Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon gezocht

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon gezocht
    Posted: 23 April 2018 om 11:32
Een dame, nog ouder dan ik, heeft deze stola ruim 40 jaren geleden gehaakt. Ze wil hem graag nog een keer haken maar het patroon is ze kwijtgeraakt. Nu heb ik beloofd voor haar te zoeken. Nu zoek ik hulp bij jullie. Iemand enig idee?



Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 13:05
Wauw ziet er fantastisch uit maar patroon kan ik helaas niet mee helpen...
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 13:41
echt prachtig zeg,m maar zou je niet kunnen kijken welke steken er gebruikt zijn en zo het patroon kunnen uitschrijven? bedenk maar wat.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 15:44
is het een rechthoekige, met allemaal aparte banen van '2 verspringende' schubben en dan precies aan elkaar genaaid op bepaalde plaatsen ?
De buitenste rij van elke 'schub' zijn 18 hokjes en de "hoogte" van zo'n schub zijn 3 hokjes (die naast de vorige schub liggen)

de rij eronder zijn 33 stokjes die gemaakt zijn in de rij eronder van 3 stokjes per hokje. En er zijn 11 hokjes in totaal.

die 11 hokjes zijn gemaakt op 22 dubbele stokjes, die op hun beurt weer verdeeld over 2 bogen van ik denk 8 losse, dubbel stokje in het vierde hokje en terug 8 losse. Dus ik denk dat zo 1 baan begint met een opzet van 11 of 13 losse. Zal vanavond eens proberen, tenzij iemand het patroon gevonden heeft natuurlijk, dat in de juiste richting is geschreven.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 15:50
zo 1 schub lijkt heel hard op die virus sjaal van vonne's creaties. Daar zitten ook zo'n bogen in.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 16:17
Ik denk als we het geheel zouden zien dat we wel kunnen re-engineeren. Dus van het product terug naar patroon.
40 jaar geleden, hmm misschien nog wel langer. Heeft ze enig idee wat voor een blad het in stond.
Want je had Burda en Ariadne en
van die speciale Duitse haakbladen - enig idee ?
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 16:23
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 16:25
zou het deze kunnen zijn
Hoewel ik het betwijfel het zou een Russisch patroon zijn dus ik denk het niet


   
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 23:31
Dank jullie wel. Zij heeft het patroon toen van iemand gekregen die het aan het haken was ooit tijdens een vakantie. (Kan het vager?) Via FB en Corneliaz is er een patroon gevonden op Pinterest. Inderdaad banen aan elkaar genaaid. Ik zit het nu na te haken en op te schrijven. Het is nl een schema tekening. Als je de chart volgt(hoe heet dat in het Nederlands?) Zit het volgens mij onnodig ingewikkeld in elkaar. Jullie krijgen te horen hoe het afloopt. Bedankt voor het meedenken. Speciaal Bep voor haar rekenwerk en Nia voor het patroon.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2018 om 10:07
Ik bekeek het patroon van de laatste legging die ik maakte. Nee, dat is mijn maat niet meer. Ik ben in de tussentijd zo ongeveer verdubbeld. Embarrassed
Zal ik het oude patroon aanpassen, of helemaal opnieuw beginnen?
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2018 om 12:00
graag gedaan was een kleine moeite  
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns