Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Alles is haken vest: patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cleo View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2017
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cleo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Alles is haken vest: patroon
    Posted: 17 Juli 2017 om 11:18
Ik ben bezig met het Alles is haken vest uit het boek van Saskia Laan. Op internet heb ik al allerlei horror verhalen gelezen over scheef lopen van de de voorpanden. Ik vind dat het patroon aan alle kanten te kort schiet. Bij de mouw ging het al mis. Er stond niet bij dat je steeds moest omkeren anders loopt de naad helemaal scheef. Gelukkig vond ik de tip op dit forum. Vol goede moed ben ik verder gaan haken en ja hoor mijn panden lopen dus ook scheef. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan voorkomen. Alles uitgehaald tot onder de armsgaten. Op youtube heb ik een goede tip gevonden hoe je ipv keerlossen een soort stokje kan maken. Dan krijg je een mooie rechte rand. Mijn vraag is waar ga ik fout? Het aantal steken bleef keurig gelijk. Kan iemand mij helpen?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2017 om 11:34
Loopt het vest schuin in beide richtingen? Dus aan een kant wordt het smaller en aan de andere net breder, althans zo lijk het? Houd je wel steeds hetzelfde aantal steken? Kan het een patroontje zijn dat scheef trekt en na blocken wel weer recht komt? Allemaal vragen, weet ik, maar zonder foto of link naar het patroon kan ik er verder weinig van zeggen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2017 om 11:50
Lidwina ,je kunt het vest via google vinden .

Het wordt aan een stuk gehaakt dus zonder voor en achterpanden .
Ze beginnen bovenaan en de mouwen worden later gehaakt .
Ik zie zo gauw niet waarom het scheef moet lopen .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2017 om 11:57
Ja, Mutti ik heb het gevonden en al verder commentaar gegeven. Bij dit vest kun je goed zien dat er meer steken bijkomen. http://moniquesplace67.blogspot.nl/2016/09/alles-is-haken-vest.html
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cleo View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2017
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cleo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2017 om 12:05
Dank voor jullie reacties. De randen zag er zo uit: / / Ik denk inderdaad dat ik fout ben gaan keren. Het vest gaat zeker afgemaakt worden; ben er helemaal weg van. Het moet toch lukken. Ik vond het wel apart dat veel meer mensen hier mee zaten. Als in het patroon meer tips zouden staan zou dat veel beter zijn. Op zich heb ik al heel veel gehaakt en pas nog een heel mooi vest. Dat zat heel anders in elkaar. Geen problemen gehad hiermee.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2017 om 12:12
Bij het groene vest kun je goed zien dat er steken bijkomen en afgaan. Succes met je vest.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2017 om 15:11
Heel veel succes met het vest!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns