Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

CAL Aan de Haak

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: CAL Aan de Haak
    Posted: 11 Februari 2018 om 11:22
Doen er meer mensen mee met de CAL voor de deken uit Aan de Haak? Ik heb me al twee keer ingeschreven voor de nieuwsbrief, maar nog niets ontvangen. Terwijl de aftrap donderdag was. Gelukkig doet een soos vriendin mee, zij heeft zelfs een wolpakket gekocht, en van haar heb ik de geschreven patronen en de site voor de filmpjes ontvangen. Er worden 117 steken opgezet, een veelvoud van 3 of 9, dus ik maak poppendekens van 27 of 36 steken. Ik heb geen zin om zo'n hele lap te haken. Mijn wolpakket komt van eigen zolder.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2018 om 12:55
Nee ik doe niet mee, heb al genoeg dekens. Veel succes met jou deelname.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2018 om 23:03
Heeft die een speciale naam die cal, want ik dacht dat er nu ergens iets als Nostalgia cal of zo is begonnen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2018 om 08:06
Iets van Homey blanket of Homey deken? Ik weet het niet uit mijn hoofd en ik zit nu ietwat duf te ontbijten. "Dat zoeken we op" zeiden ze vroeger in de quiz Twee voor twaalf.

Je moest al vasten hakend opzetten, wat bij mij een soort klontjesrand gaf, zodat ik toch maar ouderwets een lossenketting met vasten erop haakte. En drie toeren van één kleur moesten omrand worden met vasten in een andere kleur in de voorste lussen. Dat vind ik wel een aardig idee. Dat zou je ook kunnen doen op een sjaal, die je in de lengte haakt.

Ze doen het in twee delen, zodat je ook twee kussenhoezen kunt haken. De pakketten zijn ook in twee woldiktes, zodat je kunt kiezen voor een grote of kleinere deken. Je kunt hem ook als wandkleed gebruiken of in een kamerscherm zetten. Lijkt mij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2018 om 09:48
Gevonden Homey Comfort heet hij.
cal

Er komen precies wel heel schoon stukken in voor.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2018 om 12:10
Heel mooie kleuren
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2018 om 15:45
Het zou ook heel leuk kunnen zijn voor een sjaal. Vooral die opstaande rand van vasten op de voorste steken, met een achtergrond van 3 toeren, waarop kruisen geborduurd zijn. Het is wel jammer dat je weinig uit de foto's kunt halen, je moet echt afwachten wat voor steken er elke week geïntroduceerd worden. Ik heb ook geen behoefte aan een echte deken, maar de poppen hier in huis misschien wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 15:27
k' ben eens curieus. Ik heb me juist ingeschreven op de nieuwsbrief van de cal. Ik heb hier ook nog een poppenbed staan dat een deken kan gebruiken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 18:45
Ik heb 45 steken opgezet, een veelvoud van 9, dus. De nieuwe steken zijn ook leuk, ze vormen pijltjes. Ik leer elke week bij, hoop ik. En ik kreeg alweer de belofte dat ik ben ingeschreven voor de nieuwsbrief, 3 x = scheepsrecht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 07:59
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb 45 steken opgezet, een veelvoud van 9, dus. De nieuwe steken zijn ook leuk, ze vormen pijltjes. Ik leer elke week bij, hoop ik. En ik kreeg alweer de belofte dat ik ben ingeschreven voor de nieuwsbrief, 3 x = scheepsrecht.

o dat klinkt heel leuk dat dingen bij leert 
altijd meegenomen 
en nu inderdaad maar hopen dat je ingeschreven bent voor de nieuwsbrief


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 13:25
Ik heb nog altijd geen bevestiging zelfs van inschrijving op de nieuwsbrief. Moet ge misschien eerst een abonnement hebben op het tijdschrift?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 15:40
Ik weet het niet zeker, mijn vriendin heeft een abonnement genomen voor het volgende nummer. En ik werd op de vingers getikt, omdat ik me had laten uitschrijven voor de nieuwsbrief van Aan de Haak. Die stond zeker vol reclame. Maar ik vond het geen reden om me uit te sluiten van de nieuwsbrief voor de CAL.

Afijn, ik wacht af. Ik had wel gevraagd hoe ik als abonnee aan de nieuwsbrieven kon komen. Afzeggen? Toen kreeg ik meteen een reactie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 15:44
Ik doe niet mee, dat project is voor mij te groot.
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 17:51
Bloem, ik haak op 45 steken voor een poppendeken. Of een sjaal.

Ik vind die pijlsteek erg leuk, maar ik denk dat hij beter uitkomt als je met een andere kleur de reliefstokjes over gewone stokjes heen haakt. Ik ga dat wel uitproberen op een apart lapje.

Overigens staat er bij de vragen dat je persé 117 steken moet hebben, nou dat is een veelvoud van 3 en 9. Dus je komt heus wel uit met een ander stekenaantal, dat deelbaar door 9 is. En anders heb ik pech, dan haak ik wel een fantasiesteek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2018 om 17:26
Ik krijg de nieuwsbrief nog steeds niet. Zeker omdat ik me voor de gewone nieuwsbrief van Aan de Haak had uitgeschreven. Je wordt soms dol van al die reclame in je mailbox. Misschien had ik het dure wolpakket moeten kopen. Ze zijn lekker amateuristisch bezig. Soms hoor je in het filmpje muziek of een vaatwasser of wasmachine op de achtergrond, versprekingen worden er niet uitgeknipt, kleine missers bij het haken ook niet. En steevast staat er iets niet of fout in de beschrijving. Achter en voor wordt verwisseld of de laatste toer wordt niet vermeldt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2018 om 19:15
Dat is waar, ik ook niet (valt nu mijne eurocent). Och zo te lezen mis ik niet veel en het patroon van die deken zal wel eens ergens anders ook verschijnen.

36 steken is ook een veelvoud van 3 en van 9
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2018 om 21:52
Ja, dat klopt. Het hangt van de woldikte af hoeveel steken je nodig hebt voor een poppenbedje. In de derde serie moet je even een steek minderen in het midden en met een dikkere pen haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2018 om 10:47
Ik loop al achter met mijn 45 steken en modder maar door.

Het tapisseriepatroon stond met een fotootje in de nieuwsbrief, die ik nog steeds niet ontvang, maar van mijn vriendin krijg. Op het filmpje ging het heel anders. Daar maakten ze melding van met zo'n idee van Jullie komen er wel uit met het plaatje. Niet het filmpje even overdoen, ik vind het allemaal zo amateuristisch. Het lijkt wel of het vooral ging om de verkoop van dure garenpakketten. En verder mogen de haaksters het zelf uitzoeken. Ik had gedacht een heel aantal steken en patronen te leren, maar nu is het al meer van hetzelfde, tja dat hoeven ze niet aldoor te filmen. Kijk maar in de vorige nieuwsbrieven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2018 om 14:11
Handig als ze het in de nieuwsbrief zetten en dat ge die dan niet aankrijgt.
Ik heb er ook nog niks van gehoord. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik mij maar 1 keer heb aangemeld voor die nieuwsbrief.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2018 om 19:09
Ik heb me nu aangemeld en ben benieuwd of ik de nieuwsbrief krijg.
Machtelt jij heb toch ook een abonnement op Aan de Haak?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns