Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gebreide col aanzetten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gebreide col aanzetten
    Posted: 07 Oktober 2018 om 15:05
Hallo lief forum, ik heb een leuke vraag.
Ik brei graag truien voor mezelf en de kleinkinderen. Ik heb de trui gebreid met een losse col, dus ook gebreid.
Hoe moet ik deze mooi aan elkaar zetten?
De col heeft een naad.
Moet hij dan met de goede kant eraan , dan valt hij terug averechts toch?
Ik weet t niet zo goed !
Wie kan mij helpen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 16:16
https://www.youtube.com/watch?v=xCK-O8sIoIU

ik doe het ongeveer zoals op deze manier.

na de opvallende tegengestelde kleur, laat ik het strijkijzer staan waar het stond. Ik begin met de col vast te spelden op de halsronding en naai hem dan zo vast, steek per steek. Als alles is vastgenaaid, dan pas trek ik het gekleurde stuk uit.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 17:50
Of naaigaren in de goede kleur?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 21:23
Moet ik dan recht op recht aan elkaar naaien?
Bij terugslaan komt dan averecht aan de goede kant toch?
Hoe zit dat dan?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 21:47
is uw col dan in tricot of in boordsteek? Want in boordsteek als ge die omslaat blijft dat boordsteek. En dan naai ik de col dicht, een stuk gewoon en het stuk dat omgeslagen wordt aan de andere kant zodat ge geen naad ziet.


ik naai die col altijd eerst aan de trui en dan pas sluit ik de naad. Dan kunt ge zien welk stuk aan uw nek blijft en dat stuk naai ik binnenin zal ik maar zeggen en het stuk dat omslaat naai ik langs buiten dicht.
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 21:58
Mijn col is in bordsteek, 3 recht, 2 averecht, dus de goede kant is anders dan de achterkant. Als ik hem dan terugsla krijg ik de achterkant die valt op de goede kant van de panden
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 22:01
Als ge de drie rechte steken wilt zien dan moet ge hem averecht eraan naaien. Als hij groot genoeg is ziet ge heel weinig van die drie averechte dan.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 22:05
wat ge ook kunt doen is het laatste stuk tegengesteld breien zodat ge drie rechte en 2 averechte hebt bij het aannaaien van de col. Maar als het een aanpassende col is gaat ge dat voelen in uw nek denk ik.
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 22:29
Als ik hem dan averecht eraan brei, moet ik dan het gekleurde deel ook averecht Breien aan de goede kant?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 22:35
de paar gekleurde naalden breit ge het best in tricot met de rechte steken aan de kant van hoe de col eraan te naaien. Dan is het veel makkelijker om de steken te 'zien' die ge moet vastnaaien. Dus de rechte tricotsteken moeten op uw voorpand komen te vallen.
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 11:21
Okay ik zal t proberen, maar dan moet ik eerst de gekleurde rand uithalen en andersom breien.
Thanks!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns