Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon uit boek van LANG

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon uit boek van LANG
    Posted: 02 Mei 2018 om 09:16
Goedemorgen,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een vraag over patroon 19 uit boek nr. 187 van FAM.
Het betreft een meisjesjurkje. Je moet het model beginnen met een boord waarvoor een stekenpatroon is getekend.
Tot naald 10 klopt het, maar als ik dan naald 11 probeer te breien ko
Ik een steek te kort.
Kan iemand me hiermee helpen?
Alvast heel hartelijk dank.
Groetjes,
Anita
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 09:22
Misschien iets meer informatie c.q. een foto of iets dergelijks of een stukje van het patroon?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 09:59
Is het het kleedje van de koningin op de voorpagina?

https://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/lang-yarns-magazine-187-kids-18-mnd-tm-6-jaar.asp
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 14:15
Ja precies, dat jurkje waar het meisje een gehaakt kroontje op heeft
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 14:16
Ja dat modelletje is het.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 15:01
ik heb dat boek niet. Misschien een foto van het schema hier neerzetten
of
naald 10 helemaal en naald 11 helemaal zodat we kunnen puzzelen.
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 16:21
Ik ben nu niet thuis maar ik ga het zo spoedig mogelijk doen. Het zou geweldig zijn als iemand even met me mee zou kunnen kijken. Alvast heel ergbedankt
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 21:24
Nld 10: 3 r - 1 omslag - 2 r samenbr. - 3 r. - 2 r samenbr - 1 omslag - 2 r samenbr - 1 omslag - 3 recht -1 omslag - 3 recht - 1 omslag - 2r samenbr - 4 r - 2 r samenbr - 1 r

Nld 11: 1 r - 2 r samenbr - 3 r- 2 r samenbr - 1 omslag - 5 r - 1 omslag - 2 r samenbr - 10 r - 1 omslag - 2 r samenbr - 1 r

Dit zijn de 2 nld waar ik niet uitkom.
Ik hoop dat het je wel lukt. (Lukte me helaas niet om foto’s mee te sturen)
Alvast bedankt voor het meedenken
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 22:19
idd 1 steek te weinig.

Waarschijnlijk mankeert er een omslag in naald 10. Maar waar? Ik denk tussen die 2de keer
3r.-2r samenbr

Als ge het bekijkt zit er tussen elke drie recht en 2 recht samenbreien een omslag behalve bij die 2de keer


Maar het kan evengoed op het einde van die naald zijn, tussen die 4 recht en 2steken recht samenbreien.

Is er in het schema in de vorige naalden geen enkele lijn die overeenkomt met naald 10?


Ik opteer voor die omslag tussen die 4 en 2rsamen. Vooral als ge kijkt naar de volgende naald welke steken er worden samengebreid.
     
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2018 om 23:03
Heel hartelijk dank. Ik ga het proberen en hoop dat het lukt. Hou je op de hoogte
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2018 om 16:43
Hallo Bep,

Daar ben ik weer. De 2 nld. waar we het gister over hebben gehad, vormen geen probleem meer. Nld. 12 echter heeft me vandaag al heel veel tijd en energie (en ergernis) gekost.
Als ik deze brei zoals in het boek, hou ik een steek over.
Zou je nog een keer met me mee kunnen en willen denken?
De nld. gaat als volgt:

3 r - 1 omslag - 2 r samenbr - 2 r - 2 r samenbr - 1 omslag - 2 r samenbr - 1 omslag - 3 r - 1 omslag - 7 r - 1 omslag - 2 r samenbr- 1 r - 2 r samenbr - 1 r

Ik zou dit jurkje zo graag willen breien voor mijn kleindochter maar voorlopig heb ik er nog geen goed gevoel bij.

Alvast weer hartelijk dank voor je inspanningen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2018 om 17:08
naald 10 zijn 27 steken
naald 11 zijn 28 steken
en naald 12 zijn terug 27 steken.

Telt eens bij alle naalden over hoeveel steken het gaat. Als ze allemaal over 27 steken gaan dan zit de fout in naald 11 en staat er 1 teveel op in de uitleg van die naald.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2018 om 17:10
anders moet ge een foto nemen van het telpatroon, die foto op uw pc zetten. Mupload googelen en via dat programma de link van de foto hieronder zetten.
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2018 om 17:45
Heb ik geprobeerd, maar kom niet verder dan IMG codes waar ik verder niks mee kan.
Zou je je e mailadres naar mijn e mailadres willen sturen zodat ik de foto s op die manier kan
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2018 om 18:19
Https://www.mupload.nl/img/cwy38ohk

Img/bpxqqsx4z
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2018 om 19:35
hahahaha ge moet heel de link kopieren en dan hier plakken die bij berichtenforums staat (ik denk de 3de)


Het is de 2de link die met [IMG] begint en eindigt
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2018 om 20:30
ik heb u gemaild en ineens de uitleg erbij van hoe uw mailadres hier weg te halen voor de snoodaards die u zouden willen spammen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 00:06



ik heb het gebreid zoals het er staat, en idd bij rij 11 ontdekt ge dat er 1 steek mankeert. Maar ik zie geen logica in het schema van waar dat die (en ik vermoed een omslag) zou moeten komen.
Enfin op het einde van naald 11 heb ik vals gespeeld en die 2 rechts samenbreien gelaten voor wat het is en er gewoon 1 recht van gemaakt en dan die laatste rechte. Maar heel verwonderlijk had ik bij rij 12 geen steek over.

Toen begon de klus pas, want ik wou terugsteken tot naald 9 en het gevolg is dat ik morgen opnieuw ga proberen omdat terugsteken met die omslagen en samenbreien echt niet lukt.

Nog efkes een vraagske : er staat stekenpatroon 1 is er misschien nog een 2 die er aansluitend moet aangebreid worden of is het echt dit patroon over die beginnende 26 steken? Het is niet dat elke rij tot het einde moet herhaald worden?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 00:10



dit zou een vergrote foto moeten zijn van die ajour.


veel groter is ze niet.

Maar misschien is juist die tekorte en die tevele om het patroon te laten verspringen. Ik had met die 12 naalden en 26 steken in ieder geval nog geen zicht op het 'gatenpatroon'.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 00:24
IK ROEP HULPLIJNEN OP
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns