Nieuwe uitdaging voor een ouwetje |
Reageer |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 Mei 2017 om 08:37 |
Ik heb twee sponsormeisjes op een kostschool in Sri Lanka. Naast het financiële belang hoort er Engelse correspondentie bij hun opvoeding. Nu gaat er één naar een andere school en die heeft nog maar een kwart van het maandbedrag nodig. Het hoofd van de school vroeg of ze het andere deel mag besteden aan een inwonende moeder, die weduwe is en daar het huishouden doet. Haar dochter is ook leerling. Het meisje is chronisch ziek en heeft onbetaalbare medicijnen nodig. Maarr...de betreffende vrouw kan niet lezen en schrijven. Ik wil toch iets meer doen dan dat domme geld. Dus ik ga tekeningen sturen. En dat is nu net iets waar mijn ontwikkeling sinds mijn kleutertijd is blijven stilstaan. Mijn vingers kunnen eenvoudig niet doen, wat mijn hersenen bevelen. Ik kan natuurlijk ook collages maken. Ik vind het reuze spannend. Ik mag blijven schrijven aan het meisje dat van school verandert, gelukkig, want haar brieven waren altijd erg amusant.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een mooie doelen heb jij ondersteund. Maar ook om nu een getekende vorm van communicatie op te starten.
Jouw hersenen hebben na je kleutertijd hun ontwikkeling voortgezet zonder jouw vingers. Jij bent nu dus van plan de achterstand tussen geestelijke beeldvorming en het concreet maken, naar elkaar te laten groeien. Wauw!!! Laat je niet ontmoedigen door je eigen vooroordeel. Oefening baart kunst.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien op een kladje een kort briefje schrijven en dan iedere zin omzetten in een collage / tekening. Een soort stripverhaal.
|
|
creaans
Hobbyguru Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zo dat word echt een uitdaging, ik zou het ook niet zo weten
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Folders sparen, op internet plaatjes zoeken en printen, en zo goed mogelijk tekenen. Mijn dieren zagen er altijd hetzelfde uit, of het nu katten, paarden of muizen waren.
En ik kan natuurlijk een haakwerkje en breiwerkje opplakken. |
|
wat rozengeur. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, Bep, zoiets. Of een fotoroman maken.
|
|
wat rozengeur. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het lijkt me behoorlijk ingewikkeld omdat ook "beeldtaal" cutuurgebonden is. Als je veronderstelt in duidelijke tekeningen iets op papier gezet te hebben, betekent het niet dat de boodschap overkomt zoals jij het bedoeld had.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou een begeleidend briefje kunnen maken voor Sister Preetha, het hoofd van de school. Ik neem aan dat mijn beeldtaal na het voorlezen betekenis voor haar heeft.
|
|
wat rozengeur. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien al een paar vastgezette afbeeldingen voor uw eigen en voor ginder maken wat ze bedoelen. Mijn vb was Magtelt, bravo is geen fluitje van een cent om zo een brief te schrijven.
|
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |