Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon Phildar damestuniek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
EliseH View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Juli 2018
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EliseH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon Phildar damestuniek
    Posted: 07 Juli 2018 om 17:01
Heeft iemand hier de damestuniek uit het Phildarboek nr 142 - T17 -112 al gemaakt? Ik kom er niet uit. 127 stokjes voor het achterpand moeten er 131 zijn om het patroon te kunnen maken. Vervolgens moet ik afhechten en een stuk apart haken wat ik aan het achterpand moet naaien, maar dat zijn maar 89 stokjes. Ook dan komt het weer niet uit. Hebben meer mensen daar last van? Hoe lossen jullie dit op?

Het gaat om deze tuniek: https://www.hobbydoos.nl/patroon/15368/tuniek
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2018 om 18:33
Ik weet niet of het patroon soms in verschillende maten staat weergegeven . ?
Anders moet je hier wat meer neerzetten ,want ik ben bang dat niemand dit boek heeft
Back to Top
EliseH View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Juli 2018
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EliseH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2018 om 23:04
Wat moet ik dan nog met plaatsen? Het patroon plaatsen zal wel niet mogen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2018 om 08:50
Ik denk dat je je vraag bij Phildar moet neerleggen. Het patroon wordt meegeleverd met de wolbestelling, dus niemand van ons heeft het. Denk ik. Er zijn nog maar weinig actieve forumleden, al staat er op de homepage een enorm aantal.

Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2018 om 09:28
In welke maat je haakt ,hoeveel lossen je op moet zetten . Soms begin je niet aan het begin van je patroon ,maar als het een andere maat is een paar steken verder . Ik zie dat het in diverse maten aangegeven staat
Ik roep maar wat .

Als je het patroon bij hobbydoos zelf besteld hebt met materiaal e.d ,bij hobbydoos zelf je vraag plaatsen volgens mij staat er ergens een link met contact . Dan moet je je niet door laten sturen naar ons ,want wij zijn gewoon een stelletje hobbydozen ,die over van alles en nog wat kletsen en als we kunnen iemand helpen .
Je moet uiteindelijk bij Renske uitkomen ,zeker als je het daar gekocht hebt .
Anders naar Phildar zoals Magtelt schrijft of een goede handwerkzaak .
Ik begrijp je frustratie hoor .
Het hele patroon mag je niet plaatsen ,maar een paar regels wel en dan zeggen waar je vastloopt .
Is er bij jullie in de buurt geen breisoos /handwerkclub waar mensen elkaar helpen ?
Back to Top
EliseH View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Juli 2018
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EliseH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2018 om 22:11
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hobbydoos een mail gestuurd. Inmiddels al begrepen dat het patroon van geen kanten klopt. Hoop dat mijn mail bij Renske uitkomt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2018 om 13:16
Ben benieuwd waar de fout zit ,als je antwoord krijgt
Het is van phildar dus een vertaald patroon en daar slippen vaak fouten in ,vooral als de vertaalster niet handwerkt of als het via de PC gaat .

Er zit iets niet goed bij onze TV en dan krijg je een te lezen vertaalde ondertiteling . Dan spreekt iemand de vertaling er ook nog eens dooreen , je weet niet wat je hoort . 2,5 b.v, is 25 . Als dat ook zo met patronen gaat wordt het een mooi rotzooitje .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns