Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Braaf meisje!

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Braaf meisje!
    Posted: 20 December 2017 om 12:17
Het lusje van mijn fleece ochtendjas begaf het vanmorgen. Ik heb maar meteen een winterjas er bij gepakt, die ik in het vorige millennium had gekocht en tot vandaag of aan een kleerhanger of aan zijn lurven ophing. Twee lusjes aangezet, brave meid! Plus het zilver gepoetst voor de Kerst, dat wil zeggen, een metalen plaat, zilver erop, soda erbij en dan kokend water. Toen gespoeld, afgedroogd en weer in het lepeldoosje gedaan. Al drie dingen van mijn klusjeslijst afgestreept.

Wie is er nog meer braaf?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 14:35
Ik ben mijn hele zolder aan het opruimen en gooi dingen weg. Ik vind mezelf heel erg braaf.
Ben al 2 dagen bezig en er begint schot in te komen
Er zijn al een aantal dozen leeg gemaakt en samen gevoegd dus dat betekent winst in het ruimte maken.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 14:47
Wat klinken jullie projecten hoopgevend. Ik ben stout want er hangt al drie weken een bloes te wachten op twee knopen die aangezet moeten worden.     Ik heb ook brave trekjes hoor!
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 15:09
Ik heb eindelijk iets terug gebracht naar de winkel, had een legging gekocht maar ene pijp was langer dan de andere. Bonnetje zou morgen verlopen haha.

Verder alle betaalverzoekjes weer afgehandeld, moeder geholpen met lichtjes in de boom doen en nu even verder met breiwerkjes
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 16:50
Al het speelgoed wat ik hier had voor mijn kleinzoon ,toen hij hier nog een paar dagen per week was ,in een doos gegooid om naar de kringloop te brengen .
Nu belt er net een neef van mijn man ( enige familie die hij nog heeft )   dat ze morgen even langs willen komen .
Die heeft jongere kleinkinderen ,mag er dus even in struinen en dan kan de rest weg .heerlijk opgeruimd
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 00:33
hoe vlijtig allemaal! Hier hangen de hemden droog aan de draad, staat er nog een wasmand klaar om te strijken, ligt het stof nog op de kasten en de vloer, ligt er overal nog rommel omdat ik dus persé die truien wil afhebben. ('k ben ondertussen aan de laatste van die 3 bezig en daar is het rug en voorpand al af en moet ik aan de mouwen beginnen). De kerstboom staat gewoon als boom in al zijn puurheid ergens tegen de muur geduwd te wachten totdat ik die mouwen afheb en eindelijk aandacht aan hem kan besteden. Eén voordeel is het nu wel, als ze hier inbreken zullen ze rap omdraaien omdat ze denken dat er al iemand is voorgeweest.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 09:44
Sterkte Bep... ik ken dat: iets af willen hebben voor de feestdagen en de chaos stapelt zich om je heen op.

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 10:24
Brave trekjes nee eigenlijk niet...
De was ligt te wachten om gewassen te worden...
Stofzuigen moet ik ook nog doen...
En zo zijn er nog wel een paar klusjes meer...
Vandaag laatste dagje werken dan vakantie...
Wellicht dat ik dan meer voor elkaar krijg...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 11:04
Heb je de grootmoeder trui ook al af bep?
Of wacht die tot volgend jaar?

Ik ben ook best braaf: was al tijden van plan om eens zelf soezen te bakken, vroeger vaak gedaan.
En nu staan ze in de oven en hoop ik dat ze lukken willen.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2017 om 15:48
nee lao, de oermoedertrui moet maar wachten tot na nieuwjaar. Ik vind het wel spijtig want ik wou die dus aandoen als ze allemaal naar hier komen en hun dan hun pakje met hun trui geven en kijken of ze het zien.
Zijn uw soezen al verdwenen? (ofwel in de maag ofwel in de vuilbak)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2017 om 16:06
Jammer van die trui bep, maar je zal net zijn als ik (en mijn moeder) we kunnen niet heksen.
Ik denk dat het belangrijkste is dat de anderen wel klaar zijn.

Nee, de soezen zijn er nog en wachten op de slagroomvulling en het chocoladeglazuur.
Ze zijn prima gelukt, beter dan vroeger. Dat komt door een tip die ik las op internet: een bakje water in de oven zetten, door meer vochtigheid gaat het rijzen beter.
Soezen kan je van te voren bakken, dat helpt met werk spreiden.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2017 om 16:23
Fijn dat de soezen gelukt zijn. Vorig jaar heb ik ze voor het eerst gemaakt en toen lukten ze prima. Voor herhaling vatbaar. Ik zit er ook eens aan te denken om er een hartige hap van te maken met avocado-vulling (guacamole).

Mijn braafheid heb ik weer wat opgevijzeld: de knopen zijn aan de bloes gezet.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2017 om 21:51
ondertussen heb ik de strijk ook al gedaan, (ook de hemden die aan de draad hingen), het raam vooraan gekuist en achteraan al 2/3. De kerstboom van uit het hoekske gehaald en vrijdag rap wat lichtjes ingehangen en een beetje versiersel.
Nu nog opruimen, cadeaukes inpakken en de meubels een beetje verzetten. En dan ga ik een fles mr proper openzetten in het midden van de kamer en hopelijk komt de geest er dan uit om alles proper te maken.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2017 om 10:30
Originally posted by bep bep wrote:

on    En dan ga ik een fles mr proper openzetten in het midden van de kamer en hopelijk komt de geest er dan uit om alles proper te maken.


Waar koop je die flessen bep?
Wil dr ook wel hebben.

Voelen de truien in de smaak ( en in de maat) ?
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2017 om 10:56
Ook zonder mr proper is het gelukt . Ik gebruik dusty van de wibra die staat ook graag in de kamer net als het blik boenwas ,maar die moet nog even wachten

Gestreken ,koelkast schoon . Alle deurtjes van de keukenkastjes zijn ook hun beschermlaag kwijt -13 stuks- zover ik er bij kon,Het zijn hoge kasten en ik had geen zin de trap te pakken , en de fronten van 5 laden .

Een bakje met azijn in de magnetron gezet en die is nu ook reukloos .

Ik loop nog even naar boven voor de wastafel en dan is het mooi geweest .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2017 om 14:16
de truien is nog afwachten lao. Het kerstfeest wordt hier zaterdag gevierd en dan krijgen ze hun trui.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 09:13
[QUOTE=Mutti]


Een bakje met azijn in de magnetron gezet en die is nu ook reukloos .

Wat ook helpt: een natte spons besprenkelen met citroensap en een minuutje op de hoogste stand verwarmen. Daarna is de spons schoon en de magnetron ook, je kunt de wanden en deur zó schoonvegen en hij ruikt lekker.

Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 11:20
Ik ga het de volgende keer proberen .

Bedankt voor de tip .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns