Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Plotseling gehoorverlies update

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Plotseling gehoorverlies update
    Posted: 03 September 2018 om 14:11
Misschien een verhaal waar iemand zijn voordeel mee kan doen.
Eind mei was ik plotseling mijn gehoor aan mijn rechteroor zo goed als kwijt. Schijnt voor te kunnen komen en herstelt zich soms ook wel weer vanzelf. Bij mij dus niet. Naar de huisarts ermee. Zelfs met een eenvoudige stemvork test was al snel duidelijk dat mijn gehoor aan de rechterkant minimaal was. Door naar KNO. Duurt een tijdje. Eind juni kon ik daar terecht. Volledig duidelijk meer gehoorverlies dan voor mijn leeftijd gebruikelijk. Niets bijzonders in mijn oor te zien. Dus een scan. Zou een bericht krijgen, waar na mijn vraag op welke termijn ik kon rekenen ik als antwoord gekregen: rond 26 juli. Op 24 juli had ik nog steeds niets gehoord. Gebeld, pardon mevrouw we hebben vergeten het te activeren. Het zou eind augustus worden eer ik aan de beurt zou zijn. Daar geen genoegen mee genomen en na wat gejammer van mijn kant kon ik op zaterdagmorgen 4 juli om 10 voor negen terecht. Meteen een afspraak gemaakt voor de uitslag. Dat kon de volgende vrijdag 10 augustus. Gehoorapparaat aan 2 oren. We gingen daags erna een weekje weg. Geprobeerd nog een afspraak bij een audicien te maken, maar het was al te laat, niemand meer te spreken. 20 augustus naar een audicien. Gesloten wegens vakantie. Stond niet op de site. Naar een ander filiaal, gesloten wegens vakantie, stond ook niet op de site. Dinsdag naar het derde filiaal gebeld. Daar kon ik donderdagmiddag terecht. Daar netjes alles uitgelegd gekregen, een afdruk van mijn gehoorgang gemaakt. Tegelijkertijd te horen gekregen dat als ik nog eens zo'n plotseling gehoor verlies zou hebben ik meteen contact met een arts moest opnemen, soms zou er in het begin nog iets aan te doen zijn.
Ik zit diezelfde donderdag in mijn eentje voor het journaal en kan meneer bijna niet verstaan. Harder gezet, nog niet veel. Die stomme tv ook!!!! Uit dat ding, radio aan. De rechter geluidsbox is stuk dacht ik. Toch maar eens dichterbij gegaan en met mijn andere oor geluisterd, niets aan de hand!!!!
De volgende dag audicien gebeld, advies: meteen naar de huisarts. Daar werd meteen aan afspraak gemaakt voor de KNO, ik kon meteen komen. Weer een gehoortest. Duidelijk achteruit sinds 6 weken geleden. Bloed prikken en een prednisolon kuur voor 10 dagen. Ik hoor weer. Moet woensdag terug naar de KNO, weer een test natuurlijk. Ben benieuwd, ik heb zelfs het gevoel dat het beter zal zijn dan de eerste test. Als de audicien mij die tip niet had gegeven was ik nu misschien zo doof als een kwartel aan mijn rechteroor. Er werd toen iets gemompeld van een virale infectie aan een oor.
Die kuur was geen pretje, maar als het geholpen heeft ben ik helemaal blij.
dus dames, bij plotseling gehoorverlies, meteen aan de bel trekken.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2018 om 15:02
Lidwina wat goed dat je dit met ons deelt...
Zo beseffen we met zijn alle weer dat als er iets aan de hand is je actie moet ondernemen...
Niet denken het komt wel want dan kan het nog wel eens te laat zijn...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2018 om 15:50
Dankjewel voor het knoop het in je oren advies. Opvallend trouwens dat je de 2e keer beter door de huisarts geholpen bent dan de 1e keer.
En ook nog beterschap gewenst.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2018 om 15:55
Dat je zo moet vechten voor je welzijn en gezondheid. Goed dat je het er niet bij hebt laten zitten! Beterschap met het vervolg.   
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2018 om 15:56
Van jouw narigheid hebben we weer geleerd .

Naar de huisarts en dan doorzetten dat ze je doorverwijzen .
Meestal is het ach de leeftijd .
Hopelijk komt er door die kuur iets gehoor terug .

Beterschap
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2018 om 17:31
Wat een verhaal ,daar kunnen wij een les uit trekken ,veel beterschap
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2018 om 17:52
Bedankt voor de waarschuwing. Dus we moeten meteen alarm slaan als we niets meer horen aan één of twee kanten. Desnoods in het weekend naar de weekendarts, niet wachten tot de eigen huisarts zitting heeft.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2018 om 20:22
Ja en dan verwijzen naar het advies wat Lidwina heeft gekregen ,want meestal is het ga morgen maar naar uw eigen huisarts .
Het is niet levensgevaarlijk .
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2018 om 17:54
Lidwina 
gefeliciteerd dat je je gehoor weer terug hebt 
wat een verhaal zeg
sterkte en hopen dat het je niet nog een keer gaat overkomen 


Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2018 om 09:00
Wat een verhaal Lidwina. Beterschap en dank je wel voor het delen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2018 om 11:22
Gisteren voor een nieuwe gehoortest geweest. Mijn gehoor is weer terug op het niveau van voor het plotselinge verlies. Ook bij de KNO arts geweest. Alles lijkt op Menière behalve de draaiduizeligheid. Hoorapparaat heb ik toch nodig. Zou volgende week klaar zijn. Ben benieuwd.
Iedereen bedankt voor de meelevende woorden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2018 om 01:19
IK WEET NIET OF GE UW HOORAPPARAAT AL HEBT? MAAR WEL GOED DAT UW GEHOOR AL TERUG HETZELFDE IS ALS VOOR DE VOLLEDIG EENKANTIGE DOOFHEID.

In het geval dat ge uw apparaat al hebt : zal zeker schrikken geweest zijn, zo van de ene op de andere dag maar half horen. En nu zal het wennen worden aan uw derde oor.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2018 om 15:44
Fijn dat er een oplossing gevonden is .

Maar ga niet eerder de deur uit voordat je VOLLEDIG tevreden bent .
Die van mijn zusje ligt in de la en die is ook doof geworden door de ziekte van meniere .

Een vriend van mijn man heeft er een die hij met z,n smartphone kan bedienen .

In gezelschap even iets anders zetten ,gesprek met iemand ,weer even anders . telefoon beantwoorden ga zo maar zo door .
Heb geen idee hoe dat allemaal werkt , maar je staat er versteld van .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2018 om 12:53
Dankjewel Lidwina voor de tip. Ik heb het in mijn opgeknoopt 😉
En nu maar hopen dat de gehoor aparaadjes goed werken en goed zitten.het lijkt mij heel Iritant steeds iets in je oor te hebben.
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2018 om 09:51
Dit wordt een gebed zonder einde.
Ben dus na mijn kuur bij de KNO geweest. Mijn gehoor was weer terug en ik hoef geen hoorapparaat. So far so good. Dat was op woensdag.
Op donderdag een wandeling gemaakt, kreeg tijdens het lopen heel erge pijn in de knie van mijn oedeem been, 's avonds liep ik kreupel. Pijnstiller genomen met Advil gesmeerd. Ik sta de volgende ochtend op, pijn helemaal weg, maar dan ook echt weg. Wel wat rode plekjes om mijn knie, zal wel van de Advil zijn.'s Middags heb ik ijskoude handen, ik krijg het steeds kouder en mijn linkerbeen begint gloeiend aan te voelen. Steunkous uit en jawel hoor, het rood is meer geworden. Dus conclusie; erysipelas, belroos oftewel wonderoos. Dus meteen met de kuur begonnen die ik altijd in huis heb. meteen een vervolgkuur gehaald, want een is meestal niet genoeg. Wat gebeurd een week later, dus afgelopen vrijdag: ik hoor weer niets. Gebeld met KNO, bepaalde onderhoudstabletjes die ik had gekregen verhogen van 3 naar 4 en maandag bellen. Dus gisteren bellen, meteen komen, weer een gehoortest en terug naar af. Duidelijk weer slecht. Weer een prednison kuur en ik zou besproken worden in het patiënten overleg. Men weet het dus niet. Vanmorgen om kwart voor negen telefoon van de reumatologie om een afspraak te maken. Ik wist van niets, de assistente heeft navraag gedaan. men wil een auto immuun ziekte uitsluiten. Anders is het waarschijnlijk toch Menière, maar dan zonder de duizeligheid. Ondertussen heeft de arts gebeld over hoe en waarom. Ze had netjes gewacht tot na negen uur om mij dit te vertellen en dat ik gebeld zou worden, dat was dus ondertussen al gebeurd.
Ondertussen ook met de dermatologie gebeld voor mijn been met zijn wondroos. 
Ik blijf dus voorlopig naar ziekenhuizen rennen. Ik weet wel leukere dingen.
Bijwerkingen van de prednison? Ik zit hier nu met een hoofd zo rood alsof ik meer dan 40 graden koorts heb, ik slaap slecht, (kan handig zijn als je geen zin hebt om overdag te strijken), je hebt smaakverlies, ik proef geen zout en geen zoet en eigenlijk is alles vrij smakeloos. Je houdt vocht vast. Bij de eerste kuur was ik in 10 dagen 2 kilo aangekomen.
Ik geloof dat dit het was. Oh ja, om al die vervelendigheid te vergeten brei ik iets ingewikkelds. 

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2018 om 10:20
zo dat is nogal wat. ik wens je veel sterkte en beterschap.
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2018 om 10:43
Lidwina ,ik wens je veel sterkte en beterschap .

We kunnen elkaar een handje geven .
Dat je iets mankeert is tot daaraantoe ,maar dat ze niet weten wat het is dat vind ik altijd zo vervelend .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2018 om 11:30
Wat een verhaal ,goed dat je er hier kunt over schrijven,veel beterschap en hou de moed er in he
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2018 om 13:26
Dat is een vervelende samenloop van klachten. Hopelijk levert het overleg iets op. Heel veel beterschap.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2018 om 15:49
O, wat een ellende
Lidwina. Het houd maar niet op. Heel veel sterkte en beterschap.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns