Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

shih Tzu Puppy Little Owl's Hat

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Anneke Buijze View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juni 2018
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneke Buijze Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: shih Tzu Puppy Little Owl's Hat
    Posted: 01 Juli 2018 om 15:32
Is er iemand, die shih Tzu Puppy Little Owl's Hat heeft gehaakt met Phildar Beaugency?
Ik zal graag weten hoeveel bollen er nodig zijn en met welke haaknaald er gehaakt is.

Back to Top
Anneke Buijze View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juni 2018
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneke Buijze Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 15:38
of zijn er mensen, die ander materiaal hebben gebruikt?. dan hoor ik dat graag.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 11:54
FF voorstellen in de rubriek "voorstellen" alvorens een vraag te stellen met zo weinig informatie?
Back to Top
Anneke Buijze View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juni 2018
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneke Buijze Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 19:21
Hallo Leden
Mijn naam is Anneke en vindt haken een leuke bezigheid.
Nu heb ik onlangs het haakpatroon van een shih tzu puppy van Little Owl's Hat gekocht.
Daarin wordt als materiaal Khlopok Travka genoemd, omdat dat hier niet te koop is, lijkt mij het garen van Phildar met de Beaugency een goed vervanger.
Nu hopp ik dat er iemand is, die dit patroon al met dit materiaal gehaakt heeft en mij kan vertellen hoeveel bollen ik nodig heb.
m.v.g. Anneke
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 20:38
Er zijn hier verschillende mensen die wel eens iets van hen haken, ik hoop dat daar van iemand reageert. Zelf ben ik niet zo'n
haker, meer een bewonderaar van haakwerk.
Ik weet niet of je een ravelry id hebt, maar het patroon en het garen staat daar. Je kunt dus b.v. even spieken welk garen de anderen gebruiken
en ook zien wat de eigenschappen van het garen zijn 65% katoen 35%nylon poly, 220 meter in een ons, sport 12 wpi (dat is het aantal keren dat je de
draad naast elkaar kan leggen in een inch)
Beaugency lijkt dikker 7 wpi, maar volgens mij krijg je dan haaktechnisch een grotere shih tzu . . .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 20:42
Je kunt op ravelry ook op garen zoeken met de wpi en samenstelling en zo proberen een voor jou geschikt garen te vinden. Dus i.c.m.
een merknaam die hier goed verkrijgbaar is.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2018 om 23:01
Ik heb op Ravelry gekeken en daar is inderdaad iemand die Phildar Beaugency gebruikt heeft.Ook iemand Phil light. Ook nog Lana Grossa Peppine en Estivo. Keus genoeg dus.Succes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Anneke Buijze View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juni 2018
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneke Buijze Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 14:16
Leuke site Ravelry, ik weet intussen welke haaknaald er voor Beaugency gebruikt wordt, maar nog niet hoeveel materiaal ik nodig heb.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 14:55
Looplengtes vergelijken? Misschien vind je ergens info over de looplengte van de gebruikte garens en over het garen dat jij wilt gaan gebruiken. Het hoort op de wikkel te staan en misschien staat het ook op de verkoopsites. Zo veel gram en zoveel meter of yards. Kun je de teveel gekochte bollen weer inleveren?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 15:59
het oorspronkelijk garen zijn bollen van 100 gr met een looplengte van 220 meter en hebben een haaknaald 2 - 4 nodig, naargelang wat ge maakt.

Het oorspronkelijk shi tzuke is gehaakt met een steel 6 wat overeenkomt met een 1,5 mm hier, wat normaal is omdat de meeste knuffels met een kleinere haaknaald worden gehaakt om zeker geen vulling erdoor te zien.

als ge een driekleurige haakt hebt ge drie bollen nodig waarvan ge van de ene kleur 65 gram nodig hebt de tweede kleur een 15 gram dacht ik en de derde kleur 3 gram.

als ge een tweekleurige haakt hebt ge maar 2 bollen nodig.

Allemaal met het oorspronkelijke garen van 100 gram en 220 meter.

Als ge een andere wolsoort neemt, dan is het eerste dat ge moet vergelijken het aantal meters dat er op het bolleke zit EN of het ook bollekes van 100 gram zijn of van 50 gram en voor welke haakpen. Die beaugency zit iets van een 80 meter op een bolleke van 50 gram, maakt 160 meter op 100 gram. Waarschijnlijk komt ge juistekes toe met die 160 meter, misschien ook juistekes niet.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 11:03
Dus het is net het echte leven
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns