Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Azijn tegen afgeven

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Azijn tegen afgeven
    Posted: 11 Augustus 2019 om 20:20
korreltjeszeep werd bij ons thuis garagezeep genoemd
die is ook een verkocht bij de action 
ik weet niet of ze deze nog verkopen 

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 15:49
De verfstoffen van die lap lijken me niet met korreltjeszeep te verwijderen omdat het echt diep in de huid getrokken was. Het zag er bijna zwartig uit alsof mijn handen afgestorven waren en geschikt waren voor amputatie. Die korreltjeszeep ken ik als "monteurszeep" en werkt heel effectief op hardnekkig aangekleefd vettig vuil. Het vooraf invetten doe ik ook vaak als ik in de tuin ga graven met mijn handen. Werkt heel goed! Alleen bij een simpel lapje had ik het niet verwacht. Drie dagen geduld... toen was het weggesleten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 08:35
Dat is vast net zo iets als werkplaatszeep dat koop ik meestal als den Aldi het in de aanbieding heeft - voor mijn oliepotje van een huisband.
Wat ik meestal zelf vergeet is voor een klusje je handen insmeren met handcrème dan heeft viezigheid of blauwigheid ook niet zo'n grip
op je huid. Maar ik sta meestal al tot mijn oren in de kersen of appels voor ik denk o ja Geek
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2019 om 00:47
Afbeeldingsresultaat voor handzeep slig 
Deze zeep haal ik bij de apotheker en die gebruik ik als ik eens EXTRA vuile handen heb. Het is een soort van scrubzeep. 
Handen een beetje vochtig maken, dan een beetje op je hand doen en dan eerst goed wrijven, (de zeep wordt korrelig) en begint te schuren. 
Wordt eigenlijk afgeraden (dus eigenlijk niet verboden) voor mensen die moeilijk genezen. 
Je moet wel spaarzaam gebruiken, en zeker niet elke dag. 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2019 om 13:11
Originally posted by niania niania wrote:

misschien de volgende latex handschoenen aandoen waardoor de handen vrij blijven van verf.


Heel goed advies... alleen ben ik altijd te laat om daaraan te denken.

Het desbetreffende rokje draagt uitstekend, geeft niet af aan de stoelen en wordt met andere spijkerbroeken gewassen. Verder geen probleem meer.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2019 om 09:15
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

 

Mijn handen zien nog steeds grijs-blauw van gisteren. Zo meteen ga ik de lap uit de azijn halen en nog een keertje door een sopje halen.
 

misschien de volgende latex handschoenen aandoen waardoor de handen vrij blijven van verf.


Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2019 om 12:20
handige tip
groetjes Loes
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 16:31
Vind ik zonde om een lege machine te laten draaien. Wat tegen 95 graden kan was ik mee. Vaat- en theedoeken, washandjes, wit ondergoed enz.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 01:45
Je hebt je (nick)name goed gekozen pareltje. Door die extra wasbeurt, krijg je natuurlijk extra veel water en zo was je dan ook de wasluis weg. (wit-grijze kleverige, stinkende smurrie) 

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 10:53
1 maal per maand de wasmachine op hoogste temperatuur zetten ,zonder iets er in en laten draaien zo doe ik het en heb geen geurtjes ,ook het bakje onder aan regelmatig leeg maken ,het zijn maar pluisjes die er in zitten maar toch belangrijk
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 10:08
Ik was heel eigenwijs iedere week het beddengoed op 60 graden, ze kunnen me allemaal wat. Omdat ik dat standaard iedere week op
dezelfde dag doe weet ik ook precies dat het bed verschoond moet worden. En met een man, die als kind vreselijk snotterde ga ik geen
risico's nemen. Dat is ook 1 van de redenen dat de prinses niet op bed mag liggen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 23:36
Kun je die 'luchtjes' niet verkopen aan bv Amerika? (grapje). Ik ken dat maar al te goed. dat is meestal de geur van....wasluis. (komt doordat de wasmachines véél te weinig water nemen) Vroeger, pakweg zo'n 25 jaar geleden, dan hoorde daar niet van. Nu meer en meer. 

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 19:12
Inderdaad gewoon met een zigzag doen Francis3. Het voordeel van afwerken voordat je wast is ten eerste dat het stof niet onnodig uitrafelt. Ten tweede, als je er iets tussenkomt en je het stof toch nog niet kunt verwerken, kun je aan de afwerkrand zien dat de wasbeurt al geweest is.
Ik ben sinds kort weer overgestapt op 1 keer in de 2 weken een kookwas. Ik heb genoeg van die luchtjes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2019 om 10:05
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Door die zuinige wasmachines van tegenwoordig vind ik de was niet prettig ruiken. 
Klopt, de wasmachines van tegenwoordig die gebruiken VÉÉL te weinig water. Zo twee keer per jaar dan doen we een wasmachinewas. Dan gaan alle dweilen in de machine en dan gaat er geen andere was bij, en in plaats van de normale zeep, gaat er dan een scheut javel en een dessertlepel (NIET TE VEEL dus) groene dreft voor de afwas in. Zo gaat de gevreesde wasluis er uit. Want dat is die stank en die vettige brij die je soms ziet in de rubber aan de deur.
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Een lap die ik voor het naaien was lock ik af voor hij in de wasmachine gaat.
. Dat is nog eens een idee ze, maar ik heb geen overlokmachine. dus??? Misschien met een gewone zig-zag steek? 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2018 om 09:36
Ik hoop voor jou dat het afgeven echt voorbij is .

Mijn man heeft ooit een spijkerbroek gehad ,die zo bleef afgeven ,dat als hij ermee in de regen gefietst had ,blauwe benen had en dat ging er ook nog moeilijk af .

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2018 om 09:51
De zoom moet nog in de rok en dan is het af. Vroeger heb ik ooit een kledingstuk gemaakt waar mijn handen, de schaar, de randen van de naaimachine helemaal meekleurden. Gelukkig heeft de azijn goed werk gedaan.   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2017 om 14:36
Geef hem van katoen!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2017 om 14:31
LOL Goed zo dat zal die lap leren
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2017 om 20:02
Na alle azijnbeurten en nawaspogingen waarbij handen en badkamer enorm blauw geworden waren, heb ik de lap vanmiddag goed afgezigzagd. Morgen gaat hij met 2 spijkerbroeken (die best wat blauwigheid kunnen gebruiken) in een 30 graden programma. Daarna mooi strijken en kan het patroon van de rok getekend worden.   
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2017 om 09:36
Dat was mij vroeger ook verteld. Vandaar dat ik nooit azijn IN de machine gebruik. Misschien dat de machines tegenwoordig er beter bestand tegen zijn? Voor machine-reiniging gebruik ik af en toe HG machine-reiniger als het nodig is. Het voordeel van handwas is dat ik het gevoel heb "er bij te kunnen blijven" terwijl de machine de verrassing pas laat zien als het programma afgelopen is. Wasverzachter gebruik ik nooit.

Mijn handen zien nog steeds grijs-blauw van gisteren. Zo meteen ga ik de lap uit de azijn halen en nog een keertje door een sopje halen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns