Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ervaring: Lewenstein Euro-Computer 100

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ervaring: Lewenstein Euro-Computer 100
    Posted: 07 April 2018 om 20:37
Question Kent iemand de Lewenstein Euro-Computer 100 ?

Ik zoek een goede machine die automatisch knoopsgaten maakt en wat borduursteken heeft, waaronder letters en cijfers. Ik wil (kan) er niet veel aan uitgeven, dus zoek ik 2e hands. Er is me een Lewenstein Euro-Computer 100 aangeboden. Waarschijnlijk is die machine al 20 of 30 jaar oud. Helaas ondersteunen niet veel fabrikanten hun oudere machines, dus ik kan er geen informatie en gebruiksaanwijzing van vinden.

Ervaringen van gebruikers zeggen toch meer dan de reclame van de handel, dus zou ik graag iets willen vernemen van gebruikers die met die machine ervaring hebben.

Kent iemand de Lewenstein Euro-Computer 100 ?
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 09:57

als je naar beneden scrolt kun je een nummer vinden
je zou een telefoontje kunnen plegen voor je vraag


Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 11:24
Originally posted by niania niania wrote:



Bedankt voor je bericht, maar de Lewenstein Computronic-100 kwam jaaaaren later dan de Lewenstein Euro-computer 100 en bovendien heeft Bekkers die machine niet meer.

Bovendien wil de verkoopster, die de Lewenstein Euro-computer aanbiedt, het ding niet naar het postkantoor brengen voor verzending. En ik zie geen mogelijkheid het op te halen in Den Haag.
Helaas.

Wat betreft de mogelijkheden leek deze machine geschikt voor mij. Ervaring met Lewenstein machines heb ik niet. Ik dacht eigenlijk dat het een heel bekend en veel gebruikt merk was, maar ik zie er op fora en verkoop websites niet veel over.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 12:39
Naaimachine centrale Wouters bestaat al jaren . Hebben een zaak in Amsterdam en sinds kort een in Haarlem Noord .

Vraag eens of ze daar een 2e hands hebben die je ook kunt uitproberen .
Kijk uit met een 2e hands van een particulier op marktplaats die je niet hebt kunnen proberen .
Lewenstein is altijd een goed merk geweest ,de machines werden ook op scholen gebruikt .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 12:54
De naaimachine winkels zijn bij mij in de buurt verdwenen. Naar een stad gaan om machines te proberen wordt een kostbare zaak. Openbaar vervoer en vervoer per auto zijn kostbaar geworden. De post kan veel goedkoper vervoeren. Daarom zoek ik een machine die bij een ander overbodig is geworden en voor weinig geld wordt opgeruimd. Mensen die hun eigen machine weg doen zijn vaak beter te vertrouwen dan handelaren, maar omdat er altijd risico is, blijft het een gok waar ik maar een laag bedrag aan besteed.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 13:11
Met de machine die jij graag wilt, heb ik geen ervaring. De provincie Flevoland heeft ook naaimachinewinkels en een goed netwerk van openbaar vervoer.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 15:11
Heb je wel eens op internet bij Matri gekeken ?

Ik zie net dat die een gebruikte machine ( Lewenstein ) met automatisch knoopsgat en siersteken aanbieden voor 99 euro .
Die krijg je dan ook nog opzicht met recht van retour .

Wat je vraag over bezorging betreft ,daar heb ik zelf geen ervaring mee , maar laatst stond er een pakketbezorger voor de deur die een pakketje kwam ophalen . Ik had geen pakketje ,maar kennelijk moest hij bij de overbuurvrouw zijn .
Omdat die vaak weg is ,ze is stewardess , neem ik dikwijls pakjes voor haar aan ,maar deze keer kwam hij dus wat halen en kennelijk dacht hij dat ze dat dan ook wel aan mij gegeven had .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2018 om 10:48
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie bij Matri geen Lewenstein aangeboden.
De machine waar ik op reageerde was deze: https://www.muldernaaimachine.nl/index.php?item=lewenstein-euro-computer-100--prijs-verlaagd&action=article&aid=351&lang=nl

De handelaar ken ik verder niet en hij is ook al verkocht. Maar van iemand privé werd deze ook aangeboden voor een redelijke prijs. Die had ik wel willen kopen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2018 om 19:10
Je kunt ook *piep* denken en als ze bij het Kruidvat weer van die 100-euri Singers hebben er daar 1 van kopen, die is in ieder geval nieuw.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2018 om 18:28
Ja, dat kan. Maar zijn die niet na 3 knoopsgaten kapot?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2018 om 20:46
Als je die eerste 3 knoopsgaten in het eerste jaar maakt - zit je ruim binnen de garantie Wink
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 14:23
Dat is waar natuurlijk. Tongue

Maar ik heb al vaker van die goedkope nieuwe naaimachines gezien en klachten van mensen gelezen. Eerst voorzichtig een paar dingetjes naaien en dan na een keer een zoom in een spijkerboek is machine meteen kapot en is de garantie vervallen. Van horen zeggen dus, geen eigen ervaring.

Ik heb bij de Aldi ook wel van die goedkope machines gezien en dan ben ik soms best onder de indruk van wat ze kunnen. Aldi is best goed met garantie en ik heb gelezen dat de Medion naaimachines die Aldi verkoopt gemaakt worden door Brother.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 15:08
De Singer naaimachines die ze bij het Kruidvat en zo verkopen zijn geen Singer. De oude Singer bestaat niet meer en de naam is verkocht aan? Geen idee. Maar het betekent wel dat een Singer van nu niets te maken heeft met de Singer van vroeger.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 18:53
Ik las dat Singer, HusqVarna en Pfaff eigendom zijn van een holding met de naam SVP die is gevestigd in Bermuda. 1 keer raden waarom nou juist Bermuda. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 19:17
omdat daar de korte broek ook wel gekend als bermuda is uitgevonden ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 19:56
Ja maar waar worden dan die Singers gemaakt, die dure dingen die je bij de naaimachineboer kunt kopen . . . die heten ook gewoon nog
Singer.
We worden allemaal royaal bedot of niet dan ?
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 22:06
De Singers komen tegenwoordig uit China. Daar is het goedkoop produceren. Lage lonen, hoewel de lonen in China de laatste jaren ook wat hoger worden.

Waar Pfaff en Husqvarna gemaakt worden weet ik niet. Maar ze zijn wel alledrie in bezit van een multinational die liever geen belasting betaalt.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 22:10
De naaimachines zijn in Europa veel duurder dan in Amerika. Behalve dan de goedkope Singer machines en soms ook de Medion machines die door Brother gemaakt worden.

In Amerika kun je rond de honderd dollar een computergestuurde Brother kopen die echt veel kan. In Europa zijn die niet te koop. Brother brengt hier de goedkoopste machines niet op de markt onder eigen merknaam. En de goedkope machines die ze onder andere merknamen verkopen die kunnen niet zo veel als de naai en borduur machines die ze in Amerika verkopen.

Singer verkoopt wel goedkope en behoorlijk dure machines in Europa.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 22:31
Toen ik mijn eerste naaimachine kocht, was dat een Brother onder de merknaam Vendomatic (eigen merk van V&D). Fantastische machine, nieuw gekocht in 1979 voor 499 gulden.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 22:37
Ik ook. Een V&D Brother en voor de zelfde prijs. Wel een paar jaar eerder. In 1972.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns