Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon phildar

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
alfred61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Maart 2018
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alfred61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon phildar
    Posted: 23 Maart 2018 om 13:22
Ik ben patroon 24 uit phildar 132 aan het breien maar volgens mij klopt het niet . Als ik doe wat er staat krijg ik hele rare mouwen of een rare col. Ik heb het gevoel dat ik af moet kanten aan de bovenkant van de mouwen en dan de col verder breien. Wie kan me helpen?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 14:10
Hallo alfred61 ,dat willen we wel ,maar dan zal je toch meer van het patroon hier neer moeten zetten .
Dan heb je kans dat we het met vereende krachten ook wel kunnen .
Graag de maat en waar je pijnpunten zitten .
Liever teveel dan te weinig .

Ik denk niet dat er iemand is die het blad in haar bezit heeft .
Back to Top
alfred61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Maart 2018
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alfred61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 14:36
het gaat om patroon 24 uit nr 132. Ik snap niet hoe je door een rechte lap te breien schouders creëert. Maar misschien moet ik me aan het patroon houden en komt het vanzelf goed.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 15:50
Dat zou kunnen, kalmte kan je redden roepen ze hier thuis altijd. Wat Mutti bedoelt is dat je hier op het forum bent en dat we niet alle
breibladen achter ons in de kast hebben staan. Mensen helpen is altijd heel leuk, maar als we maar heel weinig informatie hebben dan
wordt dat voor ons erg moeilijk.
Phildar patronen hebben vaak een col, die apart gebreid wordt. Schouders krijg je daar waar de rechte lap ophoudt (of begint). Soms heb je echt een
mouwinzet, maar soms komen de mouwen er recht tegen aan. Maar voor mij is dit allemaal giswerk, omdat ik het patroon dat jij breit niet ken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 16:26
met 2 rechte lappen die je aan de bovenkant voor een deel dichtnaait maak je een schouder . Die schouder hangt dan een stukje over je bovenarm ( afzakkende schouder )
Zo kan je ook je mouw aan de bovenkant recht afkanten en dan komt de helft van je mouw tegen de schoudernaad ,wat overblijft komt in je zijnaad . Je zult in het voor en in het achterpand wel een stuk open moeten laten waar je hoofd doorheen kan .

Je kunt wel eens bij Jessica Tromp kijken bij eenvoudige herentrui op je PC daar staat wel een schema hoe zo'n trui eruit ziet
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12040
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 17:06
staat het hier tussen? Want ik zie maar 1 model (zowel in het groen als in het bruinig) met een col, maar die hebben dan weer geen mouwen.
Back to Top
alfred61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Maart 2018
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alfred61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 17:24
klopt, het gaat om die twee truien.. Ik ben nu met de "mouwen" klaar en zou dan gewoon nog 17 cm door moeten breien. Maar er staat ook naai de naden van de schouder en kraag. Dus hoe moet ik dat zien?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12040
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 17:33
staat er nergens dat ge nu een aantal steken moet afkanten voor de schouders? En dan die 17 cm pas doorbreien over de middelste overgebleven steken?
Back to Top
alfred61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Maart 2018
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alfred61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 17:36
ik snap dat de vraag ingewikkeld is. Maar ik heb na lange tijd het breien weer opgepakt en dacht met iets makkelijks te beginnen . Maar nu denk ik wat als dat patroon niet klopt, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12040
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 17:37
ik zie het al denk ik. Voor de amsgaten hebt ge ofwel steken bij moeten opzetten ofwel eerst een aantal afkanten en dan terug opzetten. Als ge vanaf de 'mouw' ziet dan loopt alles rechtdoor. Dus als ge die 17 cm doorbreit en het dan dichtnaait, dan krijgt ge automatisch uw schouders en een afhangcol.
Back to Top
alfred61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Maart 2018
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alfred61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 17:38
nee, er staat nergens dat ik steken af moet kanten en dan de sjaalkraag gewoon doorbreien. Dat was mijn idee ook.
Dus nu twijfel ik.
Back to Top
alfred61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Maart 2018
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alfred61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 17:43
Maar Bep, jij denkt dus dat het klopt. Ik heb inderdaad afgekant en weer opgezet voor de armsgaten en toen verder gebreid. Nu zou ik dus na 21 cm gewoon nog 17 cm moeten breien. Voor en achter aan elkaar naaien, alleen de zijpanden en de 17 cm sjaal. Klopt dat dan? En mijn schouders komen dan vanzelf goed?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12040
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 17:44
maar hebt ge ook niet aan de oksel een soort van slip moeten maken (dus afkanten en terug opzetten, ofwel bij opzetten? Omdat de steken vanaf de bovenarm schoon recht naar boven lopen. En als ge van de grote lap een stuk zou openlaten om uw armen erdoor te steken, dan lopen die steken niet recht naar boven (zoals bij de groene beter te zien is), maar dan liggen ze.
Back to Top
alfred61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Maart 2018
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alfred61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 17:44
bedankt allemaal, ik laat weten of het gelukt is. Eva
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12040
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 17:46
normaal gezien zou het zo moeten zijn zoals ge zegt. Als ge geen 'armsgat' had moeten maken dan had het niet gegaan. Gewoon doorbreien.
Back to Top
alfred61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Maart 2018
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alfred61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 17:49
@Bep, ik heb voor de armsgaten inderdaad afgekant en in de volgende rij weer opgezet. Dus aantal steken is voor het hele werk gelijk gebleven. Ben benieuwd.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12040
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 18:00
ge kunt het u misschien een beetje voorstellen als ge u een sjaal voorstelt die dichtgenaaid is (een col dus in feite) en ge doet die rond uw nek en ge trekt die over uw schouders. Dan staan uw schouders er ook in en de rest valt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 18:52
De rechte lappen van onder gaan tot aan de oksel, waar je opnieuw opgezet hebt dat worden je mouwen - dan brei je verder omhoog.
Dat is allemaal zoveel extra stof die je creëert en daardoor krijg je die flap-col. Doorzetten en hopen op een goede afloop Smile
Back to Top
alfred61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Maart 2018
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alfred61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2018 om 19:37
allemaal bedankt voor de support. Het wordt vast mooi. Heb mooi garen van eucalyptushout, lekker zacht en luchtig voor de zomer.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2018 om 10:30
Nooit gehoord / gelezen over  garen van eucalyptushout.
Even gegoegeld.
Klinkt niet verkeerd, een boel voordelen zo te zien.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.268 seconden.
Lang Yarns