Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

leuk idee voor een oude cd voorraad?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: leuk idee voor een oude cd voorraad?
    Posted: 27 September 2017 om 12:09
http://zazozip.blogspot.nl/2011/11/haak-eens-rond-een-cd.html

Je kan ook 1 cd per keer gebruiken.
Leg cd ('s) in een afwasbak en giet er kokend water op.
Na even weken kan je de bedrukte kant er zo vanaf trekken.
Gebruik een tangetje of pincet om de cd vast te houden. en probeer even uit waarmee je het makkelijkst de fotolaag eraf kan halen.

( ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar het zag er simpel uit)


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2017 om 12:12
Op de soos waren vrouwen die er gaatjes in boren en ze dan borduren, dan heb je een glimding voor een Kerstkaart. Maar dit is ook leuk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2017 om 12:14
Oh...kerstkaart is een ook een leuk idee.

Ik was mijn cd's aan het uitzoeken en heb een hoop oude.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2017 om 12:19
Wat een leuk idee. Ik wist alleen dat je oude CD's kon gebruiken als afschrikmiddel tegen vogelvraat in de tuin.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2017 om 13:20
En een oude parasol om vraatvogels aan te trekken, door er vetbollen aan te hangen. Desnoods zonder linnen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2017 om 14:40
Ik heb geprobeerd om de afbeelding van een cd weg te halen en dat lukt goed.
Met een houten of plastic dingetje, b.v. de botte kant van een plastic mesje gaat het prima.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2017 om 23:09
wat leuk, recycling.

Even gekeken en zag ook nog deze



Gerelateerde afbeelding
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2017 om 23:11
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 08:32
He dat is knap gevonden
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 08:58
Als je die gehaakte rondjes met wit garen maakt krijg je een soort sneeuwvlokken.
Ook leuk voor een kerstkaart.
Nu nog envelopjes zoeken waar een cd in kan.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 08:59
Leuk idee!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 09:22
Ik ben er helemaal perplex van! In gekleurde vorm lijken het wel mini-mandalaatjes. In het wit gehaakt blinkt de de glimmende kant van een CD er heel sfeervol doorheen als kerstversiering.

Als je ze per post wil versturen, denk ik dat het goed is om er beschermende kartonnetjes omheen te doen in de enveloppe. Het lijkt me niet dat het een vierkante enveloppe op CD-afmeting hoeft te zijn.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 09:25
Zeker leuk.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2017 om 10:41
Bij sommige cd's gaat de opdruk er makkelijk af, bij andere lukt het helemaal niet.
En ik vind het nogal een gedoe.
Ik ga er dus dun karton op plakken, dan kan ik daar de wens en de afzender op schrijven.

De standaard enveloppen zijn net niet groot genoeg.
Bij de kantoor/boekhandel kan je enveloppen in bijna elke maat kopen.
Dus het komt goed.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.468 seconden.
Lang Yarns