Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Naaimachines en zo

 Reageer Reageer Pagina  <1 234
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2021 om 14:57
dankjewel Cocos! je geeft me allemaal info waar ik zelfs niet aan gedacht zou hebben.

mijn machines zijn allemaal van mp, kringloop of langs de stoep gevonden op vuildag.
lockmachine kocht ik op mp, die deed het goed maar daarvan ging de garenspriet verloren na een paar verhuizingen.
ik hoef niet zo'n uitgebreide uitleg te hebben, ik vind het graag zelf uit omdat ik het dan nooit meer vergeet.
 bij matri zag ik machines die met behulp van luchtstootjes zelf het garen inrijgen; wauw!! dacht ik LOL
ik zou er nu geen op mp kopen. geef liever wat meer uit en dat ik er dan garantie op heb.
gelukkig ben ik niet zo dat ik het meteen moet hebben dan, ik kan er rustig over denken en het dan uiteindelijk doen of weer loslaten.
mijn financiele situatie sterkt me in deze houding Smile
Back to Top
Daisy03 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2021
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Daisy03 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2021 om 14:20
Hoi! Ik weet niet zeker of dit bericht op de goede plek staat dus zo niet, laat maar weten!
Ik heb een vraagje, ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe naaimachine. Ik heb leren naaien op een oude Singer van mijn oma maar die heeft het officieel opgegeven en nu wil ik een eigen machine aanschaffen. Ik wil graag een mechanische machine met een vrije arm, verstelbare steekbreedte- en lengte, het liefst een 1-fase knoopsgat (maar 4-fase oid is ook prima), een verzinkbaar ondertransport en de machine moet ook overlocksteken kunnen naaien. Ook wil ik graag door dikke stoffen kunnen naaien, zoals meerdere lagen denim. Ik ben nog een beginner dus zo heel veel steken hoeft de machine niet te hebben, en mijn budget is <€300. Heeft iemand tips, want ik zie door de bomen het bos niet meer haha.Confused
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2021 om 17:46
Voor dat geld zou je een tweedehands Pfaff met boventransport kunnen kopen. Let er wel op dat er niets aan mankeert, want reparaties zijn duur.

Wil je splinternieuw dan zou je kunnen kijken of Lidl iets heeft wat je wel iets lijkt. Voordeel van de naaimachines van Lidl is dat je die mag proberen en als het je niet bevalt binnen 90 dagen terugsturen. De originele fabrieksverpakking en de verzenddoos moet je bewaren, want alles moet compleet, schoon en in de originele verpakking terug, ander wordt er niet uitbetaald. Terugsturen is zonder extra kosten. Je hebt dan bijna 3 maanden een machine in gebruik voordat je definitief hoeft te beslissen.

Naaimachine winkels zijn daar minder makkelijk in.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2021 om 18:29
Ik zou naar een goede naaimachinehandel gaan ,informatie vragen of ze soms een inruiler hebben die aan je eisen voldoet .

Er zijn mensen genoeg die meer willen kunnen doen met een machine ,dan met de machine die ze nu hebben en hem inruilen .


Neem desnoods zelf stof mee ,zodat je hem kunt uitproberen.

En vragen om garantie.

Ik zou uitkijken met een machine kopen op MP of je zou hem ook kunnen proberen .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2021 om 19:32
In naaimachinewinkels doen ze aan inruil, dus soms hebben ze goede machines tweedehands te koop. Dikke stoffen of verschillende lagen stof zijn bijvoorbeeld voor een Bernina geen probleem. Dus als ze er zoéen hebben, bof je.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2021 om 19:56
Ik ben bang dat je voor 300 Euro geen goede machine krijgt. Mijn Bernina heeft alle wat jij wil en die was 28 jaar geleden zelfs duurder. Ga naar een betrouwbare naaimachine winkel en koop een goede tweede hands.
Dik stof naaien is vaak een kwestie van de juiste naald gebruiken.
Verder zou ik je adviseren koop een machine met niet teveel toeters en bellen. In veel gevallen gebruik je het niet of nauwelijks. Mijn eerste eigen naaimachine kocht ik in 1963. Was een Pfaff, voor die tijd een heel modern ding, zelfs met borduursteken. Die steken heb ik 1 of 2 keer gebruikt in de 30 jaar dat ik hem gehad heb. Nu heb ik een Bernina met een prachtig knoopsgat en klaar. Het is een 4 fasen knoopsgat. Wilde ik persé. Bij de automatische van toen vond ik het knoopsgat niet mooi. Mijn machine heeft een locksteek. Gebruik ik niet. Ik heb een lockmachine en als ik te lui ben om ander garen op de lock te zetten, zigzag ik gewoon.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Daisy03 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2021
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Daisy03 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2021 om 22:13
Bedankt voor alle antwoorden! Ik ga morgen langs bij de locale naaimachinehandel om te zien of die me verder kunnen helpen!
Back to Top
Berkel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 16 Januari 2023
Locatie: Berkel
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Berkel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2023 om 19:40
IK heb een probleem met mijn Singer 8770.

Als ik het pedaal indruk, dan naait hij ca 10 steken, vertraagt tot de naald hoog staat en geeft dan 2 piepjes. Als ik dan de voet van het pedaal haal, kan ik daarna weer verder, maar dan weer ca 10 steken. Dit blijft zich herhalen. Vast een instelling, maar ik heb geen idee. Wie kan helpen?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2023 om 20:02
Kan het geen stof zijn .?

Ik heb zelf geen pedaal , maar een kniebeugel.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.426 seconden.
Lang Yarns