mee?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 20:30
Voor mij is het heel normaal om eetbare kruiden die in mijn tuin groeien in gerechten te verwerken. Ik pluk ongeveer een volle vergiet aan blaadjes. Goed wassen, ontdoen van taaie stelen, snipperen met een schaar, op het laatste moment bij de hutspot voegen (een of twee minuutjes), doorroeren en stampen. Het resultaat is oranje hutspot met groene spikkeltjes.

Van het herderstasje knip je de hartvormige blaadjes af. De rest van de stelen zijn veel te hard. Herderstasje smaakt ook rauw erg goed. Een beetje koolsmaak.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 15:52
Ik ben vanmorgen bezig geweest om grassprieten uit een bed met winterpostelein te plukken. Ik ben er nog niet half klaar mee. Er komt heel veel gras op overal. Ik kwam er ook weegbree tegen, die ik dan misschien net zo goed kan laten staan, als het gewoon met de postelein mee door de aardappels gestampt kan worden.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 16:56
Hier vandaag lekker zuurkool, met natuurlijk een grove rookworst en zuurkoolspek erin. Een flinke pan vol gekookt. Morgen druk, dus dan staat de rest van de zuurkool op het menu.

De (on)kruiden die ik niet ken (misschien ook wel herderstasje), daar waag ik me op het ogenblik maar niet aan. Hond en kat lopen veel in de tuin, niet zo'n lekker idee, haha. Maar wel leuk om mee te experimenteren als ik zeker weet dat de hond er niet overheen heeft geplast :).
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 11:41
Ik heb een hele gekke kat: Hij loopt keurig om de groentebedjes heen.
Dit jaar kon ik een tijdlang niks in de tuin doen, door een blessure. Ik heb nu alleen de winterpostelein die zichzelf uitzaait, en ook de snijbiet heeft een paar spontane nakomelingen. Maar wat er staat, daar gaat de kat nooit zitten. Hij loopt er netjes omheen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 12:27
Grappig dat hij er precies omheen gaat coco...
Vanavond bij ons chicken tonight...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 13:53
Een goed opgevoede kat dus :).

Chicken tonight… al een hele tijd geleden dat ik dát heb gegeten. Eigenlijk best wel een keer lekker met wat rijst en zo erbij, goed idee!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 14:26
(On)-kruiden in je tuin is altijd een kwestie van beleid. Voor je het weet overwoekert alles, maar ze zijn oh zo nuttig. Dus in het voorjaar haal ik "alles" zo ongeveer weg zodat de gekweekte gewassen een voorsprong krijgen. Na een aantal weken kan je de geplande en natuurlijke planten eerlijk samen op zien groeien.

Weegbree kan je ook heel goed als thee drinken zowel vers als gedroogd.

Ik heb geen ervaring met katten in mijn tuin. Ik weet zeker dat mijn konijnen direct van de paadjes zouden afdwalen en alle perkjes leeg gingen eten!

Vanavond eten we bietjes die ik klaarmaak met bieslook, thijm en lavas. Verder komt er (vegetarische) falaffel met prei en kervel bij en aardappels.     
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2324252627 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.312 seconden.
Lang Yarns