Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dilemma

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Dilemma
    Posted: 05 Maart 2018 om 09:32
Nou, ik heb toch even een 'probleem'. Op internet zag ik (naar mij idee) erg leuke wol om een wintertrui van te breien, in de aanbieding. Ik vind het best nog moeilijk, door de slijmbeursontstekingen in mijn schouders, om met zo'n project aan de slag te gaan, maar ja, het heeft geen haast en bij elke dag een paar toeren komt de trui ook wel een keer af, heeft geen haast. Maar ik heb nog nooit garen e.d. via internet besteld, omdat ik het graag wil voelen/zien... Nu wilde ik vragen of iemand van jullie met deze site ervaring heeft, maar in de regels van het forum staat dat ik geen links mag plaatsen. Hmmm... ik heb al gegoogeld, maar kan er geen reviews over vinden (ook geen negatieve, dus dat is weer positief, haha). Maar ik zie ook wel eens verwijzingen naar bepaalde winkels, dus ik weet niet wat ik hier wel of niet mag noemen!? Zou ik het aandurven om er te bestellen? ... Of mag ik toch even globaal verwijzen naar het soort garen of zo, zonder dat ik daarmee de forumregels overtreed? Iemand tips?
 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2018 om 09:52
Ik heb het probleem met zelfs de naam plaatsen ooit gehad met walhalla. Het kan heel goed zijn dat als ik dit bericht plaats de eerste o in de naam wordt veranderd in een a. Je zou dus gewoon de naam kunnen plaatsen en niet de link. Plaatsen ze het fout schrijf je erbij welke letter veranderd moet worden.
Overigens dat probleem met wol bestellen ook. Ik ben er iets gemakkelijker in geworden.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2018 om 09:54
Zie je het, veranderd. Geen hoofdletter meer en een a waar een o moet staan. Dus W o lhalla.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2018 om 10:09
Oké, Lidwina, ik wist niet of dat ook mocht :).
Dan ga ik het even proberen. Op de site van De Wolwinkel (en dan zonder hoofdletters, gewoon aan elkaar, gevolgd door .nl) staat bij Garen - Uitverkoop - Winter sale - Pastel colors 1 pakket van 8 items (bollen) voor 16,51. De garens op deze site schijnen rechtstreeks vanaf de fabriek in Turkije te komen.
Aangezien ik niet wist of ik dit garen kon wassen en hoeveel ik nodig heb (zijn 8 bollen voldoende voor een trui?), heb ik via het contactformulier een vraag hierover gesteld, maar daar nog geen antwoord op ontvangen. Dus: toevallig ervaring met deze wolwinkel?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2018 om 10:38
Deze dus? Ziet er mooi uit. ik heb er nog nooit garen besteld, maar er zijn er hier vast op de hobbydoos die er garen besteld hebben en anders wel rechtstreeks uit Turkije.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2018 om 11:10
Dank je; dit klopt helemaal, Lida. Ik vond hem er ook echt uitspringen. Hij moet op pennen nr. 4 worden gebreid, dus wat mij betreft een mooie dikte, niet te dun en ook zeker niet te zwaar.

Het lijkt alsof je niet precies allemaal strepen of zo zult gaan krijgen bij het breien, maar dat is afwachten. Jammer dat ze op die site geen voorbeeld laten zien van een gebreid of gehaakt proeflapje, maar ik probeer me in te beelden hoe het effect wordt, en denk dat het (zeker voor op een spijkerbroek) een leuke trui zou kunnen worden (haha, als hij tenminste lukt, nu alleen nog een makkelijk patroon uitzoeken). 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2018 om 12:27
Leuke site.
Jammer dat niet bij elk garen de naaldmaat staat.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2018 om 12:59
Ja, ik kwam er toevallig op terecht (via Pinterest); bij alle garens die ik erop heb bekeken, zie ik bij de afbeeldingen wel een plaatje met een breinaald; als ik die vergroot, zie ik de naaldmaat... Maar misschien heb jij ander garens bekeken...  
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2018 om 13:29
De wol ziet er heel gezellig en warm van tint uit. Het zullen zeker geen strepen worden maar meer gevlekt-gespikkeld. Ik heb nog nooit wol gekocht zonder te voelen en te kijken. Zelf let ik altijd op de nummers van verfbad en partijnummers. Ik weet niet hoe dat gaat als je dat door een ander laat doen. Het is in ieder geval wel een bolletje wol waar ik verliefd op zou worden.   
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2018 om 14:08
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

Oké, Lidwina, ik wist niet of dat ook mocht :).
Dan ga ik het even proberen. Op de site van De Wolwinkel (en dan zonder hoofdletters, gewoon aan elkaar, gevolgd door .nl) staat bij Garen - Uitverkoop - Winter sale - Pastel colors 1 pakket van 8 items (bollen) voor 16,51. De garens op deze site schijnen rechtstreeks vanaf de fabriek in Turkije te komen.
Aangezien ik niet wist of ik dit garen kon wassen en hoeveel ik nodig heb (zijn 8 bollen voldoende voor een trui?), heb ik via het contactformulier een vraag hierover gesteld, maar daar nog geen antwoord op ontvangen. Dus: toevallig ervaring met deze wolwinkel?

Ik heb via deze site ook al eens garen besteld maar ik zou er wel rekening mee houden dat dit dus een uitverkoopgaren is en dat, mocht je tekort komen, je het misschien niet meer kunt krijgen en verder altijd navragen indien je teveel hebt besteld of je het mag retourneren te allen tijd (sommigen houden zich strikt aan twee weken!). Groetjes,
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2018 om 15:02
Ik vind het lastige hierbij ook bij die Turkse site dat je steeds een bepaald aantal bollen moet bestellen. Ik denk zelf dat in dit geval 8 bollen op naald 4 gebreid te weinig is. Ik heb nu een vest aan dat op naald 4 gebreid is en dat weegt 513 gram. Er zitten natuurlijk knopen aan, die wegen ook maar ik heb het al een aantal jaren dus er is slijtage en weegt daardoor minder. Dan moet je dus 2 pakketjes bestellen en heb je veel over.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2018 om 16:51
Het zal wel een tweed effect geven. Van de rest wol zou je een tas of een muts en sjaal kunnen breien. Het is zo'n aparte kleur.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2018 om 18:42
Tweed effect vind ik zelf wel leuk, zeker bij jeans. Inderdaad, van de overgebleven wol kan (zeker omdat het toch winterwol is) altijd nog wel een sjaal en/of muts worden gemaakt, dus eigenlijk gewoon maar meer bestellen, altijd beter dan net een halve bol tekort komen!  
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2018 om 11:30
Update:

De desbetreffende webwinkel heeft nog steeds niet gereageerd, dus daar bestel ik zeker nooit iets.
Nu hetzelfde garen rechtstreeks bij de fabriek in Turkije besteld, twee verpakkingen, dus in totaal 16 bolletjes. Dinsdagavond besteld; donderdag tussen de middag het pakket al in huis! En... nog bijna 10 euro goedkoper, dus al met al was dat een keurige service. Hij is iets lichter dan op de foto.  
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.480 seconden.
Lang Yarns