Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2526272829 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 13:32
Kip, spinazie, aardappelen. Appeltjes toe.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 13:56
Verrassing vandaag! Mijn man is aan de beurt. Ik gok op kip, aardappeltjes, snijbonen of bloemkool.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 17:42
Ik had nog twee quiches liggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 18:47
wortelen en andijvie met gekookte aardappelen en aardappelbolletjes uit de frituur met hamburger en zigeunerschnitzel 
zoon met gezinnetje kwam eten
was heel gezellig




Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2018 om 18:00
spruiten, gekookte aardappelen en een grote schnitzel.
zal eens beginnen aan het schillen en buitensteblaadjeswegdoen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2018 om 18:10
Ik spruiten manlief stoofperen ,aardappelen en saucijzen .

Morgen bloemkool komkommer aardappelen en een biefstukje .

Maandag zien we wel weer.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2018 om 20:02
Mijn man had verse zalm gekocht. Daar heb ik aardappels bij gekookt en de laatste zomerwortels uit de tuin gecombineerd met eigen erwten uit de diepvries. Lekkerrrrr!
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2018 om 14:53
Wij hebben vandaag eens een keer zelf mosselen gekookt. Lekker, een pan vol mosselgroenten, twee kilo mosselen, sausjes erbij en nog wat friet uit de Airfryer. Pfff... best veel voor twee personen, maar het was al jaren geleden dat ik gekookte mosselen had gegeten. Was weer eens een keer de moeite waard. Nu maar even gaan 'uitbuiken', haha.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2018 om 11:10
Ik heb dat niet meer gegeten sinds ik een kind was. Is het echt de moeite waard en waar koop je dan mosselen ? Ik zie ze bij onze viskraam nooit.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2018 om 11:28
Wij vonden ze heerlijk! Ik hoef ze niet iedere week, maar voor mij was het dus ook al lang geleden. We hebben een verpakking van Prins en Dingemanse gekocht bij de Makro, maar ik zag dat ze ook verpakkingen van 1 en 2 kilo bij o.a. Albert Heijn verkopen. Vroeger kookte ik ze wel eens en dan moest je op al die mosselen tikken om te kijken of ze open gingen en zo, was best een heel werk, kan ik me herinneren. Deze hoefde je maar 5 minuten te koken, die zijn al schoon en gesorteerd. Ik had er een paar bij die niet open waren gegaan, of maar een klein stukje; die hebben we voor de zekerheid niet gegeten. Bij onze visboer kan ik ze ook niet kopen, alleen gefrituurde mosselen (mmm... óók lekker, met knoflooksaus, haha!), maar ik vond het leuk om ze zelf ook weer eens te koken en je hebt ze dus in een mum van tijd op tafel staan. Gezellig, grote pan tussen ons in, en smullen maar :).

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2018 om 11:54
Vraag maar aan Bep .

De mosselen die open in de zak zitten moet je weggooien als ze niet dicht gaan als je er tegen tikt ,maar ik gooi ze altijd gelijk weg ,want je kan er ziek van worden .

Vandaag eten we snijbonen met aardappelen .Mijn man kippendrums en ik een tartaartje .

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2018 om 12:41
Mosselen is hier ook lang geleden maar zo lekker...
Maar het zijn altijd van die grote bakken en ik lust ze maar alleen...
Vanavond aardappels met worst of speklapjes en spruitjes...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2018 om 14:19
Hutspot met een sudderlappie die in de slowcooker ligt te garen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2018 om 15:19
Ik lus ze ook maar alleen ,toch maak ik ze af en toe klaar .

Wat overblijft haal ik uit de schelp en doe ze in de diepvries .

Die bak ik later gewoon een keer .
Als ik nooit iets zou eten wat mijn man niet hoeft ,dan zou het alledagen stoofpeertjes ,appelmoes biet en peultjes zijn .

Na jaren heeft hij eens rodekool gegeten .
Die smaakte natuurlijk anders dan die van het uren op het petroleumstel .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2018 om 17:47
Broccoli met een plak belegen kaas er op, aardappeltjes en gehaktbal uit de airfryer. Bramen toe.

Vroeger kon ik in de Plus een plastic pan met mosselen kopen, die zó in de magnetron kon, gekruid was hij al. Dat was dan een hele maaltijd voor Ton, als hij maar wel ergens anders ging zitten. Ik nam dan wel een boterham met filet americain. Maar ik heb die pan in geen jaren meer gezien. Ik heb aangeboden een mosselpan te kopen, maar mijn mosselman moest ze dan zelf koken. Nee, merci.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2018 om 08:02
Vandaag andijvie met speklap...
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2018 om 10:28
Vandaag ga ik met een aantal collega dames lekker uit eten. Dus... niet zelf koken
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2018 om 10:34
Ok nog een vraag, waarom zou je speciaal een mosselpan nodig hebben ? Ik heb die van mijn ouders naar de kringloop gebracht Embarrassed
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2018 om 00:19
die hebt ge niet nodig lw, het enigste dat ge nodig hebt is een pot waar de mosselen in kunnen en waar ge nog een kwart van de pot overhebt, een in 2 gesneden en dan in ringetjes ajuin. Geen water, geen zout.

Desgewenst kunt ge er wat selder bij doen (ik bewaar altijd de blaadjes van een soepselder een klein beetje fijngehakt in de diepvries ervoor), een paar stukskes wortel, tomaat, look, chillipeperke, peterselie.
Maar het liefste eet ik ze gewoon met een scheutje witte wijn erover. En dan op het vuur, 1 keer laten opkomen zoals ze zeggen (ik noem het overkoken) opschudden en nog een keer laten opkomen en dan verorberen.

Als ik al eens mosselen overheb dan haal ik de mosselen uit de schelp en zet ze in de ijskast. Maar meestal zijn ze 's avonds laat nog koud in mijn mond beland als snoepke. Of 's anderendaags heel efkes in de microgolf en ge hebt precies terug versgekookte mosselen
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2018 om 11:30
Haha, mosselen houden wij niet over, samen 2 kilo op (maar je hebt natuurlijk wel een hoop afval van al die schelpen, dus ik weet niet hoeveel er dan feitelijk van die twee kilo overblijft om écht op te eten...).

Vandaag gebakken uien met champignons, kipfiletreepjes, verse worteltjes. Aardappelen weet ik nog niet, misschien wat aardappelkroketjes uit de Airfryer of zo. Met al die verse groenten en kip erbij toch nog wel redelijk gezond volgens mij, maar vooral lekker. Wij zijn allebei gek op gebakken champignons, maar mijn man heeft een blaar/bult op zijn tong en dan is eten even wat lastiger. Blijven er waarschijnlijk meer voor mij over vandaag, haha :)

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2526272829 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns