Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Schorten

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2018 om 20:41
mutti, dat gaat moeilijker omdat ge niet weet naar waar da het spettert. Misschien u rap laten vallen dat dat helpt en dan speelt het geen rol welke kant.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2018 om 21:15
Originally posted by Cocos Cocos wrote:

Originally posted by Mutti Mutti wrote:


Ik zorg er wel voor dat het niet brandgevaarlijk is ,sinds de vrouw van een vriend van mijn man in brand gevlogen is met haar duster nog aan .


Wat een eng verhaal.
Je hebt mij er nu ook mee aangestoken, want bij schoonmaken en koken ik droeg wel eens een lelijke ruime blouse van nylon, over alles heen. Maar nu denk ik dat ik die beter kan weggooien.
In de jaren 70 kwam dat veelvuldig in het nieuws, ik ben dat nooit vergeten, maar het is alleen gevaarlijk (voor zover ik weet)
met open vuur, dus als je b.v. kookt op gas
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 19:44
Ik kook vaker elektrisch, maar als ik een taart bak, dan toch liever in de gasoven. Dat smaakt op de één of andere manier toch anders dan elektrataart en het rijzen gaat gelijkmatiger.

Soms kook ik toch nog in een pan op gasvuur, in de zomer een enkele keer op vuur buiten en in de winter soms in de haard. Gerookte ham wordt in de haard erg lekker. Maar daar is het nu echt te warm voor.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2018 om 20:15
Ik kook nog altijd op een gasfornuis. Maar mijn schorten zijn juist heel mooi passend waardoor er nooit loshangende delen in de vlam of in de soep terecht kunnen komen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2018 om 10:41
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Ik kook nog altijd op een gasfornuis. Maar mijn schorten zijn juist heel mooi passend waardoor er nooit loshangende delen in de vlam of in de soep terecht kunnen komen.
As jij zelf een schort maakt maak je dat denk ik niet van 100% nylon . . .
Het punt met nylon is dat het smelt voordat het fikt en het smelt dan aan de huid vast waardoor je brandwonden krijgt. Dat probleem heb je
niet met katoen en b.v. wol. Als je b.v. katoenen pannenlappen hebt en je hebt ze een keer in de vlam gehouden dan worden ze
zwart, ze schroeien - maar het smelt niet.
 
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2018 om 12:04
Ik zag bij Action en Kruidvat leren schorten te koop. Die zullen ook niet snel branden en zeker niet smelten. 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2018 om 12:16
Mijn schorten zijn altijd van 100% katoen. Als ik ze zou moeten kopen, zou ik dat waarschijnlijk nooit doen. Het is leuk werk om ze te maken en nostalgie staat bij mij hoog in het vaandel.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns