Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon uit boek van LANG

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 09:27
Patroon 1 is inderdaad van het boord die je apart breit, dat wordt de onderkant van de jurk. Als het boord klaar is neem je aan de rechte kant steken op en ga je verder met tricot en het ruitpatroon.
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 09:29
Ik heb het gisteren ook op verschillende manieren geprobeerd en het terugsteken is inderdaad een probleem. Op een gegeven moment heb ik alleen nog de laatste 3 of 4 naalden opnieuw geprobeerd omdat daar het probleem zit.
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 10:32
helaas kan ik u niet helpen.  Ik hoop dat er iemand is die u er mee kan helpen want het is zeker wel een heel mooi patroon.
Als je moe bent leer om te rusten niet om te stoppen
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 10:34
In elk geval bedankt voor de moeite
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 11:44
ik zit naar de logica in het schema te zoeken.

Als ge de even rijen bekijkt zijn die aan de rechterkant allemaal eindigend op een aantal rechte steken zonder samenbreien of omslagen.
Behalve rij 10 waar ge er ene mankeert. Dus als ge die laatste samenbreien gewoon recht breit hebt ge uw steek al gewonnen.

Seffes ga ik het zo proberen.
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 12:15
Ik hoop oprecht dat er iets bruikbaars uitkomt. Ik heb gisteren zo veel combinaties geprobeerd.
Heel lief van je dat je alle moeite doet
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 13:17
Uitslag : het klopt niet.
Ik ben dus begonnen met rij 8, dan 9, rij 10 heb ik dus die laatste samenbreien gewoon recht breien gedaan. Rij 11 klopte dan, maar rij 12 ook 1 steek over (gewoon recht gebreid en genegeerd). Dan terug rij 1 en daar kwam uit dat de steken die moesten samengebreid worden meestal met die omslag van de vorige toer waardoor er geen gatpatroon ontstaat en op het laatste had ik 3 steken over. Dus de rest zal dan ook niet meer kloppen als ge verder breidt.

Oplossing : een ander ajourpatroontje zoeken om als boord te breien of
breien tot en met rij 6 en dan vanaf rij 6 terug naar beneden. Dan beslaat het ook 12 rijen en krijgt ge ook die ruiten erin.

1 uur later : Was dus begonnen maar sorry, ik geef het efkes op tot vanavond. Nu had ik in rij 4 al 1 steek te weinig (komt met terug te steken). Ik was alleen benieuwd of het klopt als het in spiegelbeeld wordt gebreid en dat ge dan toch iets bruikbaars hebt.

Vanavond probeer ik opnieuw (als al die omslagen en samenbreien uit mijn hoofd zijn).
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 13:23
Echt spijtig he, koop je dure wol, een duur boek en dan moet je zo gaan puzzelen dat je bijna een hekel aan breien zou krijgen. Maar de suggestie van de 6 eerste naalden is misschien zo dom nog niet. Ga ik ook vanavond mee aan de slag en kijken wat er dan uitkomt. Alvast super bedankt he
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 17:13
Kun je de uitgever niet mailen? Of de schrijfster/schrijver van het boek?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 18:00
ooo wat jammer zeg dat het niet klopt zeg. Maar misschien komen jullie er met zijn alle uit die het zelfde patroon breien en anders toch ff de uitgever mailen.
Als je moe bent leer om te rusten niet om te stoppen
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 19:44
Dat heb ik zo n anderhalve week geleden al gedaan, maar tot heden geen reactie
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2018 om 17:15
ik heb het geprobeerd en het lukt niet.

Wat staat er juist voor die boord :

zet 26 steken op en brei in patroon1. Herhaal dit tot .... cm?

of staat er : zet 250(vb) steken op en brei patroon1 2maal of zo?

Als het idd 26 steken is dan zult ge ofwel nog eens naar meneer/mevrouw Lang moeten mailen ofwel een ander patroon nemen om die boord te breien.

https://wolenco.nl/stekenbibliotheek/
https://www.google.be/search?q=ajourpatronen+breien&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjUzIGDsPHaAhXDxaYKHcwCBnQQsAQIPg&biw=1600&bih=760

Dat gaat heel efkes een gereken zijn maar volgens mij vlugger gaan dan wachten op meneer Lang
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2018 om 17:38
Ja, je moet het patroon van die 12 naalden en 26 st. net zo lang herhalen tot je 170 cm hebt. Ik ben er nog niet aan toe gekomen, wilde er vanavond voor gaan zitten maar het werkt dus niet. Dan zit er weinig anders op dan inderdaad iets anders te zoeken. heel lief dat je zoveel moeite gedaan hebt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2018 om 19:27
hier is een randje met een klein beetje punt

en

hier zijn er nog.

Misschien zijn er op goegel nog te vinden van die randen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2018 om 19:33
als ge op de eerste link klikt, gaat hij zeggen dat het niet bestaat. Ge klikt dan op breipatronen meebreideken en dan ziet ge randen staan

en de 2de doet het ook niet maar met knippen en plakken :

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2018 om 13:01
Bep, moet ik nog even kijken ? Ik zie dit nu pas
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2018 om 13:25
Het is een dwarse boord en dat is redelijk dubbelzinnig LOL Ik kijk er even naar, als je het telpatroon naast het plaatje van het jurkje legt
moet je je hoofd schuin houden want het is echt maar 26 steken breed (alhoewel het volgens het telpatroon wisselt van 23 tot 28).
Het enige wat ik op dit moment als vraag heb is er zit 1 apart soort mindering in en (ik kan nu het plaatje even niet zien) en ik vraag me af
welk type mindering dat is. Als dat een dubbele mindering is, dan komt het wel uit . . .
maar ik kan het hokje niet goed genoeg zien op de foto.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2018 om 13:36
Ben het met Bep eens, in toer 11 staat 1 steek te veel in het schema (28 i.p.v. 27), de vraag is welke . . .
Puzzel puzzel toer 11 verwacht 28 steken en heeft er maar 27, toer 12 verwacht er 27 en dat kan alleen als toer 11 28 steken heeft.
Dus wat kan is dat er een omslag in toer 10 mist . . . even verder kijken of een mindering te veel.
 
Het patroon links is consistent en lijkt goed, in het midden zit een soort diamant en aan de buitenzijde golft dat min of meer met gaatjes.
Dus als je ergens iets aanpast denk ik of het middendeel of het rechtse deel in toer 10 - maar ik doe dat nu koud vanaf een computerscherm
en dat gaat altijd heel slecht, maar Bep heeft misschien wel zin omdat even op de naalden te proberen.
 
Zelf moet ik eens over het avondeten nadenken Wink met dit weer is dat ingewikkeld (het eten, niet het denken)
Back to Top
Kuifje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Mei 2018
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuifje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2018 om 20:33
Bedankt voor t meedenken. We hebben ondertussen al zoveel combinaties geprobeerd, dat ik besloten heb om maar een ander boord te gaan breien. Ik hoop dat het eten nog gelukt is. Fijne avond nog
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2018 om 10:42
Ja hoor het eten is gelukt alhoewel de huisband het als voorgerecht kwalificeerde.
 
Ik heb er gisteravond nog naar gekeken, maar ik heb het idee dat in toer 10 (even briefje halen) die mindering helemaal rechts daar
niet thuishoort. En dat zeg ik zonder te breien. Ik heb een plaatje van het jurkje enorm vergroot bekeken en er lijken in de rand
steeds 4 gaatjes te zitten dus een extra omslag zou ik niet verwachten.
Stel je wilt het toch nog proberen - dan kun je kijken of het zo goed is. I.p.v. de mindering moet je dan 2 steken gewoon breien.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns