Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Probleem bij lezen patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Probleem bij lezen patroon
    Posted: 10 Mei 2018 om 10:34
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een stola vest van lang yarns, boek 236 patr 32.
Ik moet 1 lange lap breien. Aan de zijkant van de lap komt een apart stuk wat het onderste rugpand helft moet worden, nu komt er een stukje tekst wat ik niet geheel snap. Het patroon wordt in tricotsteek gebreid.

Rechter onderste helft rugpand:
Uit rand A (dit is een zijkant van de grote lap) 106 st opnemen.
In de volgende stekenindeling: br. Av kant = 1 kst, 10 st patr 1, hierbij met av st beginnen, 93 st patr 3 en 2 st patr 2.

Ik snap het stukje br. Av kant = 1 kst enz
Wat bedoelen ze met br. Av kant?

Moet ik beginnen met breien op de verkeerde kant van de grote lap, de av kant?

Wie kan mij dit helpen ontcijferen,
Alvast bedankt voor je tijd
Groet, Janet
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 11:01


Het is het grijze stuk die rechterachterkant. Als ge 106 steken hebt moeten opnemen zijt ge dat normaal gezien beginnen doen vanaf de onderkant helemaal. Dus de eerste naald is zowiezo de averechte en daar moet ge dan ook terug beginnen.
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 12:37
Hey Bep,
Dat is inderdaad het patroon.
Ik begin met donkerblauw en de 2 stukken die ik uit die lap qua st moet opnemen zijn dblauw en taupe. Dus geen grijs
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 12:39
Als je st opneemt dan trek je tcoh de lus van de st van av naar voren naar de goede kant tricot toch?

Neem je van rechts naar links de st op dan bigin ik te breien op de av kant, klopt dit?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 12:58
het grijze stuk bedoelde ik op de foto om duidelijk te maken over welk stuk het ging.

Als ik steken moet opnemen dan steek ik de naald in de steek, draai de draad errond en trek die erdoor.

Als ge uw lap over een stoel hangt dan ziet ge uw rug zogezegd en dan moet ge rechtsonderaan een stuk aanbreien en dan kunt ge niet anders dan helemaal onderaan beginnen en zo 106 steken opnemen.
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 14:04
Ik snap het nog steeds niet
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 14:54
Ik zie op de foto diverse kleuren grijs .
Om welke kleur grijs gaat het . Als je de foto vergroot zie je ook een soort ribbel op de overgangen lopen . Moet dat soms averecht gebreid worden ??
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 15:32
https://www.ravelry.com/patterns/library/236-32-lang-yarns-novena/people   hier staan nog voorbeelden. En als ge ik dacht de onderste foto neemt, daarop klikken en dan de middelste foto ervan dan ziet ge hoe het (in mijn ogen althans) niet moet.

efkes de kleuren van het vb bovenaan : linkerachterkant : zwart
                                       rechterachterkant : grijs
                                       mouwen : beige
                                       lap halverwege : donkergrijs

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2018 om 10:40
Met averechte kant bedoelen ze over het algemeen de binnenkant van een kledingstuk, dan heb je in mijn opinie aan de goede kant steken
opgenomen (106) en zodra je draait ben je aan de averechte kant en moet je die steken breien zoals ze dat aangeven.
 
Ik ken het patroon verder niet, maar heel vaak geven ze aan dat jouw allereerste naald averecht of recht is - dit kan belangrijk zijn als je een
precies aantal (b.v. 10 of 100) toeren moet breien - als je dat aantal naalden gebreid hebt moet je eigenlijk goed zitten, ben je anders gestart kun je alleen
maar smokkelen door een naald meer of minder te breien - op zo'n grote lap ga je dat niet zien.
Als je centimeters breien moet, dan geven ze vaak aan dat je met een rechte of averechte naald moet stoppen - zodat je ook weer precies goed zit.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2018 om 10:45
Als je een pen zonder knop neemt kan je kiezen aan welke kant je begint te breien .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2018 om 10:47

LOL @Mutti er zijn vele wegen die naar Rome leiden, niet ?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2018 om 12:14
Ik heb nog eens de foto vergroot en volgens mij is het stuk wat aan de lange lap moet komen gewoon tricot .
Er zit een stukje in patroon tussen . Je hebt niet geschreven hoe dat patroon eruit ziet ,maar het aantal steken klopt wel . Beginnend met een kantsteek . Je eerste patroonsteek moet ook av zijn . Ik heb geen idee waar die 2 patroon steken nr 2 moeten komen aan de onderkant of aan de bovenkant .
Verder kan ik je echt niet helpen .
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2018 om 21:02
Ik ben er nog even mee bezig geweest en ik denk inderdaad dat als je steken opneemt uit de rechte lap, die 106 st op de goede kant opneemt en inderdaad de 1e pen av is. Hierna volgens mij in patroon breien.

Het is een leuke uitdaging om te maken. Ik maak het patroon met een garen alternatief. De drops sky. Prachtig garen, heerlijk zacht, ik brei op pen 4, dan vind ik het garen op zn mooist.

Aan de zijkanten van de grote rechte lap moet je 5 st ribbel, dat zijn dus die strepen die je ziet op de foto.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2018 om 11:01
Dat is waarschijnlijk ook je patroon, maar ik las in jouw allereerste vraag dat je je meer af vroeg wat nou de averechte kant was.
Veel suc6, laat je weten hoe het verder gaat ?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2018 om 10:02
Wat een énig vest!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns