Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Puin ruimen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 34567>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 20:25
Gefeliciteerd Handwerkjuffie met je zilveren bruiloft en Suziefreubels met jullie eenjarige huwelijk.

Huishouden is een vak en dat moet je in de praktijk leren. Transparante deksels lijken mij ook handig!
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 16:13
Dank je Kamilla. Nou, en als je dan ziet wat je in die 25 jaar (en een aantal jaren samenwonen nog voor de trouwdag) hebt verzameld... en we gooien/geven naar ons idee ook altijd al veel weg hoor. Maar ik ben nu echt een beetje aan het 'ontspullen' en dat werkt heerlijk. Wij hebben geen kinderen, dus stel je voor dat later een onbekende ons hele huis zou moeten opruimen, pfff... dat wil je toch niemand aandoen, haha!

Deed me pas nog denken aan toen we net een tijdje in ons vorige huis woonden. Nog druk met alles rondom de verhuizing, nog niet alles uitgepakt/opgeruimd/ingericht, maar eerst natuurlijk de meest noodzakelijke spulletjes. Ben ik blijkbaar zó druk geweest, dat ik in een onbewaakt ogenblik onze post in de koelkast had gelegd... :) Nu vind je die wel snel terug omdat die koelkastdeur toch enkele keren per dag open gaat, maar hoe doorgedraaid kun je zijn als je het te druk hebt? Ik word er af en toe nog steeds mee geplaagd...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 14:12
Ik probeer iedere dag iets weg te gooien (afdanken kringloop telt ook) zo blijf ik een beetje opruimen. Iets opeten en het lege doosje weggooien telt niet LOL
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 20:10
Wat zit ik altijd van jullie verhalen te genieten. Trots rondkijkend in mijn overzichtelijke huis.

Zo'n 3 jaar geleden heb ik, na een te drukke periode waarin ik ook een chaos om me heen gehad gekregen, mezelf eens stevig bij de lurven gepakt en me aan de megaklus gewaagd. Een schoonmaak met een opruiming die 11 maanden geduurd heeft. Met resultaat! En de motivatie om het zo te houden.

Er is dus nog hoop voor alle puinruimers.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 13:03
Ach wat goed om te lezen kamilla...
Maar 11 maanden lang opruimen dan hoop ik toch dat je een kast per keer hebt gedaan of zoiets...
Ik ben nog steeds van een creatieve geest heeft geen rommel maar ideeën liggen...
Dan hoop ik toch wel dat die ideeën er een beetje vlot uit de handen willen komen want dan raakt het sneller opgeruimd...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 14:42

Vandaag heeft de kringloop weer een aanhanger vol met spullen meegenomen en dan ga ik gewoon beginnen met een nieuwe bult maken.

@Kamilla, ik zit nu in die rommelige periode en ik wil daar uit - maar jij weet al hoe veel moeite en inspanning zoiets kost. Ik gun jou
het genieten Wink van jouw opgeruimde huis en onze rommelkont verhalen. 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 15:34
Hmmm, sorry... het klonk gisteravond wel erg ogen-uitstekerig van mij.

Het schoonmaakjaar begon in januari 2016 tot en met november van dat jaar. Per maand had ik een strak schema. Elke avond kon ik na gedane arbeid weer een rubriek afkrassen. Behalve 7 volle auto's naar de kringloop en recycleperron, een hoop gepoets, was het ook een creatief proces om elk vertrek gezellig te maken en iets speciaals te geven.

Hoe opgeruimder het is, hoe meer de creatieve ideeen voor het grijpen liggen. Tenminste.... bij mij is dat zo.   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 20:22
Ik had het goed opgevat en heb alleen maar zoiets van "dat wil ik ook", want volgens jou is er hoop LOL.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 08:52
Ook No hard feelings hier hoor Kamilla...
Zou wensen dat ik het kon al ken ik mezelf onderhand wel een beetje en weet ik dat als het opgeruimd is ik het zo kan houden maar voor het opgeruimd is er een hoop heuvels te nemen zijn...
We zijn bij ons ook nog niet klaar met de woonkamer keuken enz,enz...
Dus dat maakt dat het er al snel als een rommeltje uitziet...
De kerstboom die man lief voor mij heeft meegenomen omdat ik vorig jaar niet genoeg ruimte had in de ene die in de woonkamer stond ligt nog midden in de kamer en moet nog naar zolder...
En zo hebben we ook nog wel eens last van de koopziekte...
Op dit moment zijn het Halloween spullen die vanuit allerlei hoeken komen...
Daarbij hebben we ook al een grote verzameling kerst deco staan...
Hobby spullen van mij maar ook van mijn man...
Ach tegen de tijd dat het huis helemaal klaar is...
Maar dat is dromen van de toekomst...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 10:57
Ik voel me nooit helemaal pluis in een super opgeruimd huis. Zelfs als het even netjes is voor de visite sluipen er weer tassen met projecten naar beneden om naast mijn stoel te gaan zitten. Toen de kinderen klein waren, lag er altijd speelgoed en knutselspul. Als bezoekers dan beweerden dat hun zoon maar twee auto's kreeg om mee te spelen, "omdat hij ook maar twee handjes had", vond ik dat altijd een beetje eng. Mijn zoon richtte hele parkeerplaatsen in. Of hij bouwde met Lego tot er nog een paar steentjes over waren en die vormden dan de vuilnisbelt. Wel in een hoek van de kamer, zodat wij niet struikelden of de boel per ongeluk vertrapten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 11:14
Het ziet er bij mij echt niet steriel uit hoor!! Spelen, klussen, handwerken e.d. horen bij het leven in en om het huis en dat mag gezien worden. Dat is geen "puin".
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 13:01
Ohhh wat éng...twee autootjes mogen omdat je maar twee handjes hebt.
Shocked
Een moeder met weinig pedagogisch inzicht. Arm kindje.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 14:14
Magtelt dat is toch erg maar 2 autootjes...
Zo krijgt een kind toch niet eens de mogelijkheid om een vuilnisbelt te verzinnen...
Een huis is er om in te leven en ja daarbij horen rommeltjes nou eenmaal...
Al ken ik toch ook mensen waar ik het huis binnen loop en het idee heb dat ik in het ziekenhuis beland ben...
Nou krijg ik van witte muren al snel jeuk...
Zou me ook niks verbazen als kinderen daar spontaan op zouden gaan tekenen...
Want ja zo'n mooi groot tekenvel waar kun je dat nou nog vinden ...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 16:54
2 auto's . Dat kan niet . Die botsen en dan komt de politie ,de ambulance en de brandweer . Vergeet de takelwagen niet .

Vast en zeker iemand zonder fantasie .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 16:59
Zij en haar zoon kwamen maar een paar keer op visite, ze kreeg de zenuwen van een hele doos autootjes, die omgekieperd werd. Rode vlekken in haar nek. Sneu voor het jochie, maar zulke mensen hoef ik niet in mijn leven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 09:27
Zo het is er weer eens tijd voor...
Gisteren lekker een hoop opgeruimd in huis...
De kerstboom die nog in doos in de woonkamer lag staat nu netjes in de hoek te wachten tot hij versiert wordt...
Had geen zin om hem gisteren naar boven te brengen terwijl hij bij ons altijd vroeg staat dus geheid volgende week weer naar beneden had gekund...
Alle Halloween spullen zijn ingepakt in kratten en naar boven getransporteerd...
Alleen de bomen die we erbij gekocht hadden staan nog op de tafel aangezien deze breekbaar zijn en we hier nog niks voor hebben om ze breek vrij naar volgend jaar te krijgen...
Heb me hobby hoekje in de woonkamer eens opgeruimd want jeetje wat kan een mens toch veel te veel hebben liggen...
De hobbykamer is wel weer een beetje ontploft maar ja kan het kan ook niet overal netjes opgeruimd zijn in 1 keer ...
Misschien dat het ook wel rommelig in huis is aangezien het ook rommelig in mijn hoofd is...
De kerstmarkt zorgt ervoor dat ik het gevoel heb achter de feiten aan te lopen terwijl er nog zoveel te doen is...
Op dit moment ga ik geen nieuwe dingen meer maken eerst een zorgen dat alles wat er is af is...
Ja ook hierin lukt het weer aardig om te snel te willen...
Er liggen nog sneeuwpoppen te wachten op het in elkaar zetten...
(weet niet wat het dit jaar is maar ik val voor sneeuwpoppen)...
Verder moeten er nog dingetjes in de kransen gemaakt worden...
En zo liggen er nog wel meer dingen te wachten op de laatste dingetjes...
Al met al rommel in het hoofd die pas rust gaat krijgen als het klaar is...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 11:06
Als je het nu eens geen rommel meer noemt? Je hebt creaties om je heen liggen en je hebt een hoofd vol creatieve ideeën. Rommel heb je als je de vuilnisbak omschopt. Of als je, zoals ik, draadeindjes afknipt en op de vloer laat vallen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 11:49
Jij had echt positiviteits goeroe moeten worden Magtelt geweldig...
Ik ga het geen rommel meer noemen maar een hoofd vol ideeën die allemaal nog hun uitvoering moeten gaan vinden...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 16:48
Oké, zolang je maar geen draadeindjes op de grond gooit. Ik zie ze later en denk Ieieie, een spin, en dan is het gewoon een draadje. Loopt er een echte spin, dan gaat de kat er achter aan met de neus aan de grond. Maar die vindt spinnen ook griezelig, aanraken doet ie niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 17:04

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Oké, zolang je maar geen draadeindjes op de grond gooit. Ik zie ze later en denk Ieieie, een spin, en dan is het gewoon een draadje.



LOLLOLLOL

Dat heb ik precies zo!!! Hoe vaak mijn man al niet naar beneden gebruld is om een monster te vangen... Gewapend met mepper "vangt" hij een zwart (of erg donkere kleur) garendraadje. Embarrassed
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 34567>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns