Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Opruimen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Opruimen
    Posted: 14 Februari 2018 om 15:50
Ik ben mijn fournituren, kralen en frutsels aan het opruimen. In plaats van de grote schoonmaak. Ik heb alles zo efficiënt in rolboxen gestopt, dat ik nu twee extra boxen heb voor wol. Dat is maar goed ook, want er stonden allerlei tassen met bollen op zolder, die ik niet kon uitsorteren wegens plaatsgebrek. Vorige keer had ik de spullen zó efficiënt opgeborgen, dat ik niks meer kon vinden, nu heb ik etiketjes geplakt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2018 om 16:05
Het is lekker weer voor de opruimwoede. Veel te koud om lang buiten te zijn. Met orde en overzicht in je spullen pak je ook een nieuwe klus weer met plezier aan.... en ook dat ruimt dan weer op.   
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 15:23
Ha dat wil lukken, ik heb gisteren de deur van mijn hobbykamer opengedaan en heb al de wol die in zakken stond, bij in de grote bakken gefoefeld. Nu lijkt het toch al een beetje opgeruimd en heb ik een padje om tot vanachter te komen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 16:46
LOL
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 17:13
En ik heb vanmorgen mijn wol die lag rond te slingeren gesorteerd en netjes in bakken gedaan. Ook maar meteen alle garen gesorteerd. Tot zolang als het duurt is het netjes!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 18:43
Ik sorteer de wol soms op kleur en soms op dikte, zo blijf je lekker aan de gang ermee. Eens liep ik de Zeeman binnen en ze waren net de wol aan het uitsorteren, de vloer lag vol wollebollen. Ik had de neiging om er in te duiken, zoals oom Dagobert in zijn geld zwemt. Hoewel het hier meer pootjebaden betrof. Ik zou me ook wel eens thuis willen wentelen in mijn wolletjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 22:39
Handig met etiketjes! En twee dozen over ... wat een luxe! 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 10:15

Ik heb pas alle klosjes garen, die bij mijn moeder vandaan kwamen gesorteerd en in doorzichtige bakken gedaan, voor blauw had ik twee (!) bakken nodig.

En als ik dus weer klosjes vind, gaan ze meteen bij hun vriendjes.
Het was hoe zeggen ze dat zo mooi een tweesnijdend zwaard, want de bakken kwamen ook bij haar vandaan Smile
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 10:50
Grappig, ik heb pas ook een begin gemaakt met het opruimen van mijn hobbyspullen. Maar moet verder stoppen tot het voorjaar, want er liggen allemaal loungekussens voor de meeste spullen.
Nu geef ik de dozen en bakken een nummer, noteer alles wat in dat nummer zit (doe ik op de laptop in Excel), schrijf op wat het is, soms een kleine omschrijving erbij (voor aparte dingen) en in welk doosnummer het zit. Dan laat ik het door Excel op alfabet sorteren en kan ik tenminste sneller vinden wat waar te vinden is.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns