Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Buiten zitten

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Buiten zitten
    Posted: 19 November 2018 om 12:07
Misschien was onze Be-Bob een reïncarnatie van een Dalai Lama of ander goed mens. Ik zag laatst wel dat het op onze carport niet regende en op die van de buren rechts wel. Heel vreemd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2018 om 11:40
Wat bijzonder Magtelt. Daar moet toch wel 'iets' zijn lijkt me inderdaad. Er zijn mensen die beweren dat bijv. aardstralen hypothetisch zijn, maar ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken. Hier hebben we in de buurt een kruising. Vaak regent het, net vóór de kruising wel, en net over de kruising is het droog. Vind ik ook zo bijzonder, denk toch ook dat het zoiets is. Toch maar een wichelroedeloper inschakelen voor jouw tuin?

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2018 om 13:48
ga er maar uit van wel

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2018 om 07:56
Teveel zon, die stiekem achter de wolken toch brandde.

Het viel me op, dat er een bepaalde plaats in de tuin is, waar katten heel graag liggen. Niet alleen de onze, ook buurkatten. Dat is altijd zo geweest en er ligt zelfs heel diep een Britse korthaar begraven, omdat dat zijn lievelingsplekje was. Het maakt niet uit wat voor beplanting of tuininrichting we hebben, precies daar is het lekker snurken en rollen, wassen en rondkijken. Ik heb even leylijnen gegoogeld. Maar helaas heb ik geen wichelroede, dus ik weet niet zeker of er een knooppunt in onze tuin ligt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 19:50
teveel rum in de thee gedaan?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 17:58
Als het hier regent, gebeurt dat heel beschaafd 's nachts. Het is nu inderdaad heel prettig buiten zitten. Wel oppassen, ik had gisteravond een rode neus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 13:13
Nou, op dit moment is het toch heerlijk weer voor (bijna) iedereen? Niet te koud, [hier] droog, niet te warm... Genieten, want voor we het weten vliegen de dakpannen ons weer om de oren en zitten we midden in de herfst :).

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2018 om 11:58
Jaren geleden protesteerden buurtgenoten tegen het plaatsen van bomen in het plantsoen, vóór hun voortuin. Ze kregen hun zin. De bomen gingen weer weg.

Ik liet me tijdens die bijeenkomst ontvallen: "Ik wil ik best een boom voor de deur". Ook dat werd opgepikt door de ambtenaren en ik kréég een boom voor de deur. In slechte zomers heb ik wel eens gedacht: "Had ik mijn mond maar gehouden". Maar op warme dagen ben ik er heel blij mee.

De boom is groot nu. Hij beneemt het uitzicht, maar dat ziet er toch niet meer zo leuk uit als toen het kleine boompje geplant werd. Voorbij het plantsoentje is nu alles volgebouwd. Maar ik kijk nog steeds uit op een stukje plantsoen met een forse boom die zorgt voor wat schaduw, verkoeling en elke dag weer een hele hoop zingende vogeltjes. Tongue

In de achtertuin kan ik in de schaduw zitten van een grote notenboom. Een super parasol, die nu mijn tuinbankje en tafel overschaduwd. Gisteren is buurman begonnen met snoeien. Gelukkig is de boom niet gaan bloeden, dus hij zal het overleven. Vanmorgen kreeg ik de ochtendzon recht in mijn gezicht en ik dacht: "Had je dat ene takje niet wat langer kunnen laten zitten?"

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 22:11
Wij hebben ook een terras voor het huis ,en een achter onder de bomen .
Maar zelfs daar vond ik het nog te warm .

De oversteek over het grasveld met wat te drinken was haast te heet . We zien het wel of de warmte weer terug komt
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 21:49
Rondom de moestuin heb ik een rondgaand tegelpad met voorin en achterin een terras. Ik kan kiezen tussen in of uit de wind en in of uit de zon. De afgelopen week heb ik alleen 'avonds laat buiten gezeten. Vandaag was het met een maximum van 26 graden heerlijk om te zitten uit het zonnetje.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 21:41
Ik ook niet Machtelt .

Ik liep gisterdn nog te denken ,nu heb je eens een mooie zomer en kun je niet eens buiten zitten .

Wij hebben een hele koele kamer ,meestal een vestje aan binne en uit als ik naar buiten ga .


Weet je dat ik nu een dun vestje met korte mouwen aangetrokken heb ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 20:32
Ik heb al weken niet buiten gezeten, een tuin op het zuidwesten, meestal ideaal, maar nu niet te harden van de hitte.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 15:12
Onder het bessen plukken en ijsmaken door heb ik aan de tuintafel onder de notenboom de laatste dagen weer wat puzzeltjes klaar gekregen:

1. Mijn belasting aangifte. Smile Misschien niet helemaal goed, maar de jaaropgave die ik nodig heb is nog steeds niet binnen en uitstel kreeg ik niet van de belastingdienst, dus ben ik toch maar akkoord gegaan met wat de belastingdienst zelf aan gegevens had verzameld. Zonder dat ik gegevens heb kunnen controleren. Maar ik moest een knoop doorhakken.

2. De Privileg 990W naaimachine die door een handelaar in zeer slechte toestand werd geleverd, maar die ik nu weer schoon en werkend heb. Ermm

3. Mijn lockmachine Bernette 334D, waarvan de draadgeleider was gebroken, die niet meer nieuw te koop was. Eerst heb ik nog een ouder sloopmodel gekocht en de draadgeleider overgezet. Maar dat beviel me toch niet, dus heb ik de originele draadgeleider maar weer gelijmd. Het werkt weer prima en als er garen op staat zie ik de reparatie niet eens. Tongue

4. De oude sloopmnachine Bernette 234D ook maar eens nagekeken. Opengemaakt en stof, draden, satésaus met sesamzaad en andere troep Disapprove er uit weg gepoetst en gewassen, hier en daar een drupje olie gegeven, de verdraaide naaldboom recht gezet, alles weer op zijn plek geschroefd, lampje vervangen, messen vervangen, naalden vervangen. En ook die machine doet het weer. Alleen een beschadigd draadspanningsknopje moet ik nog herstellen of vervangen. Het knopje werkt wel, maar het ziet er niet goed uit. Hoe ik dat oplos weet ik nog niet.

Ik heb nog genoeg andere puzzeltjes op te lossen, maar vooral het oplossen van die 3D puzzels geeft me wel voldoening. Wink

Al met al, heb ik die warme dagen goed besteed.

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 20:11
Ha-ha, dat heet "voortborduren". Je knoopt een nieuwe draad aan het laatste rafeltje dat je te pakken kan krijgen en er ontstaat weer wat nieuws.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 19:11
Wat grappig ....
Als je in het begin een paar keer dit topic hebt gelezen en nu na wéken weer eens gaat kijken ga je je echt afvragen wat de link tussen buiten zitten en legpuzzels is.
Big smile
Net zoals je tijdens een gesprek ineens bedenkt dat je het over heel iets anders hebt dan waar je mee begon.
En dan uitzoeken hoe je van een kleuter opmerking op de elfstedentocht bent uitgekomen.(voorbeeld, he?)

Hier is dat makkelijker terug te vinden, als je dat zou willen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 13:39
Nou, lw1463, dat is dus lekkere bezigheidstherapie, haha! Maar iedereen zit daar natuurlijk aan, en misschien dus ook wel kinderen die weer iets afbreken? Maar als hij ooit af komt, zal hij best wel heel mooi zijn...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2018 om 21:10
Toen mijn schoonopa voor bestralingen moest lag daar altijd een panoramapuzzel van de taj mahal. Ik heb er vaak aan gepuzzeld maar volgens
mij braken ze dat ding iedere 2 dagen expres weer af - ik heb m nooit compleet af gezien.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2018 om 10:29
Nou, als ze gehaald zijn voor hun behandeling en daar mee klaar zijn, hebben ze haast om weg te komen. Het kan natuurlijk wel, dat ze tegen hun behandelaar zeggen: "Nu even niet, de puzzel moet af". Ik zit meestal in wachtkamers met een makkelijk haakwerkje. Dat stop je zó in de tas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2018 om 08:17
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Grote legpuzzels liggen tegenwoordig in wachtkamers. Bij ons op de sportschool/fysio en in het oncologisch centrum in Deventer heb ik ze gezien.



Dat kan heel gevaarlijk zijn als je daar vatbaar voor bent dan blijf je daar uren hangen om te puzzelen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 23:11
Ik heb hier nog een aantal nieuwe legpuzzels liggen van Jan van Haasteren. Die vind ik plezant om te maken (in de winter). Of de puzzels van Wasgij.

Logigrammen is ook heel plezant.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.922 seconden.
Lang Yarns