Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Buiten zitten

 Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 21:42
Vanmiddag heb ik lekker buiten in de schaduw gezeten met naaiwerk. Manchetten aan een mouw gespeld en geregen. Binnen eventjes genaaid aan de machine en de rest van de afwerking weer buiten. Vanavond heb ik nog anderhalf uur gespit in de moestuin. Laat voorjaar dus loopt alles een beetje achter.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 08:45
Gisteren de tuinstoeltjes op mijn balkon schoon gemaakt en toen met een boek lekker buiten gezeten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 10:46
Ik heb in de zomer vaak een puzzelboekje, een leesboek en een handwerkje op de tuintafel liggen. Zo kan ik nog eens afwisselen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 10:53
Goed idee, Magtelt! Geniet ervan!  
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 10:02
Ik zocht al lange tijd een extra spoelhuis voor mijn 45 jaar oude naaimachine. Voor als ik elastiekgaren op een spoeltje wil gebruiken waarvoor de onderspanning moet bijgesteld. V&D kon het me destijds niet leveren en ik zocht er echt al jaren naar. Een handelaar leverde me een spoelhuis, maar dat was de verkeerde.

En afgelopen week zag ik een zelfde oude naaimachine geadverteerd. Ik ben gaan kijken. Er waren wat problemen mee. Maar het goede spoelhuis zat erin. Ik kon de hele machine voor 2 tientjes meenenen.

Nu met dat mooie weer heb ik er lekker buiten aan zitten knutselen. De buitenkant gesopt. De machine open geschroefd, gestofzuigd, geborsteld, schoongemaakt. Iemand had ooit de nylon tandwielen geolied, wat niet moet. Door de hele machine heen zaten hele kleine stukjes van dat nylon vastgeplakt. Ook tussen andere tandwielen terecht gekomen. Het zat overal vastgeplakt met iets kleverigs. Dus was er ook nog iets anders gebruikt dan naaimachine olie. Ik heb al die stukjes weg gepeuterd met een naald. Alles schoongepoetst en waar metaal op metaal beweegt geolied.

In de bovenspanningsbaan had iemand iets in de verkeerde volgorde op de machine gemonteerd. De machine was zijn rubbervoeten kwijt, maar die bleken in het accessoiredoosje te liggen. Nu is de machine schoon en bijna weer in orde.

Dat soort knutselwerk is lekker om buiten aan de tuintafel te doen.

Vandaag ga ik proberen het ondertransport weer uitschakelbaar te maken. Het transport werkt, de knop om het naar boven en naar beneden te zetten draait, maar er zit waarschijnlijk intern nog iets geklemd of vastgeplakt. Misschien springt het wel los, als ik er mee ga proefnaaien.

Het mooie weer is prima voor dat soort klusjes.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 12:21
Als je de machine goed aan de praat zou krijgen, betekent het nog steeds dat je een spoelhuis te kort komt voor twee machines. Maar als je je bedenkt hoe duur het bijkopen van losse elementen is, is een spoelhuis van 20 euro waarschijnlijk al niet duur.

Buiten zitten doe ik van middag alleen in de schaduw. De kraag van mijn bloes kan ik met de hand tegen gaan zomen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 13:31
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Als je de machine goed aan de praat zou krijgen, betekent het nog steeds dat je een spoelhuis te kort komt voor twee machines.

Een spoelhuis tekort, of een machine teveel. Big smile

Maar als ik iets wil maken met vanuit het spoeltje ingenaaid elastiekgaren, dan is het ook wel handig 2 machines klaar te hebben staan die elk al zijn afgesteld voor gewoon naaien ofwel elastiek naaien. Een beetje overkill, dat wel. Voor een hogere prijs zou ik het niet doen. Maar deze luxe wil ik me wel permitteren.

Vandaag zit ik wel onder een parasol, waarvoor ik misschien ook maar eens een nieuwe overtrek ga naaien.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 14:58
Cocos, wat klinkt dat technisch! Haha, ik krijg de rillingen als ik eraan denk om zoiets te doen, volgens mij kan ik de naaimachine best wel uit elkaar halen als ik dat wil, maar dan weer in elkaar zetten? Dat gaat hem niet worden! Knap hoor!  
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 16:00
Ik weet nog een paar zomers terug, toen heb ik eeuwig naalden van de breimachine zitten poetsen - wat een puntje puntje puntje werk.
Maar dit soort dagen is daar perfect voor.
Ik ga zo even in de kas kijken of de plantjes nog niet op apegapen liggen en voor morgen heb ik een tuinzit visite gepland. Met en bij mijn beste
Apeldoornse vriendin, een zekere "M" LOL
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 08:40
lw1463: Nou, ik heb wel eens vaker aan de aanschaf van een breimachine gedacht, lijkt me heel leuk, maar ook moeilijk. Maar als je de naalden van de breimachine moet poetsen, dan haak ik af :) Nu weet ik zeker dat er geen in huis komt :)
Hopelijk hebben jullie een gezellige dag, het weer is in ieder geval prachtig! 
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 15:19
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

Cocos, wat klinkt dat technisch! Haha, ik krijg de rillingen als ik eraan denk om zoiets te doen, volgens mij kan ik de naaimachine best wel uit elkaar halen als ik dat wil, maar dan weer in elkaar zetten? Dat gaat hem niet worden! Knap hoor!  


Helemaal uit elkaar halen doe ik niet, hoor. Maar de buitenkant eraf om schoon te maken en te oliën, dat is niet moeilijk. De machines zijn erop ontworpen om dat makkelijk te maken. Gewoon onderhoud kun je best zelf doen. Vroeger stond ook in de gebruiksaanwijzing hoe je dat moest doen. Nu staat er in de boekjes dat je de machine voor onderhoud naar de dealer moet brengen. Zo gaat alles moeilijk lijken.

Deze machine in orde krijgen is wat lastiger, omdat iemand eraan heeft zitten klungelen. Er zijn dingetjes verkeerd teruggezet en er is verkeerde olie gebruikt op verkeerde plaatsen. Met een betere gebruiksaanwijzing zou dat niet zijn gebeurd.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 19:42
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

lw1463: Nou, ik heb wel eens vaker aan de aanschaf van een breimachine gedacht, lijkt me heel leuk, maar ook moeilijk. Maar als je de naalden van de breimachine moet poetsen, dan haak ik af :) Nu weet ik zeker dat er geen in huis komt :)
Hopelijk hebben jullie een gezellige dag, het weer is in ieder geval prachtig! 
Als een machine lang stil staat, dan wordt het vet dik en als je zo'n machine 2ehands koopt dan weet je 2 dingen zeker.
Er zijn naalden krom en het vet is dik - dus het punt waar je doorheen moet is het schoonmaken van alle naalden en dan de kromme
over de linkerschouder werpen en dan de naalden er weer in (plus nieuwe) en dan heel tegenstrijdig, de naalden oliën.
Het breien zelf is leuk als je van techniek houdt en een beetje kunt doorzetten. Je werkt bij een machine met gewichten iets dat
je als gewone breister raar vind, maar als je dat niet doet loopt alles vast Confused
 
Ik heb er momenteel te weinig tijd voor, dus ik ben bang . . . dus ik maak af en toe kleine dingetjes een gepunnikt koord b.v.
Of smalle banen om mee te vlechten - gewoon wat dom knutselwerk LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2018 om 07:53
En ik heb de laatste dagen tussen buien door buiten zitten haken. Mijn naaimachine woont in mijn hobbykamer op de eerste verdieping. Die komt nooit buiten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2018 om 20:12
Als het warm en droog weer is, til ik de machine loever naar buiten om daar te naaien. Maar nu ben ik vooral bezig met reparatie(pogingen). Wink
Moet ook eens gebeuren.Cool
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2018 om 20:31
De naaimachine heb ik nog nooit naar buiten gebracht. Buiten brei ik meeestal, of tuinieren!   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 08:52
Vroeger stond ik wel buiten te strijken, maar nu heb ik een ventilator op zolder. Het uitzicht is leuker, hetzelfde als bij de achtertuin, maar ik sta hoger en zie de hele straat achter ons huis en het speelplaatsje. Kinderen en honden (aan de lijn), fietsters met opwaaiende zomerjurken, wat wil je nog meer? In de tuin zit ik te breien, haken, lezen en puzzelen. Onder de parasol.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 12:01
Ik hou niet van puzzels uit krant of boek, niet van legpuzzels en niet van computerspelletjes.
Ik heb een mooie 3D puzzel die bijna klaar is.
Daarvan ontbreekt nog een stukje:
De naaldboom.
Stern Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 12:15
Gewone 1000 stukjes puzzels maak ik allang niet meer. De katten wilden altijd meespelen en dat werd een puinhoop. Ik heb een abonnement op Doorlopers 6 en 7 sterren, die vind ik leuk om te doen, althans de grote. En ons plaatselijk krantje heeft twee keer per jaar een puzzel met advertenties, waar je de firmanaam moet vinden, terwijl er alleen een adres of paar woorden gegeven zijn. Ik los die al op sinds ze ermee begonnen en heb nog geen batterijtje gewonnen. Maar het blijft een uitdaging.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 12:25
Dagelijks maak ik 1 of hoogstens 2 sudoku's in een verloren half uurtje. Als er buiten geen werk ligt te wachten, neem ik wel vaak een boek in de tuinstoel. 
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 12:48
Legpuzzels of zo zijn niet mijn ding, die heb ik niet meer in huis, maar denk dat de kat er anders ook mee aan de haal zou gaan. Die 3D-puzzels vind ik wel prachtig, maar heb er zelf nog nooit een gemaakt.
Sudoku's vind ik leuk, cryptogrammen, en sinds kort vind ik binaire puzzels ook de moeite waard. Nog meer mensen die binaire puzzels maken?

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.496 seconden.
Lang Yarns