Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kan iemand mij helpen?

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lindaatje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Mei 2017
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 19:30
lief dat je het hebt overgeschreven.

Ik wil hier echter nog wel wat over zeggen. Ik ben zelf altijd erg goed geweest op school en heb later ook veel bijles gegeven. Maar ik heb nooit zo tegen mensen gedaan zoals hierboven (koop maar een wiskunde boek daar staat alles in bv). Soms ging ik echt tot nivo nul of min een om dingen uit te leggen maar dat had wel resultaat want tja..niet iedereen is even slim of begaafd op elk nivo.

En nu jaren later merk ik dat ik dit soort dingen dus niet zo makkelijk op pik, daar baal ik van, ik voel me nu net zoals klasgenoten vroeger die dingen echt niet snapten waarvan ik denk huh hoe kan je dat nou niet snappen.

maar ik heb altijd iedereen in zijn waarde gelaten. En dat voel ik hierboven niet bij iedereen.


Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 19:46
 Ermm Weet niet of je (ook) op mij doelt. Mijn tijd is beperkt en mijn advies is met de allerbeste bedoelingen gegeven dus ik vind het jammer wanneer je e.e.a. anders ervaart. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 20:15
ik denk het niet Hulten, want het gaat over hetgeen overgeschreven is.

En als daarmee de vertaling wordt bedoeld dan ben ik dat.

Er heeft hier niemand iets overgeschreven alleen vertaalt en de abacadabra met niet aanklikbare linken vergezelt waar de filmkes instaan en er zijn suggesties gegeven door anderen waar je nederlandstalige filmkes vindt.

Ik krijg hier weeral zo'n déjà-vu van ocharme ikke alhoewel je geschreven hebt dat je al wel kan breien toen de suggestie werd gegeven om naar de linken MET filmpjes onder het patroon te kijken. Dat kwam bij mij dan weer over van denkt ge echt dat ik zo lomp ben. En toen ik het patroon beknopt neerzette was het abacadabra. Ik snap het niet meer.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 20:18
Met communiceren op een forum heb je altijd alleen de woorden, soms helpt een smiley - maar het non verbale zul je altijd missen.
Daardoor mis je soms hoe iemand iets zegt, of ze lachend of geërgerd achter hun toetsenbord zitten. Maar over het algemeen
proberen we altijd zo goed mogelijk te helpen - jou ook. We kunnen het niet voor jou doen, we zitten niet naast jou - dus we moedigen
jou aan om te beginnen - een sjaal kun je, nou en dan gaan we nu verder. Gewoon beginnen en als je dan op dat moeilijke punt bent
gaan we net zo lang op verschillende manier proberen jou te helpen - ieder op zijn/haar manier en zo komen we samen verder.
Maar ik denk wel dat de doos van jou iets verwacht net als jij iets van jezelf verwacht - de eerste stap. De oma van mijn man zei altijd, laten we eerst maar eens beginnen.
Toe maar, als het straks moeilijk wordt helpen we jou verder - tot het kwartje valt en het haast vanzelf gaat.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 20:20
O een boek helpt trouwens vaak wel, vooral om af en toe eens even op terug te vallen - ik heb dat met haken. Ik kan het, maar heb altijd
even dat boek nodig.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2017 om 22:22
een boek helpt idd en filmkes ook. Als ik nu bv. terug die virussjaal zou maken moet ik ook terug het filmke bekijken en stap voor stap efkes meedoen en stukske terugspoelen en nog eens bekijken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 09:00
En zo gaat het dus geregeld op het forum. Wij denken op onze eigen manier moeite te hebben gedaan en de newby is ontevreden, onbegrepen en gefrustreerd.

Prettig weekend allemaal.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 10:28
ik stop ermee .
het gaat jullie goed
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 10:38
Jullie hebben het goed uitgelegd en niets fout gedaan. dus voel je niet bezwaard .
meer kun je niet doen. vergeet deze topic gewoon.

oant Sjen
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 13:49
Gewoon negeren en niet aan je hart laten komen 🤗
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lindaatje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Mei 2017
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 15:34
Nee die vrouw die de boel zo goed vertaalt heeft vind ik echt super en echt heel lief. Het gaat om dingen zoals: koop maar een tijdschrift daar staan ook babytruitjes in. Dat vind ik zo hatelijk en kortzichtig. Ik geef toch aan dat ik wat hulp nodig heb. Jullie snappen dat niet want voor jullie is elk babytruitje het makkelijkste van het makkelijkste. Maar zo heeft iedereen zijn of haar kwaliteiten. Ik heb ook mijn kwaliteiten maar als ik bijles wiskunde geef en iemand snapt niet eens dat 2x = 6 dat x dan 3 is, dan zeg ik ook niet koop maar bij de bruna een wiskundeboek daar staat alles in omdat ik dan ook wel snap dat diegene daar dan niet uitkomt. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 16:09
Als iemand problemen met wiskunde heeft, dan heeft ze een boek en een leraar, maar dan snapt ze het niet.

Als iemand begint met handwerken, wat geen schoolvak is, dan is het toch logisch om te vertellen, dat er leerboeken voor zijn? Voor haken en breien zijn heel goede boeken te koop bij Action, voor nog geen 5 euro. Daar worden allerlei steken en technieken heel duidelijk uitgelegd, in tekeningen en teksten. Ik heb breien en haken geleerd uit Hemaboeken, en ik werd niet kwaad toen mensen me daarop attendeerden. Maar tegenwoordig moet alles op een computer, smartphone of tablet kunnen en anders wil men niet. Nou veel succes met ke breien, verder, ik blijf op het forum, maar haak af van jou gemopper.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 18:51
Bij handwerken, zeker haken en breien is een boek een goede ondersteuning. Ik heb als dreumes oneindig geoefend met een boek,
mijn moeder had geen tijd voor me en een forum was er toen nog niet. Zeggen dat een boek handig is, is niet hatelijk en we hebben
het breien/haken allemaal een keer moeten leren, met vallen en opstaan. Met haken val ik nog regelmatig en met breien zijn er
ook nog zat dingen, die ik nog nooit geprobeerd heb.
Mijn ervaring met de jijtube is, is dat de filmpjes me soms te snel gaan en dat ik b.v. niet kijken en snappen en het zelf proberen
tegelijk kan. Een boek is voor mij rustiger.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2017 om 18:53
Oja een babytruitje is btw niet makkelijk, want Bep heeft het al gezegd het grootste probleem is altijd dat babies in verhouding een heel
groot hoofd hebben en dat moet door dat gat passen daarom hebben babytruitjes vaak knoopjes op de schouder.
Dat heeft dit patroon niet en alleen daarom zou ik al fronzen en twijfelen.
Back to Top
lindaatje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Mei 2017
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2017 om 08:22
Ok ik dacht juist dat het een heel makkelijk patroon was omdat het als het ware een lap is die je dubbel vouwt 
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2017 om 10:47
Ik heb me aan niemand ge.ergerd wat antwoorden betreft maar me verwonderd, verbaasd en genoten van het geduld waarmee de dames jou eea probeerden uit te leggen, wat een energie stak men hierin .... zoals gebruikelijk is op dit forum en ja, als je het dan nog niet begrijpt dan is dat best heel rot voor jou en heeft dat niets met dom te maken maar zul je toch een andere manier moeten zoeken om te leren breien, patroon te leren lezen op een andere manier .. hier kun je altijd terecht voor verdere hulp... en ik denk dat veel van ons het uit een boek hebben geleerd, misschien niet de basis maar toch wel het vervolg, nix mis mee toch?!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lindaatje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Mei 2017
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2017 om 12:34
Nee het gaat erom dat ik aangeef dat ik hulp zoek bij het breien van een truitje en opmerkingen krijg van  joh koop maar een boek daar staat alles in.

Natuurlijk heb ik boeken en youtube. Maar kunnen er dan geen vragen overblijven?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2017 om 14:19
ik kom efkes uit mijn cursus nederlands gesneld.

eerste deel was heel interessant en ging over 'lezen wat er staat'.

Ik lees nergens iets over een boek totdat jij zelf over die wiskunde begon. Er is 1 keer gezegd dat boeken vaak wel helpen en ze helpen echt, anders zouden er niet zo veel zijn.

tweede deel was : vragen en gezocht niet verwarren met elkaar.
In vragen vraag je hulp wat door velen is gegeven met linken naar filmpjes en sites waar het duidelijk opstaat (scheelt een hele tijd opzoekwerk en zou ik heel dankbaar voor zijn).
In gezocht vraag je naar meer patroontjes van makkelijke truitjes en daar wordt verwezen naar makkelijke beginnersboeken wat logisch is aangezien we niet echt jouw sjaalniveau weten en wat jij mooi vindt.

Je vraagt ook of er iemand zomaar efkes rap een youtubefilmpje wil maken over dat bepaalde truitje. Wel ik kan u vertellen dat hier allemaal mensen zitten die wel betere dingen te doen hebben dan filmpjes maken, ze gaan werken, hebben een gezin te verzorgen, doen heel veel vrijwilligerswerk, maken dingen voor goede doelen, ze maken zelf patronen, zoeken zelf info, proberen zelf en als het echt niet gaat dan komt er heel zelden een vraag van hoe en meestal is het dan nog van ik lees iets verkeerd maar weet niet wat.

En wat betreft uw laatste opmerking ik kan idd in dit topic terugvinden dat je hulp zoekt bij het breien van een truitje maar de opmerkingen die jij aanhaalt die je zogezegd gekregen hebt, sorry maar die zie ik nergens staan. (cursus begrijpend lezen en niet te verwarren met de cursus ik lees de helft en maak er het mijne van)

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2017 om 14:49
Originally posted by bep bep wrote:

misschien tot over een paar maanden. Ik ga Nederlands studeren.

NEE, BEP...Shocked dan zijn we je ten eerste een aantal maanden kwijt en ten tweede missen wij daarna jouw Vlaams gekleurde teksten!  


 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2017 om 17:28
Bep, als je Nederlands wilt gaan studeren, daar zijn boeken voor.

Zoek maar onder Paulien Cornelisse.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns