Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Puin ruimen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4567>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 17:20
Mijne vangt het in een keukenpapiertje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 18:31
Kroontjes van tomaten zijn ook van die instinkers...lijken vaak net dode spinnen
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 18:43
Ja, klopt! Daarom kweek ik altijd kerstomaten. Die kroontjes zien er niet geloofwaardig genoeg uit om voor spin door te gaan.

Als we een grote winkeltomaat hebben, haal ik de kroon eraf en verstop hem DIRECT binnen in het afval zodat ik hem niet per ongeluk na een paar uur nog tegen kom. Ik moet al iets overwinnen als ik de kroon op het aanrecht gelegd had en ik de griezel opnieuw moet beetpakken. Stom he?!     
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 20:34
Ik heb niets tegen spinnen. Als spinnen er brood in zien om in mijn huis te gaan wonen, dan is er kennelijk iets te eten. In mijn slaapkamer loopt regelmatig een spin over het plafond. Ik zie er niets anders lopen, maar zij stopt regelmatig om iets in haar mond te stoppen, dat te klein is om door mij gezien te worden. Fijn dat ze dat voor me opruimt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 22:22
Spinnen doen mij ook niets .

Ze eten muggen dus in de slaapkamer prima .
Vangen doe ik met een glas er op een papiertje er over en ze kunnen weer naar buiten .

Oppakken gaat moeilijk want ze rollen zich meestal op tot een balletje

Nu het weer herfst is moet ik er wel opletten dat ik de webben bij de voordeur weghaal ,voor de krantenbezorger .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 22:26
De theorie over spinnen dat ze oh zo nuttig zijn, ken ik. Helemaal mee eens en ik heb bewondering voor mensen die er gezellig in huis mee kunnen leven. Bij mij gaat dat toch net ietsje anders: panisch. Muizen vind ik prima, spinnen drijven me tot wanhoop. Drie dingen spelen er mee: zwart, schielijk en lange poten. Een kruisspin is bruin-beige, kortere poten en loopt langzamer. Daar kan ik zelfs vriendschap mee sluiten. 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2018 om 23:09
Ik wéét dat een spin mij niets zal doen.
Ik vind mijn angst dan ook grote onzin.
Maar heb die angst tóch.
Niet te beredeneren.
Iemand zei tegen mij: Bang voor zo'n klein ding? Jij bent veel groter!
Ik zei: Een spin is inderdaad veel kleiner dan ik, hoeveel angst kan er in zo'n lijfje?
Ik heb een heel groot lijf, in mijn lichaam kan véél meer angst!

Kamilla zei: Drie dingen spelen er mee: zwart, schielijk en lange poten.
Komt nog iets bij: ze komen op een zeer onsympathieke manier aan de kost.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2018 om 08:33
Ik heb het er ook niet op en kan me helemaal vinden in wat je schrijft Lao...
Hier hebben we van die grote vieze zwarte die zelfs man lief niet graag heeft...
Deze gaan bij ons niet met glas maar met de vliegenmepper...
Jammer voor het beestje maar dan had hij echt beter een ander huis kunnen uitzoeken om naar binnen te sluipen...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2018 om 09:08
Zo heb ik het muizen .

Ze doen niets , maar ze zijn mij te vlug .
Als ik ze achter in de tuin zie gaat het nog wel,maar ze moeten niet richting terras komen ,want dan volg ik hem angstvallig .
We hebben nieuwe buren met een poes ,en nu zie ik ze minder

Mijn oudste dochter is als de dood voor kikkers .      

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2018 om 15:46
Ooit stak ik 's nachts mijn voet in een slof en gelijk gilde ik het uit. De kat had een kikker gevangen en vast in die slof gedaan. Waarschijnlijk met de gedachte: Morgen als ontbijt kikkerbillen, maar het werd nachtelijk gillen. Mijn man heeft hem heldhaftig gevangen in een plastic doosje en in de tuin losgelaten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2018 om 11:47
Haha, spinnen. Ik ben er niet echt bang voor (moet niet zo'n tarantula zijn of zo natuurlijk), en áls ik bang zou zijn, dan is het niet van lange duur. Mijn Duitse Dog vindt ze heel interessant, komt kijken, wil ermee spelen, poot erop, dág spin... Zodra er een over de grond loopt, is hem geen lang leven beschoren in ieder geval.
Kikkers heb ik hier 's zomers wel eens in huis (sloten aan drie kanten om de tuin). Eén keer wilde ik er een oppakken om naar buiten te gaan brengen, dat beest schrok blijkbaar van me (kan ik hem dan ook geen ongelijk in geven), sprong, en … belandde in de drinkbak van de hond, haha. Nog niet meegemaakt dat er een in een slof of schoen zat, ik zie het voor me Magtelt, gewéldig. Maar ik zou het ook uitgillen als ik zoiets zou meemaken!!! Toch wel fijn dat er dan weer stoere mannen zijn die ons dapper bijstaan! :) 

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2018 om 13:22
Puin ruimen is nu wel gelukt...
De woonkamer is aan kant (maar wel met heel veel klerstlichtjes) en ik probeer me ertoe te zetten iedere avond vaatwasser leeg en weer vol en aan...
Daarnaast iedere avond een wasje en de was van de vorige avond die droog is weg te vouwen...
En probeer me te houden aan opruimen wat je aan rommeltjes maakt...
Tot op heden lukt het aardig...
De hobbykamer is nog niet helemaal opgeruimd maar alle kerstdozen die leeg zijn staan weer terug op zolder de Halloween spullen zijn ook naar zolder dus je kan weer rondlopen in het kamertje...
Verder heb ik eindelijk 2 plankjes in de kelderkast zodat ik daar wat spulletjes uit de keuken in kwijt kan...
Verder moeten we nog een paar van die wijn rekjes op de kop zien te tikken voor de flessen maar langzaam aan komt er schot in...
Voorlopig happy met alles wat ik tot op heden afgemaakt heb...
Zoals jullie hebben gezien zijn de kerst deco's klaar en heb ik hierdoor weer meer rust in het hoofd gekregen...
De blauwe draak is klaar ben nu met een rode bezig die ook alweer een bestemming heeft...
De projectjes die ik ben begonnen raken tegenwoordig redelijk af...
De kist met nog af te maken projecten heb ik van de kast gehaald om te zien of ik hierna daaruit nog eens iets kan afmaken...
Laat wel weer van me horen...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2018 om 13:33


Wat zal jij een voldaan gevoel hebben. Genieten van alle vorderingen in huis, maakt dat je er ook lol in houdt om het vol te houden. Geweldig!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2018 om 13:46
Oh dat heb ik zeker en een gevoel van kan weer overal tegen aan...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2018 om 13:56
Opgeruimd binnenkort het nieuwe jaar weer in dus!
Elke keer als ik bezig ben, komt er weer iets tussendoor. Binnenkort 'vakantie', maar dat wordt dus een werkvakantie vrees ik, want daarin maar eens proberen weer een kamertje (waar het lijkt alsof er een bom is ontploft) leeg te ruimen. Ik begin nu alvast maar met mijn goede voornemens, haha. Maar tijdens de kerstdagen doe je ook niets en daarna krijg ik nog een dag visite, dus dan vallen er al drie dagen in een week af, de andere dagen heb je ook de gewone dingen die doorgaan (boodschappen, wassen, eten koken, stoffen, stofzuigen, dweilen...), dus geen idee of het gaat lukken, maar anders hevel ik het restant van het project maar over naar 2019! :)

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2018 om 21:49
Goed dat het je is gelukt. En nu zo houden.

Zelf heb ik geen zolder, geen kelder en geen kelderkast. Dus opruimen moet bij mij door alles in kamer en keuken zelf een plek te geven. Bovendien heb ik een huurhuis, waarvan de verhuurder eens in de zoveel tijd een verbouwing begint waar ik niet om heb gevraagd. Dan moet ik weer spullen verplaatsen en soms is het zo ingrijpend dat ik alleen maar alles op een hoop kan gooien en wachten tot de ellende weer voorbij is. Alles weer een plek geven is dan lastig. En als ik zo ver ben, dan komt de volgende verbouwing.

Bij al die verbouwingen is er nog geen aandacht gegeven aan muisdicht maken van de woning. Ik vind het mooie beestjes, maar ik heb ze liever niet in huis. De kat jaagt er graag op, maar begrijpt niet helemaal dat ik die beesten niet wil. In de zomer neemt hij gevangen muizen mee naar binnen.  Hij heeft eens, heel gul, een gevangen dode muis op mijn hoofdkussen in bed gelegd. Dat is wat je noemt een ongewenst geschenk.




Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2018 om 08:37
Oh dan is de kat wel heel erg gesteld op je...
Hoop ook dat het me lukt om het te blijven bijhouden ken mezelf ...
Er staat nog 1 klein wasmandje die gevouwen moet worden dus het is tot op heden nog steeds gelukt...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2018 om 09:44
Eigenlijk zijn het de muizen die mij stimuleren om mijn huis netjes opgeruimd te houden. Op dit moment is de berging niet bepaald zoals het zou moeten. Als ik daar binnen kom, hoor ik allerlei geritsel.... inderdaad vind ik het leuke diertjes maar ze zijn niet zindelijk en maken alles kapot. Dus staan er hier en daar muizenvallen.

Een muis op je hoofdkussen... Ik hoop dat de kat zich na dit liefdevolle geschenk toch gewaardeerd gevoeld heeft. Ik snap jouw reactie ook heel goed hoor.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2018 om 10:58
Iehh een muis op je kussen. Ik moet er niet aan denken. Zo had ik vroeger huiskatten, die gingen en wilden niet naar buiten zelfs niet in de tuin. Op een ochtend vond ik een dode muis buiten bij de achterdeur. Iemand zei "Misschien heeft een buurkat dat gedaan voor een van jou katten". Haha vond ik wel een leuk idee.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2018 om 18:04
O, wij wonen in het buitengebied, dus dan moet je niet bang zijn voor muizen, kikkers en ander klein spul. Muizen buiten vind ik dan ook prima, maar in huis wil ik ze ook niet. En al helemáál niet op mijn hoofdkussen, jakkes!!!

Doet me denken aan mijn moeder, zo'n 35 jaar geleden gebeurd. We woonden in een boerderij, mijn moeder was in de keuken bezig. Beetje schemerdonker, maar nog geen licht aan. Ze dacht dat iemand een theezakje in de gootsteen had gegooid, pakte het op en wilde het even uitknijpen voordat ze die paar stappen naar de prullenbak zette, zodat er geen druppels op de vloer zouden komen. Een gil... haha, toen bleek het een dode muis te zijn (of eh... misschien heeft zij hem wel doodgeknepen, dat zou ook nog kunnen, bedenk ik me nu...). Geen idee hoe die in de gootsteen terecht was gekomen, maar ze heeft het héél lang moeten horen. Was een perfecte actie van haar om voor het  eerstvolgende Sinterklaasfeest gedichten en surprises op te baseren!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4567>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns