Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 3031323334 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 08:15
Ik kon altijd eten wat ik wilde en was een mager kind, tiener - toen ik ging werken kwam er zo 10 kilo bij, nou was dat niet erg van 40 naar 50 kilo.
En als ik me blij gemutst zou voelen was ik het met je eens, maar helaas het zit me in de weg - bij het bukken enzo, het wieden in de tuin.
En ik krijg altijd pijntjes op 1 plek als ik te veel zit, dus ik zit te veel - dus hoogste tijd voor wat meer bewegen. En ik hoef niet per se
lichter, de vetrol mag zich van mij best omzetten in spieren LOL
 
 
O ja wat eten we vandaag, ik doe vandaag een experiment met het weken van meel, dus ik heb gisteren al pannenkoekenmeel afgewogen
en daar karnemelk bijgedaan. Daar maak ik vanavond dan het uiteindelijke beslag mee. Verder zoek ik dan denk ik wat groente uit de tuin erbij
iets dat je zo kunt eten, b.v. wortelen.
 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 08:53
Als je op kantoor ging werken, dan kreeg je veel gebak. Er was altijd wel iemand jarig, een kind geboren, belasting teruggekregen. De kilo's vlogen er aan. Ik leerde zeggen: Dat mag ik niet hebben, dan werd er niet verder gevaagd. Ik mocht het niet meer van mezelf.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 13:40
Haha Magtelt. Wel slim, goeie zelfbeheersing.

Ik eet vanavond groente met rijst
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2019 om 15:24
Geen idee nog wat ik vanavond ga eten...
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 13:59
Vanavond komt er een speklapje, gekookte aardappeltjes en koolrabi op de tafel. Lekkerrrrr.....
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 15:18
Hebben al gegeten .

Het waren peentjes met peultjes aardappelen en saucijsjes .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 15:30
Bietensalade, courgette muffins en n gehaktbal
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 19:08
Quorn (vegetarische brokken op basis van paddenstoelen), rijst, boterboontjes, courgette, paprika, ui met loof en een bakje gesnipperde verse tuinkruiden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2019 om 22:05
Gestoofde prei, gekookte aardappelen en kipfilet, ingesmeerd met limoensap en zout, met een waasje bloem bestoven en zo gebakken. Yoghurt toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2019 om 12:05
Aardappelen en als er genoeg zijn boontjes, daarbij of vis of vegetarisch (want ze waren weer eens in de aanbieding LOL)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2019 om 12:18
Broccoli , sla ,aardappelen en nog een half saucijsje voor mij en een hele voor mijn man .

Ik had de aanbieding ook gezien .😊
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2019 om 20:32
Vandaag was het een veganistische maaltijd:

Allereerst heb ik krieltjes geschild uit eigen tuin, lekker gekruid met koriander, komijn, cayennepeper en kerrie. Rauw gebakken in olijfolie. Een pan sperziebonen erbij. En een roerbakpannetje met courgette, ui met loof, tomaatjes, paprika in 3 kleuren, pastinaak, pompoenpitten, verse tuinkruiden.

Voor morgen stast er rode kool stamppot met rundergehakt op het menu.   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2019 om 09:29
In de keuken was vanochtend al een heel stilleven gecreëerd, ik zag een half bakje champignons, een paar uien, een paar boontjes,
2 heule grote dikke courgettes (geel en groen), wortelen, wat paprika's en een doosje spekjes.
Hmm wat zou dat worden ? Maar ik ga het niet vragen hoor, ik wacht het af.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2019 om 09:52
klinkt een beetje richting moussaka. 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2019 om 17:58
Gehaktbal uit de airfryer, krieltjes in de schil en peultjes. Champignonsausje uit een stazak. Daar zit tegenwoordig geen aluminium meer in, hoekje eraf en opwarmen in de magnetron, zakje in het plastic afval. Geen toetje want ik had vandaag al een half bakje frambozen en een half bakje kersen gegeten en vanavond zijn er twee voetbalwedstrijden, dus dan zijn er bitterballen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 10:43
Om de uitpuilende vriezer iets te ontlasten had ik voor gisteren 2 bakjes uit de vriezer gehaald 1 met courgetteprut (om de riblap in te garen)
en 1 hele grote bak waar geen stickertje meer opzat . . . maar ik dacht dat kan vast ook wel bij de riblap.
Wij aten gisteren dus "erwtensoep" vooraf LOL en om de riblap van meer vocht te voorzien heb ik dus maar een blik tomaten opengetrokken.
Normaal gesproken braad ik riblap altijd, maar daar had ik geen zin in dus hij heeft 4 uur in de römertopf gestaan vandaar dat er vocht
bij moest. Goed goed ik geef het toe er pasten ook nog 3 courgettes en 1 flesje lentebok in de römertopf Embarrassed
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 11:56
Komt me bekend voor ,stikker er af .

Het is dan altijd de volgende dag een verrassing wat er op tafel komt.

Die riblap eten wij vandaag met tuinboontjes en gemengde sla plus aardappelen .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 11:57
Oehhh dat klinkt lekker mutti...
Geen idee nog wat ik vanavond ga klaar maken...
Hebben genoeg in huis dus wie weet...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 12:28
Kipfilet, weer ingesmeerd met limoensap en Losalt, bestoven met wat bloem. Komkommersalade en waarschijnlijk gebakken aardappels. IJs toe. Voor morgen staan pompoensoep en pannekoeken op het menu. Voor Ton met spek en stroop voor mij met bessen en frambozen. Zondag varkenshaas, peentjes en gekookte aardappel en wederom ijs toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 14:26
Vandaag, omdat het weer vrijdag is, staan er frietjes voor mijn man en mij op het programma. Niet zelf gebakken maar wel zelf gehaald!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3031323334 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns