Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

fantasie steek ???

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: fantasie steek ???
    Posted: 30 Oktober 2017 om 15:11
shoot maar.
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2017 om 20:26
Beste Allemaal,

Dank je allemaal. Ik ben al weer een eindje verder met breien. Zal vast weer jullie hulp snel nodig hebben Embarrassed

Groeten Katinka
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2017 om 10:25
Wat niet kan dat kan niet .

Ik weet ook niet waarom ze je 2 steken uit de kant laten meerderen ,maar het staat er nu eenmaal en het kan dus niet omdat zoals je goed gezien hebt je patroon niet goed door kan laten lopen als dat tenminste de bedoeling is .
Je gaat dus gewoon eigenwijs zijn en je meerdert na 1 steek door uit het tussen lusje een steek te breien . Je gaat verder in je patroon tot je ribbelsteek en dan meerder je weer een steek door 1 steek uit je tussenlusje te breien en je breit je ribbelsteek In je teruggaande pen begin je dan met 2 ribbelsteken en vervolgens je patroon Je eindigt dan ook weer met 2 ribbelsteken .
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2017 om 21:32
Hallo Allemaal,

Dank je voor de berichten. Ik ga eens kijken op boeken waar dit goed staat uitgelegd.

Nu heb ik gelijk weer een vraag Confused. Mutti heeft het over meerderen na twee steken vanaf de kant. Nu moet ik na 1 steek meerderen maar klopt mijn patroon dan nog wel? ik moest de eerste 8 naalden de eerste steek ribbel steek doen en dan 2 steken fantasie steek, dan 2 steken ribbel dan 2 steken fantasie etc. Nu moet ik 2 steken breien en dan meerderen maar dan klopt de verhouding toch niet meer met mijn vorige naalden? Het komt dan toch niet precies onder elkaar?
1e 8 naalden steeds gebreid:
Naald heen: 1st ribbel, 2 st kruisen, 2 st ribbel, 2 st kruisen etc
Naald terug: 1st ribbel, 2 st kruisen, 2st ribbel, 2st kruisen etc 
Nu meerderen: 1st ribbel, 1 st ? 1 st meerderen, en dan?

Groeten Katinka
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2017 om 15:07
Voor naalden tellen heb je toerentellers, die je aan de breinaald schuift, of om je nek hangt. Er zijn ook digitale, die je om een vinger kunt schuiven. Je kunt ze ook turven, eerst alle naalden uitschrijven en later omcirkelen ofzo. IK heb eenvoudige bij Wibra zien liggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2017 om 14:57
Denk je eraan dat je op 2 steken uit de kant moet meerderen en niet aan het begin .

Misschien had je dit zelf ook al wel gezien /gelezen ,maar voor het geval dat .
Je meerdert dan door uit 1 steek 2 steken te breien of het lusje tussen je steken op te nemen en dat vèrdraaid te breien anders krijg je een gaatje .
Hoop niet dat ik je nu helemaal in de war gebracht heb ,.anders beschouw je het maar als niet geschreven .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2017 om 14:56
Ik heb twee grote kasten vol brei- en haakboeken. Of die over dit specifieke probleem gaan, weet ik niet, maar met een paar boeken leer je wel breitermen en breisteken kennen. Action had duidelijke boeken van Jaroslava Dubrovka, echt geen dure, wel goede. Op de winkelsite van hobbydoos staan vast ook een paar leerboeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2017 om 14:29
dwz dat je na die 8 naalden moet meerderen (is normaal gezien uw eerste keer van die 4) dan 12 naalden en terug meerderen, nog eens 12 naalden en meerderen, en de laatste keer 12 en meerderen en dan 10 naalden en meerderen en nog eens 10 naalden en meerderen.

Of er boeken voor zijn weet ik niet maar als ge nog een paar keer een trui of vest breit wordt het allemaal simpeler omdat ge er het model inziet dan.
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2017 om 13:47
Goedemiddag allemaal,

Ben begonnen met het patroon maar weer loop ik tegen een groot vraagteken aan. Er staat dat ik na 8 naalden  aan beiede kandten op 2st uit de kant moet meerderen voor:
maat M: 4x 1st elke 12e naald en 2x1st elke 10e naald. Ben begonnen met 88 steken en danzou ik verder moeten breien na het meerderen met 100st. Betekent dit dat ik opnieuw de naalden moet gaan tellen of vanaf de 8e naald moet gaan rekenen. Dus nog 2 naalden verder breien en dan zit ik op de 10e naald?

Zijn hier ook boeken voor die dit allemaal uit leggen wat dat nu eigenlijk betekent in gewone duidelijke taal????

Groeten Katinka
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2017 om 13:39
snikske hoor. En zonder mij? verschillende opties : er zijn hier nog hobbyisten die antwoorden en veel bekwamer zijn dan ik. Ik ga ervan uit dat als ik verkeerd antwoord zij ingrijpen en andersom ook. En soms zitten we met zen allen te broeden op een patroon en komen we samen tot een oplossing.
En als er niemand antwoord...... het vraagpatroon weggooien en gewoon een ander patroon zoeken.
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2017 om 12:28
Hoi Bep,

Dank je wel.Dan ga ik zo verder breien.

wat zou ik zonder je moeten LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2017 om 22:08
uw uitleg klopt. En op de drie laatste foto's te zien klopt het ook. Ik weet natuurlijk niet hoe het er moet uitzien maar lijkt uw proefke op de foto van hetgeen ge gaat maken?
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2017 om 20:28
VoorbeeldVoorbeeldVoorbeeldVoorbeeld
Ik heb foto's gemaakt. Klopt dit zo?
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2017 om 20:17
HoiBep,

Weer bedankt voor je reactie. 
Begrijp ik het goed dat ik de tweede steek op de linkernaald moet breien als averechte steek. Dan staat de steek op de rechternaald. Dan de eerste steek averecht breien. Deze staat dan ook op de rechternaald. Dan moet ik de beide steken die nog van de omhaal op de linkernaald staan aflaten zakken van die linkernaald. Klopt dit?

Groeten Katinka
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2017 om 09:17
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 17:12
nee dat moet niet met een kabelnaald. Je breit eerst de tweede steek en laat die staan , efkes de rechternaald terugtrekken en met je linkerduim die steek(die er normaal afmoet) tegenhouden en dan brei je de eerste steek en dan pas laat je de twee steken van de linkernaald glijden
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 10:20
Goedemorgen,

Wilde weer beginnen met een vest te breien maar loop al gelijk tegen een probleem.
Het is een kabel/fantasiesteek maar snap niks van de uitleg.
Er staat:
Ribbelsteek nld nr 5,5
Kabelsteek, nld nr 5,5 over 2 st
1e nld (goede kant van het werk): recht
2e nld: 2 steken rechts kruisen op de achterkant van het werk (=2e st van de linkernld. voorom averecht breien, dan de 1e st gewoon averecht breien. De 2 st samen van de linkernld laten vallen.

Is dit met een kabelnaald?

Groeten Katinka
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns