Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Puin ruimen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 15:22
als ge maar met 2 zijt dan weten we allemaal wie iemand en wie niemand is.

vb. vervang in volgende zin door een persoonlijk voornaamwoord (zo heette dat in mijnen tijd toch)

iemand poetst het huis en doet de was. ZIJ poetst het huis en doet de was.
niemand denkt altijd dat hij gelijk heeft. HIJ denkt altijd dat hij gelijk heeft.

bewijs : iemand is vrouwelijk en niemand is mannelijk.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 15:22
Dé oplossing om dingen op te ruimen:
Ga verhuizen naar een kleinere woning.

Dan moet je wel selectief zijn en denken: heb ik dit of dat het afgelopen jaar nodig gehad, gedragen of gebruikt?
Nee?
Weg ermee.

Maar dan loop je dus wel het risico dat er gebeurt  wat iemand al eerder schreef: Heb je nét dat nodig wat je pas hebt weggedaan...

Door de verhuizing komt dus alles in handen en wordt goed bekeken, weg of meenemen.
En tjonge...kom ik toch veel dingen tegen waarvan ik denk: hadden we dat?

Straks een mooi opgeruimd huis, met alles op zijn eigen plekkie.


(maar voor hoelang?)
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 15:58
Niania GEWELDIG...
Ik geloof er alleen heilig in dat de man het precies andersom leest...

Dat klinkt alsof je de grote verhuis opruiming aan het houden bent Lao...
Hopelijk wil alles snel op zijn plekje vallen en is het antwoord op hoe lang heel erg lang...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2018 om 07:52
Haha geweldige verhalen ,ben ik blij dat ik alleen ben al ligt er ook rommel op een kamer ,mijn dochter is van een groot huis naar een klein gegaan en ik had toch een kamer leegstaan ...ik doe de deur dicht dan stoort het me niet
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2018 om 20:08
Dat is bij mij nu de logeerkamer geworden en het stoort me eigenlijk alleen omdat ik heus wel weet dat het nog opgeruimd moet worden.
Maar ik ben blij dat ik me in mijn eigen holletje weer vrijelijk bewegen kan (bijna helemaal)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2018 om 09:23
Ik moet wel flink inleveren hoor!
Waar ik eerst een hele zolder voor mij alleen had ( op wasmachine en droger  na) met een eigen hoekje voor het naaiwerk, een hoek voor schilderen en een hoek voor spekstenen, zal het nu in de huiskamer moeten gebeuren.
Spekstenen is al afgevallen vanwege het geluid.
Met olieverf schilderen wordt nu werken met oliepastel (minder reuk, minder geklieder en makkelijker weer opruimen) Wel leuk om te leren met dit medium om te gaan, vind ik spannend.
En als er genaaid moet worden moet de naaimachine op de eettafel. Maar veel eigen kleding maakte ik al niet meer, hooguit wat verstelwerk.
Wat haak en brei spul aangaat, daar moet ik straks nog plek voor vinden, maar dat komt goed.
Wat selectiever zijn met de aankopen.

Ga ik mijn zolder missen?
Nee, denk ik. Er staan met deze flat zoveel voordelen tegenover dat ik zonder spijt dit huis straks ga verlaten.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2018 om 09:31
Dat zijn ware woorden, Laotse! Grote ruimtes met veel spullen kosten veel tijd en energie om in stand te houden. Fijn dat je nieuwe kleinere onderkomen veel beter om je Welzijn heen past. De naaiachine incidenteel op tafel moeten plaatsen, valt daarbij in het niet.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2018 om 09:51
Leuke verhalen en zo herkenbaar. Mijn naaikamer is een wildernis en moet nodig opgeruimd. Maar als het opgeruimd is zoek ik mij onnozel naar de dingen die ik nodig heb. Laat ik de rommel liggen heb ik het snel gevonden. Dat zit tussen de oren natuurlijk. Als het opgeruimd is denk ik dat het ook ligt waar het zou moeten liggen, maar dat klopt dan niet altijd!!!
Gisteren zomaar iets gevonden waar ik al een half jaar naar opzoek was. 
Ik heb al sinds jaar en dag een bontstaart aan mijn sleutelbos. Zo'n veertig jaar geleden van mijn man gekregen omdat ik steeds mijn sleutels zocht. Dat grote ding was niet over het hoofd te zien, zelfs niet in en overvolle damestas!! Ooit een een nieuwe gekregen omdat hij geen haren meer had. 15 jaar geleden het huis van mijn ouders leeg geruimd en vond een zakje met bontrestjes van een kleiner gemaakte bonthoed van mijn moeder. Daar een nieuwe staart van gemaakt en de restjes netjes!!! opgeborgen voor een vervolgstaart. Mijne werd weer heel kaal, tussendoor ook wel verloren en weer terug gevonden of gekregen omdat men weet: dat is dat gekke ding van Lida.
Ik wilde een nieuwe maken, niet meer te vinden zelfs kasten een opruimbeurt gegeven om te kijken of het zakje ergens achter verdwenen was. Niets. Gisteren stof klaar gelegd omdat ik vandaag wel weer eens wilde gaan naaien. Kon een lap niet direct vinden, maar vind een plastic zak met nep bont, een rest natuurlijk. Ik kiep dat ding om. En wat vind ik? Het zakje met de restjes. Was eigenlijk wat klein en heb er een stukje leer aangezet van de resten van een leren jas van mijzelf. Ligt ook al jaren ergens op zolder maar gelukkig snel gevonden. Sleutelstaart is weer klaar. ( De oude ligt bij de restjes, voor je weet maar nooit!!!) 
Ik leer weggooien nooit. Altijd heb je iets nodig wat je net het weggedaan en waar het bestaan niet eens meer van wist en toch is dat dan ergerlijk.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2018 om 10:24
Lidwina geweldig zo vind je nog eens wat terug...
Up date van de beloofde beelden...
De foto's zijn gemaakt ze nu nog bewerken en dan natuurlijk posten hier...
Aangezien man lief niet thuis is vanavond heb ik de laptop al naar beneden gehaald om dit vanavond te doen...
Het ruimen is verder niet echt meer gelukt...
We zijn het hele weekend weggeweest dus de was stapelt zich langzaam weer op in plaats van af...
Vanavond maar eens even weer een paar wasjes proberen weg te werken...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2018 om 11:02
Heel benieuwd naar jouw "afnemende-puinhoop-foto's".   

Wat een bof Lidwina. Als ik naar iets zoek, kom ik alleen datgene tegen waar ik een vorige keer naar zocht. Jij hebt tenminste twee vliegen in een klap.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 09:51
Nou de eerste 2 foto's zijn een tijdje geleden al gepost maar kom er niet aan toe de rest in orde te maken...
Wie weet dat als man lief over 2 weken weer eens een dagje soos heeft en ik de avond voor mezelf dat ik er maar weer voor ga zitten...
Inmiddels is er weer veel te veel bij gekocht...
Vooral Halloween spul begint zich bij ons toch steeds meer te laten zien...
Man lief is begonnen aan de schouw te bekleden...
Al met al we zijn weer een beetje onderweg naar verder klaar en opgeruimd...
De was is inmiddels weer onder controle alleen wordt de stapel haakwerk en benodigdheden naast de bank op een of andere manier toch steeds weer groter ...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 10:48
en dan lees ik puin ruimen 
en denk ja daar ben ik ook mee bezig
eerst alles uitgezocht in mijn slaapkamer wat naar zolder moet 
maar ja als ik op zolder iets kwijt wil moet ik daar ook op gaan ruimen 
dus dat staat mij straks te doen 
in principe hoef ik geen boodschappen te doen 
eten voor vanavond heb ik in huis 
dus ik kan er aan blijven 
ga zo meteen een poging wagen om te gaan puinruimen 
jullie horen er nog van 

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 11:52
De belangrijke huishoudelijke les die mijn man mij al aan het begin van het huwelijk leerde:

"de zooi verplaatsen van het ene vertrek naar het andere is GEEN opruimen".

Eigenlijk heeft hij gelijk. Maar ik weet hoe moeilijk het is om te beslissen wat absoluut weg kan en wat je misschien nog eens kan gebruiken. Mijn stelling is dat bewaarspullen schoon en ordelijk in een doos of plank in de berging of op zolder moet passen. Ik merk dat sinds ik dit principe doorvoer in mijn huis, dat ik wel moet ruimen, maar dat het geen puin-ruimen meer hoeft te worden.

Sterkte met alle vooruitgang!    

Ik ben vandaag bezig om de brandgang bij ons huis te ontdoen van onkruid: 30 meter geploeter
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 15:06
Haha, poosje hier niet geweest, vakantie gehad en daarna een berg werk. Ook aan het puinruimen geweest, en wel zó goed, dat ik mijn stekenhouders niet meer kon terugvinden. Als ik dan eenmaal aan het ruimen ben, doe ik het te grondig... Maar gelukkig heeft mijn man ze weer boven water weten te halen en heb ik gisteren het achterpand afgemaakt van de trui die ik ben gaan breien. Komt er meestal niet van, zo'n groot project, maar ik heb nu zoiets van: het heeft geen haast en áls ik zin/tijd/geen pijn heb, dan heb ik tenminste iets groots op de pennen staan. Deze keer voor het eerst een trui met rechte mouwen, pfff... wat wordt dat ding breed. Maar voordeel is dan waarschijnlijk wel dat de mouwen zelf niet zo lang hoeven als wanneer ze met een kop moeten worden gebreid. Maar goed, eerst vanavond of morgen maar eens het voorpand gaan opzetten, dat duurt ook wel weer een tijdje voordat ik daarmee klaar ben. En als ik eenmaal achterpand én voorpand af heb, dan zijn die mouwen toch ook zo gepiept? Kan ik daarna … mijn resterende bolletjes wol ergens gaan opruimen! :) 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 16:28
Ha, ik had je al een tijdje gemist. Hopelijk was de vakantie leuk. Succes met je trui en bolletjes & puin opruimen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 16:34
Oh oh kamilla ik beken ik ben niet echt aan het puin-ruimen als ik man zijn regels moet aanhouden...
Verplaatsen en vooral alles nog compacter opbergen als dat het al was zorgt voor meer ruimte...
Maar inderdaad heb pas geleden de lades beneden in de woonkamer braaf leeg gemaakt en naar boven verplaatst...
1 keer raden waar het nu ligt juist terug beneden in de la want iedere keer naar boven lopen voor een ditje of datje wordt toch ook wel te gek...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 16:51
Ja, Kamilla, heerlijke vakantie gehad en het enorm getroffen met het weer, dat is wel eens anders geweest rond die tijd. We waren 25 jaar getrouwd, dus echt lekker gerelaxt en leuke dingen gedaan. Even de boel de boel gelaten in huis (oei, en als je dan aan de slag moet, pfff... heb bijna een hele dag staan strijken om alle was weer weg te werken). We zijn nu zo ver met de kleding dat alles wat oud/kapot is of niet lekker meer zit, de kledingcontainer in gaat en ik 'mag' niet meer terugekopen dan het aantal stukken dat ik heb weggedaan, in principe minder. Dus bijv. 5 blouses weg, en er 2 of 3 voor in de plaats kopen. Dat scheelt al behoorlijk wat. Haha, meer ruimte over in de kledingkast, en daar nu plaats gemaakt voor wat handwerkspullen, zodat ze niet door het hele huis heen verspreid liggen en ik ze tóch makkelijk kan pakken (slaapkamer op de begane grond, dus zó gehaald). Maar Suzie, bij jou kan ik me wel voorstellen dat je het weer naar beneden haalt, echt heel irritant als je elke keer de trap op en af moet om iets te halen, en vervolgens weer op en af om het netjes terug te gaan brengen...
 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 17:00
He juffie gefeliciteerd met 25 jaar huwelijk...
Das nog eens een mijlpaal om te vieren...
Hier pas net een jaar getrouwd maar in maart volgend jaar alweer 10 jaar samen...
Wel lekker er even helemaal tussenuit geweest te zijn...
Wat ik altijd wel jammer vind is als je dan thuis komt je gelijk kan beginnen met de vuile was...
Het beneden neerleggen van spullen is op zich geen probleem...
Maar ik haal iedere keer weer dingen van boven naar beneden dus moet uitkijken dat de woonkamer niet in hobbykamer veranderd ...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 17:48
Als je de handwerkspulletjes in een grote doos of tas hebt, kun je ze makkelijk van boven halen en later terugzetten. Maar ik heb zelf ook altijd minstens vier boodschappentassen met projecten en spulletjes bij mijn stoel staan. Dreigt er visite te komen, dan gaan ze naar mijn hobbykamer. Komt er onverwacht visite, dan kijken ze maar ergens anders naar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 18:50
Dank je Suzie, haha, hoe heeft hij het zo lang met me uitgehouden? :)

Magtelt, ik heb mijn handwerkspullen nu ook over diverse opbergboxen en tassen en zo verdeeld. Het handigst vind ik die doorzichtige boxen met deksel, dan zie je gelijk wat erin zit, en je kunt ze ook makkelijk stapelen, dus daar moet ik er nog eens een paar van bijkopen! Echt praktisch!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns