Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ventjes

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ventjes
    Posted: 26 Juni 2018 om 17:00
    Iemand een idee hoe deze gemaakt zijn ?ik ben vriendschapsbandjes aan het maken en kwam deze tegen ,ze zijn te koop ,maar zou ik die int klein kunnen maken ...iemand ervaring of idee?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 17:04
Leuk. Ik denk dat ze op een soort van weefgetouw gemaakt zijn. Vroeger heb ik zoiets wel eens gezien als knutselding voor kinderen. Je hebt ook bandweef apparaten,maar daar wordt veel fijner garen voor gebruikt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 17:23
Het kan ook vlechtwerk zijn, eerst de benen vlechten, dan op de zelfde draden het lijf weven en dan een knoop, die de haken vormt. De armen ook vlechten.

Dit kun je samen met je kleinkinderen uitzoeken in de vakantie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 18:15
Als ik moest uitvinden om dit na te maken, zou ik langwerpige stukken karton knippen. Daar inkepingen in maken om de lange draden (schering) op te spannen en van achteren vast te knopen. Dan zou ik de lijfjes weven met een stopnaald: draadje op, draadje neer... Als dat de goeie lengte bereikt heeft, kunnen de scheringdraden van de achterkant op het karton losgehaald worden en gevlochten. Dan armen er aan vast maken en oogjes erop.

Bij de meest linker pop met blauwe scheringdraadjes, zie ik lussen bovenaan. Dat zou ook nog kunnen betekenen dat je een dwarshoutje neemt waar een bepaalde hoeveelheid spijkers ingeslagen wordt (in dit geval 6) waar je die scheringdraden omheen lust en dan naar beneden laat hangen. Bijvoorkeur met verzwaring onderaan want dat weeft makkelijker.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 18:49
Ik deed vroeger met de kinderen ( basis school) op school .
Je gebruikte rondhout en op de een of andere manier schoof je dat op .
Ik had zowel jongens als meiden in de klas .
De jongens zaagden de stokjes op lengte en aan een eind boorden ze er een gat door . De andere kant slepen we met de elektrische puntenslijper een punt .
De draden gingen door de gaatjes en je legde ze plat naast elkaar Tussen de houtjes ging het weefwerk en dan schoof je het naar beneden t

over de draden totdat je dat matje kreeg

Dat vlechten heb ik nooit gedaan ,maar ik denk dat je dat met de draden die aan de boven en onderkant er boven en onder uitstaken wel kon vlechten De armpjes zullen wel met losse draden gevlochten zijn .
Hoe het precies
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 18:57
Ik heb even op google gekeken ,daar noemen ze het stokjes weven en i.p.v. houtjes doen ze het met rietjes .
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 21:42
Stokjes weven! Ik doe dit op m'n werk met kinderen, erg leuk. 
Maar oogjes erop plakken was ik nog niet op gekomen! 
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 21:45
Bedankt ,inderdaad met de kids is uitpuzzelen.....de vakantie gaat te kort zijn met die ideetjes ....ze zullen weer zeggen ,alez oma ken je dat niet het is toch poepsimpel🤣😫
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
~By MG~ View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 26 Juni 2018
Status: Offline
Points: 53
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ~By MG~ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 22:10
Wat een grappige mannetjes!!!

Ik zou ze weven, tussen door los draad vast knopen voor de armen en vlechten. De benen vlechten van de weef touwtje, zo ook de haren. Ogen erop plakken en klaar....toch?!!
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2018 om 07:53
Wat een super leuke poppetjes had ze ook nog nooit gezien...
Maar dit is echt leuk om te doen met kinderen...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2018 om 08:34
Ik denk dat je zulke platte mannetjes ook kunt haken of breien met alleen rechte naalden. Beentjes en armpjes punniken. Dan zijn het onderzetters en dan zien ze er geplet uit met een glas er op.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2018 om 09:45
Ja Machtelt punnikken daar was ik nog niet opgekomen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2018 om 15:58
Als je geen punnikklosje hebt, kun je ook slierten breien op twee naalden zonder knop. Je zet twee, drie of vier steken op en breit alleen recht, maar je schuift de steken telkens naar de andere kant van de naald. Draad goed aantrekken, dan trekt hij naar binnen in het koordje en dan lijkt de sliert gepunnikt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2018 om 11:49
Ontzettend leuk gemaakt zeg!
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2018 om 17:44
Knap idee machtelt👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2018 om 11:51
leuk idee
oant Sjen
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2018 om 08:46
Ze zijn wel heel grappig! Misschien eerst de vlechten gemaakt, op het punt waar het 'weefgedeelte' moet gestopt, draden uit elkaar en toen doorgegaan met weven tot bijna bovenaan, en daar de bovenkant geknoopt?

Ik heb ook onlangs iets op internet gezien, maar weet niet meer hoe de techniek werd genoemd: daar werd een soort breivork of zo gebruikt, zeg maar twee lange staven, bovenkant open, en onderaan verbonden met een ronding, dus een soort u met lange poten. Misschien is zoiets ook geschikt om deze poppetjes te maken? Weet iemand hoe die techniek heet? Ik kom er niet meer op. Ze maakten op die manier een aantal 'stroken' (eerst garen van links naar rechts om die vork heen, dan draaien, en dan in het midden vasthaken, zo krijg je een soort reep die in het midden dicht is en links en rechts lussen vormt) en later werden die aan elkaar gezet, zodat er een vest, rokje, sprei o.i.d. van kon worden gemaakt.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2018 om 08:51
Haha, net geplaatst en inmiddels is het me te binnen geschoten: was meer een soort haaktechniek: guimpen. Ik was het hier tegengekomen voor degenen die het leuk vinden:



Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2018 om 09:00
Lijkt me niet simpel maar ga het toch proberen heb al verschillende ventjes maar het juiste wil nog niet lukken ,vandaag logeer ik bij de kleinkinderen, zal ze eens wat wol geven wie weet.?.
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
siska_c View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 20 Juni 2018
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer siska_c Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2018 om 11:02
Ik denk dat ze rietje gebruiken om op te weven, met de draadjes er door heen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns