Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Regen

 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 19:57
Friezen zijn toch mensen met gevoel voor natuur .
Ik kreeg net nog een foto van de Tjonger bij langelille .
Heerlijk puur natuur .
Niets in model gebracht .

Hier zag ik ze laatst ijverig prachtige oude bomen omzagen .
Later las ik in de krant dat dat voor de zichtlijnen was.
Laat de natuur toch zijn gang gaan ,zolang een oude boom geen gevaar oplevert.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 20:59
Hier in limburg maar een paar druppen regen gevallen . Wel nog steeds benauwd de thermometer gaf weer bijna 28 graden aan. Helaas nog steeds warm in huis.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 13:56
Heeft het bij jullie inmiddels geregend petraco ?

Mijn man komt net binnen met de mededeling dat hij   het frisjes vindt .

25 graden .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 14:07
Gisteravond heeft het hier even geregend. Vandaag is het droog, maar wel koeler.
De kat kwam voor het eerst sinds dagen weer binnen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 14:27
3mm en vannacht gewoon voor de 5e nacht op rij buiten in de (binnen)tent geslapen (dus zonder de buitenste laag eromheen voor de niet kampeerders
onder ons)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 14:42
Mijn overbuurvrouw is hoog zwanger . Ik heb zielsmedelijden met haar .

Ze hebben ook nog een knulletje van bijna 3 die ook niet veel zal slapen met die warmte ,zodat je helemaal weinig rust krijgt .

Ze kan later wel zeggen : "toen jij geboren moest worden hadden we toch een hittegolf "
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 20:32
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Heeft het bij jullie inmiddels geregend petraco ?

Mijn man komt net binnen met de mededeling dat hij   het frisjes vindt .

25 graden .
Nee helaas niet meer geregend. De thermometer gaf in de tuin vandaag weer 30 graden aan . Nu is het nog bijna 28 buiten. Was wel bewolkt en benauwd vandaag. Ben maar aan de tweede iglo begonnen misschien geeft die wat verkoeling.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2018 om 20:31
Afgelopen nacht 100 druppels, dus uit de tent en weer naar binnen Confused
En hier voorspellen ze op woensdag regen
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2018 om 08:21
Gisteren en vandaag af en toe een klein regenbuitje. Dat wordt beter in de grond opgenomen dan na droogte ineens een enorme stortbui. De dille lag plat van te lang droogte, en die komt nu weer een beetje bij. Bieslook die totaal verschrompeld was had ik al afgeknipt en water gegeven, maar had last van teveel warmte en zon. Die staat er nu ook weer goed bij.

Het tuinjaar begon al slecht door een blessure, waardoor ik in het begin niet veel kon doen. Dat ongewoon warme weer eroverheen deed geen goed, maar niet alles mislukt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2018 om 14:27
Een paar lekkere verfrissende buitjes gehad .
Gelukkig had mijn man de tuinkussenstoelen binnen gelegd .
Ze gaan altijd de garage in ,maar de veren van de deur zijn gebroken .
Gisternacht een enorme dreun . Zal dat ook van de warmte zijn ??
Nu schijnt het zonnetje weer ,onder de parasol is het te doen .
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2018 om 21:04
Mutti stuur wat druppels naar Limburg hier nog niks gevallen en nog steeds 30 graden of meer in de tuin. Niet om vol te houden. Wil graag even in de regen staan.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2018 om 21:32
Hier bij ons (waar ik dus woon) is er sinds begin juni geen regen meer gevallen, (die 100 druppels uitgezonderd). Het begint hier zo'n beetje op een woestijn te lijken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2018 om 21:51
Ik hoorde net op de TV ,dat het niet zo lang meer hoeft te duren ,of dat er boeren failliet gaan .

Ook worden er veel meer bio dieren geslacht ,omdat ze bepaald voer moeten eten ,omdat ze anders niet meer aan de eisen voldoen van bio vee voldoen .

Voor dat de heide weer paarx is kan het wel 5 jaar duren
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2018 om 08:44
Gisteren hebben we een ouderwetse zomerdag gehad ,bewolkt ,een plens bui. en later nog een paar keer een zacht buitje en de zon kwam er weer door. aan het eind van de dag was het weer warm. 
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 15:38
Hier nog steeds droog, gister ook weer een autorit oost-west/west-oost afgelegd alle bermen hebben de kleur van stro. De berken hebben geen blad
meer en je ziet bomen met bruin blad.
Bij Amersfoort zie ik altijd die grote plukken Japanse duizendknoop staan die ze niet weg kunnen krijgen, een week terug waren die nog felgroen,
maar ook daar zie je nu bruine stukken in komen.
Ik heb zo het idee dat er deze herfst weinig blaadjes op de rails gaan vallen . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 16:52
Hier vandaag geen drup gevallen .

Er schijnt in Friesland een kaatstoernooi te zijn .
Daar was de kaatsbaan groen ,want ze hadden toestemming te sproeien.

Vanmorgen vroeg waren de controleurs al op pad om de overtreders die nog wat van hun oogst wilde redden te bekeuren .
Slangen werden meegenomen .
Ik kan het ook best begrijpen het is je brood .

Maar nu een lachertje . Ze zijn hier bezig onkruid te verdelgen op de straat met warm water .


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 18:22
De bureaucratie in Nederland vind ik inmiddels wel om te huilen. Boeren die moeten werken om ons voedsel te verstrekken, moeten wat mij betreft voor gaan op een sportevenement.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 18:43
Nee dat kaatsen ,daar komen Friezen van over heel de wereld naar toe ,daar heb ik geen bezwaar tegen .

Maar die containers ,die steeds met honderden liters water gevuld moeten worden ,dat elektrisch verwarmd moet worden om het onkruid te doden ,met deze temperatuur vind ik bespottelijk .
De man die het doet vindt ook dat het niet veel uitmaakt .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 21:01
Ik heb net het weerbericht gekeken en weet je wat ze zei, heel misschien maar heel misschien wordt het weer in de 2e helft van de
volgende week wisselvallig !!!!!!!!!!!! Als in REGEN. O ik hoop het zo. Maar eerst wordt het morgen nog knoertheet. Puffen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2018 om 08:56
Ik moet je teleurstellen. Ik lees net de krant ,maar dat is niet veel fraais , wat de zon betreft . Zeker nog 14 dagen rampenweer .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns