Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kitten

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kitten
    Posted: 03 Juli 2018 om 17:11
Vandaag heb ik twee kitten gekocht binnen 14dagen mag ik ze afhalen,maar weet er nog geen naam voor ,zoeken Julie even mee ,het is een wit en zwart, zusjes .
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2018 om 19:29
Gefeliciteerd met je aankomende gezinsuitbreiding. Daar krijgen we toch zeker wel fotootjes van te zien? Ik ben benieuwd!

Namen bedenken is zo leuk. Wie weet krijg je daar de komende weken nog inspiratie voor. Wij willen wel helpen, maar jouw toewijding is het belangrijkste.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 09:40
Soms kom je vanzelf op namen als je ze in je huis ziet bewegen.

Ik had ooit een cartoon gezien met Kerst over een goedbedoelend mannetje, die net niet spoorde, hij begreep niet wat de mensen van hem wilden. Dus veel later, toen we een katertje vonden dat zich binnen onze kattenfamilie niet helemaal als kat wist te gedragen, noemde ik hem Ziggy. En onze Archie, de dakloze, kon bunkeren, dat was geen eten meer, dat was vreten, dus die is genoemd naar Archie Bunker.

Toen het witte poesje Daisy een kater bleek te zijn, moest ik bij de dierenarts snel een mannennaam bedenken. Dat werd Morris, omdat Engelse Morrisdansers vaak in het wit gekleed zijn.


Onze andere katten hadden al in de cattery of in het asiel een naam gekregen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 09:45
Wat dacht je van Ying en Yang?
december2011

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 11:16
Peper en zout.

Salt en pepper

Ik hou van ongewone namen.

Mijn siamees heette Lao-tse

Mijn blauwe rus: tante Pollewop

Mijn witte kat: Merlijn

Mijn rooie kater: Gigi

Tweeling zwart/wit: Adriaan en Olivier.

Ik had ze niet allemaal tegelijk hoor Wink

Helaas kunnen wij nu geen katten meer hebben, manlief is er op den duur allergies voor geworden
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 11:57
Je hebt allerlei namen die twee aan twee gaan. Maar daar ben ik meestal voorzichtig mee, want je krijgt ze wel samen, maar of ze altijd samen blijven weet je niet. En dan zit je met Jip zonder Janneke, Jan Klaassen zonder Katrijn of Jut zonder Jul.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 12:18
En heb je wel peper maar geen zout
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 13:08
Je kan jezelf afvragen wat voor soort naam je zoekt:

... bestaande meisjesnamen die bij elkaar passen
... vaak zijn bloemennamen ook erg melodieus
... heb je leuke herinneringen aan een bepaalde naam bijvoorbeeld uit film of boek

Onze konijnen hebben een aantal dagen naamloos rond gehuppeld voordat de namen uit hun persoonlijkheid voortkwamen. Zo'n idee moet groeien. Spannend, he?!   
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 13:19
Ik wilde wachten tot ze hier rond rende maar als ik ze ga halen moet die mevrouw de namen hebben om de papieren op te sturen en gewoonlijk heb ik direct een naam al lang in mijn hoofd, we zullen wel zien ,nog 14 dagen en hier zijn al knappe namen uitgekomen ,ik ben een wollen dekentje Aan t haken van restjes
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 13:32
Woont die mevrouw ver uit de buurt? Je zou dan een foto kunnen gaan maken. Vanuit je luie stoel 's avonds met foto en kaarsje erbij, fantaseert het veel makkelijker.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 15:05
Als het zusjes zijn, kun je ze naar beroemde zusjes noemen, Carice en Jelka (van Houten), de Windsor zusjes Elizabeth en Margaret (Lizzie en Daisie).

Namen kunnen maar beter kort en krachtig zijn, als je van plan bent ze naar buiten te laten. Stel dat je 's nachts een rare of lange naam moet staan roepen.

Een naam op de papieren is overigens niet zo heel belangrijk, behalve voor de jaarlijkse oproep voor een prikje. Koosnaampjes komen vanzelf in je op.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 16:20
wij hebben maar 1 kattin gehad, de andere waren allemaal katers. De kattin haar naam was : masjoefel.
de buren hun kattin heette heel toepasselijk : poes.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 19:34
Altijd leuk om namen te bedenken.
Wat dacht je van: Mazzel en Pardoes
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2018 om 20:34
Of Mazzel en Tov :)

Serieus: ik vind de suggestie van Stramien wel leuk, Yin & Yang.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 11:26
Ik kies altijd namen met 2 lettergrepen, omdat ze daar vaak het beste naar luisteren. Maar je mag het helemaal zelf weten.
Onze huidige heette in het asiel Bones, lang leve CSI (denk ik) maar ik wilde dat niet hoeven roepen als ze moet komen dus heet ze
nu Bonnie van Clyde of van kom je buiten spelen LOL
In de auto hebben we andere namen geprobeerd (ze was een vondeling) maar ze reageerde nergens op . . . dus zijn we dicht bij Bones gebleven
 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 13:03
Wij hebben ook al een hele roedel aan katten gehad...
Gizmo ( die naam had ze ) die uiteindelijk bij ons omgedoopt werd tot Kees...
Tijger, Mike, Mollie, Vriend, Mies, Miep, Meesie, Kitty, Mozes, Mario, Kareltje, Kruimeltje, Koekie ( was voor mij de liefste van al )en Kenzi...
Wie weet helpt het je op weg om voor je nieuwe aanwinsten een naam te verzinnen...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 15:59
Nu was mijn nichtje een boek aan het lezen van biep en Zwiep dat vind ik tof
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 16:02
Wat denken jullie😎
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 16:33
Het idee lijkt me heel leuk. Probleem zou kunnen zijn dat beide namen dezelfde ie-klank hebben. Ik heb geen ervaring met katten, wel met konijnen. Hun taalherkenning was gericht op klinkers.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 16:50
Het wordt aanbevolen om katten een naam met een ie klank te geven, dus dat zijn goede namen. Bij ons krijgen de koosnaampjes vaak wel een ie klank, bijvoorbeeld Midnightie, snoepie, lieffie. Ik denk dat de katten alleen aan eten denken wat ze ook horen. Als ze geen trek hebben, kun je ze de bout hachelen met je lieffie en snoepie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns