Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2930313233 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2019 om 17:03
Ik liep de vriezer nog even na of er nog ijs was voor mijn man .
Ik hou niet van ijs .

Was niet zo wel erwtensoep ,misschien is dat een goed teken
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2019 om 18:17
Vanavond heerlijk gekookt bij een kamertemperatuur van 29 graden. Er stond basmati-zilvervliesrijst op het menu met de eerste geplukte sperzie-bonen van het jaar ! Daarbij had ik een roerbakpan met courgette, 1 klein bietje, tomaatjes, lavas, uienstengels, kriel-aardappelschijfjes, oregano en selderie en een omelet met thijm. Alles (behalve de rijst en het ei) kwam uit de tuin.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2019 om 00:56
straks wokgroenten klaarmaken, met tofu (alee, zoiets vegetarisch eh) en dan nog een ceur de beuf (tomaat is dat) en voor broer nog wat komkommer, courgette erbij. 


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2019 om 08:11
Mijn hersens waren gesmolten, dus dan staat vast mijn bijdrage ergens op een rare plek. Gister macaroni gekookt en alle restjes
groente er door gemengd, sausje erdoor. Eigen tomaatjes erover en gekookte eieren in plakjes en voor de liefhebber, nog een zelf pel eitje.
Nu is het weekend en is de beurt aan de huisband om iets te verzinnen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2019 om 10:52
Ik heb nog snijbonen in de vriezer ,maar dan hebben we morgen nog .

Ik zou best eens willen dat we zover waren dat we een keer in de week genoeg hebben aan een pilletje van het een of ander.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2019 om 19:38
... een pilletje van het een of ander?!
Ha-ha, smaken verschillen.

Vanavond hadden wij aardappels, boterboontjes en andijvie van eigen hof. Daarbij hadden we een "vegetarische kipfilet".
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2019 om 08:00
Ik heb pas een boek gelezen van William Cortvriendt, hoe word je 100 en nou twijfel ik heel erg en ik heb er nog niet zo naar gekeken
maar zitten er nou allemaal rare dingen in zo'n vegetarische kipfilet ? Zoals b.v. suiker ?
Ik ben echt zo'n als het in de aanbieding is dan koop ik een x aantal pakjes vegetarische vleesvervangers persoon.
En nou vroeg ik me af of ik eigenlijk wel goed bezig ben, je gaat tegenwoordig overal aan twijfelen Geek
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2019 om 09:58
Ik doe dat ook wel eens ,ik las net de reclame van de Vomar en daar stonden ze ook in .

Ik wil graag overstappen maar ik vind het niet lekker,maar goed er zijn dingen die je moet leren eten .
Maar ik zag laatst toevallig op de tv een stukje van zo' n " vlees" fabriek en ik vond het vreemd dat ze sommige bedrijven niet binnen mochten ,wat spoken ze daar uit .?


Ik ben dus net zo'n twijfelaar als jij ,voorlopig houd ik het maar op minder vlees en ik zal nog eens goed lezen wat er op de verpakking staat ,maar dat zijn meestal ook voor ons onbegrijplijke thermen .
Zet het er in gewoon begrijpbaar nederlands op .

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2019 om 14:58


Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik heb pas een boek gelezen van William Cortvriendt, hoe word je 100 en nou twijfel ik heel erg en ik heb er nog niet zo naar gekeken
maar zitten er nou allemaal rare dingen in zo'n vegetarische kipfilet ? Zoals b.v. suiker ?

Ik ben echt zo'n als het in de aanbieding is dan koop ik een x aantal pakjes vegetarische vleesvervangers persoon.

En nou vroeg ik me af of ik eigenlijk wel goed bezig ben, je gaat tegenwoordig overal aan twijfelen Geek


Het boek waar je het over hebt, ken ik niet. Maar wat betreft vegetarische producten ga ik er van uit dat je al die nepstukken vlees en vegaburgers niet nodig hebt om een goeie volwaardige maaltijd te maken. Men is gewend aan een vleesproduct op z'n bord en daarom willen we die uitstraling zonder vlees in stand houden. Alle kant en klare producten uit de voedingsindustrie (en dat geldt ook voor bewerkte vleesproducten als hamburgers en worst, diepvriesmaaltijden, pizza's, broodjes e.d.) worden voorzien van stoffen om het goed te houden, de smaak te versterken, de houdbaarheid te verlengen enz. 

Een vegetarisch hap is niet per definitie een supergezonde hap. Alleen de dierlijke eiwitten ontbreken Om bloedarmoede te voorkomen, wordt er vaak vitamine B12 toegevoegd. Dat kan je zelf ook!

De "kipfilet" die ik gisteren op het menu had, is van AH en... ontzettend lekker!!! Ideaal als je weinig tijd hebt of als de temperatuur niet uitnodigt om een uur achter het fornuis te staan. 

Het heet "Vandaag vegetarisch" FILET als van KIP. Bij de ingrediënten staat geen suiker vermeld, wel zaken die ik er liever niet in had gezien zoals enkele E-nummers. 

Een zuivere variant van een vegetarische maaltijd is de combinatie van een graansoort met een peulvrucht. Volgens de ayurvedische kookkunst levert dat een volwaardig eiweit. Bijvoorbeeld rijst met linzen, boekweit met bonen, gierst met erwten... verzin maar. Wink 
  

  



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2019 om 17:02
Ik moest in het begin wel lachen om de term vegetarische slager. Dan zei ik: Wij eten alleen maar vlees van vegetarische koeien. Er was ook ineens sprake van "vergeten groenten" en toen stond er bij onze kaaswinkel een bord: "kaas van vergeten koeien". Dat was heel lekkere oude brokkelkaas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2019 om 22:16
Anatomisch gezien is de mens eigelijk een herbivoor, (planteneter) en geen carnivoor (vleeseter). Hoe? Dat zie je aan het darmstelsel. Darmen van planteneters die zijn langer omdat plantaardig voedsel MEER tijd nodig heeft om te verteren, 
Vlees daarentegen, heeft maar weinig tijd nodig om te verteren en gaat bijgevolg ook sneller 'rotten', en rottend vlees geeft (meestal) methaangas af. 

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 09:26
Sommige E-nummers zijn heel normaal plantaardig, ze moeten verplicht als E-nummer vermeld worden omdat ze dat nummer hebben.
Wat mij eigenlijk duidelijk geworden is, is dat je vooral niet te veel moet luisteren wat die grote instanties allemaal zeggen - sommige
dingen weten ze gewoon niet.
Wel is me duidelijk dat je makkelijk een aardappel minder kunt eten en dat er op de overgebleven aardappel jus moet, iets waarvan
een heleboel moeders dan weer gruwen.
 
Na het lezen van twee boeken over gezondheid, ben ik alleen nog maar meer gaan twijfelen. Ik zou willen dat ik flessen frisdrank per week
dronk, dan zou ik daar mee kunnen stoppen Confused
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 10:00
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Sommige E-nummers zijn heel normaal plantaardig, ze moeten verplicht als E-nummer vermeld worden omdat ze dat nummer hebben.
Dat is al net zoiets als een vervaldatum. Een hele tijd geleden zag ik ergens een berichtje waar reclame gemaakt werd voor steenzout. 
Steenzout,  1 000 000 jaar oud bij ontginning, te gebruiken voor: 12 /2018
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Wat mij eigenlijk duidelijk geworden is, is dat je vooral niet te veel moet luisteren wat die grote instanties allemaal zeggen - sommige dingen weten ze gewoon niet.
Dat noem ik het 'margarine / goeiboter effect. Wordt er teveel margarine gebruikt, en blijven ze zitten met een berg goei boter, dan is margarine slecht voor de gezondheid en goei boter goed. Blijven ze echter met een hele boel margarine zitten en kunnen ze niet bijhouden met goei boter te maken, dan is goei boter slecht en moet je juist  margarine  gaan gebruiken. 
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

  Na het lezen van twee boeken over gezondheid, ben ik alleen nog maar meer gaan twijfelen. Ik zou willen dat ik flessen frisdrank per week dronk, dan zou ik daar mee kunnen stoppen Confused
De schrijvers van zulke boeken moeten toch ook IETS op papier kunnen zetten. Dus niet teveel van aantrekken, doen wat JIJ vind wat goed is voor JOU

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 10:27
Mensen zijn omnivoren, dus alleseters dat zie je alleen al aan het gebit. Een mens heeft vlees nodig maar niet de grote stukken zoals ze tegenwoordig bij de slager als 1 persoonslapje liggen. Als ik nog bedenk hoe groot, dus klein, het stukje vlees was dat mijn vader at bij het middageten. Wij hadden boerderij dus werd er zelf geslacht. Met een varken deden wij een heel jaar. Wij waren vader, moeder en 3 kinderen, regelmatig personen extra die kwamen meehelpen Het enige extra waren de haantjes die mijn vader vet mestte. Door de welvaart zijn we steeds meer vlees gaan eten, want het kon betaald worden. Bovendien is het vlees veel te goedkoop geworden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 11:30
Die verwarrende E-nummers Evil Smile

Een heel goed en duidelijk boekje wat welke E-nummers nu eigenlijk zijn:


Daarin staat duidelijk aangegeven welke nummers natuurlijk zijn, welke nummers "natuurlijk" zijn maar niet goed voor ons lichaam en welke nummers ronduit slecht zijn, maar wél in het voedsel zitten.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 12:40
Super bedankt, Lao-tse! Daar ga ik naar op zoek.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 13:49
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Super bedankt, Lao-tse! Daar ga ik naar op zoek.


Bij Bol.com, ca 12 euro
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 17:33
Eerst in de bieb kijken. Daar heb ik drie boeken van vriend Cortvriendt vandaan. Ik heb het idee dat ze alle drie dezelfde teksten bevatten met andere hoofdstuktitels. Ik neem wel over in een mooi aantekenboekje, wat ik zinnig vindt en daarna breng ik ze terug.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2019 om 10:15
Dank je Lao-Tse, gaan we naar op zoek - eerst in de bieb.
 
@francis, mijn probleem is dat ik eigenlijk vond dat ik best gezond eet. Eigen groentetuin, fruit uit eigen tuin, biologisch stukje vlees (niet te groot)
en ongeveer eens in de week een stukje vis. Dus ik wil wel eens weten waarom ik toch langzaam maar zeker steeds dikker wordt . . .
 
En ik ben niet bang om hand in eigen boezem te steken, ik hou best van een plakje eigengemaakte cake, drink suiker in de koffie en ik zit te veel.
Dus ik ben me aan het inlezen en ik probeer meer te bewegen Geek
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 01:10
Als je vroeger aan mijn grootmoeder-zaliger vroeg:"Hoe komt het dat de ene persoon al dik wordt bij het drinken van één glas water, en dat de andere mag drinken en eten wat die wil en toch maar een 'panlat' blijft"? Dan die zou antwoorden:"Menneke, dat is den aard van het varken".  
Persoonlijk ben ik van mening dat de ene persoon een snelle verbranding heeft dan de andere. Hoe trager je je voedsel verbrandt; hoe meer kans dat je hebt om 'te groeien in de breedte'. 
Vroeger, als kind dan kon ik eten wat ik wilde, ik kwam niks bij. Ik bleef op mijn 50 kilo staan. Maar nu??? Momenteel zit ik zo rond 90 kilo denk ik. 
Maar zeg nu zelf, wat is het het beste?
-> Een paar kilootjes meer, en je steeds blijgemutst voelen, 
of?
-> Enkele kilootjes minder en je niet zo prettig-in-je-vel voelen? 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2930313233 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns