Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Eigen teelt

 Reageer Reageer Pagina  <1 345
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2017 om 19:07
Helaas hebben m'n tomatenplantjes het niet gehaald. De paprika plantjes staan nog wel maar het blad heeft wat lichte vlekken. De sla daarentegen doet het erg goed.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2017 om 13:43
Wat jammer van je tomatenplantjes. Weet je ook waar ze aan bezweken zijn? Die lichte vlekken op de paprikaplantjes hebben meestal met gebrek aan voedingsstoffen te maken. Fijn dat je sla het wel goed doet! 
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2017 om 14:43
Ik denk aan te veel water. De blaadjes werden geel en slap. De grond waar alles in staat is moestuin grond met extra meststof er in.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2017 om 16:13
Moeilijk om via mail de ware oorzaak te begrijpen. Geel kan betekenen dat er te weinig stikstof is, maar ook dat de jonge plantjes de verrijkte moestuingrond nog niet goed kunnen opnemen. Bij mij was het 1 van de 5 plantjes dat ook niet wilde groeien, vaal van kleur werd en slap ging hangen. Die is in een vroeg stadium bezweken terwijl hij op precies dezelfde manier behandeld is als de andere vier.

Ik zaai de zaadjes in een turfpotje met zaaigrond gevuld. Deze grond is milder gemest dan potgrond of moestuingrond. Na een paar weken zet ik het turfpotje in een grotere bloempot met potgrond of tuingrond en krijgen ze van mij telkens wat meer voedingsstoffen erbij. De belangrijkste zijn bloedmeel, beendermeel en vinassekali. Al deze supplementen zijn van Ecostyle.            
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2017 om 10:05
.      Dit kreeg ik bij Bru water ,mischien lukt dat me wel,de andere zijn mislukt ....🌱
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2017 om 15:41
Dat is trouwens leuk bedacht om zo een fles te gebruiken
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 345

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.404 seconden.
Lang Yarns