Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon omslagdoek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Elle View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Oktober 2018
Locatie: Schiedam
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon omslagdoek
    Posted: 07 Oktober 2018 om 19:12
Had vol enthousiasme dit patroon met wol besteld,kan maar niet beginnen,heb ook al aan diverse mensen het patroon laten lezen maar
niemand kan me helpen.Ik zie het gewoon niet.
Erg frustrerend. Kan iemand mij wijzer maken of is er toevallig iemand mee bezig.
Het gaat om de Nordic Romance .Het is een patroon van de maandag van augustus.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 21:44
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=8712&cid=7#comments

Er is een correctie gebeurd en bij opmerkingen staat misschien een antwoord op uw vraag.

De telpatronen   a1 en a2   en    a12 en a13    daar zijn alle naalden getekend. Wel rekening houden dat de tekening het beeld laat zien aan de goede kant. Dus de eerste naald wordt van rechts naar links gelezen, de tweede is de achterkant en moet ge dus van links naar rechts lezen.

De overige patronen moet je elke naald die je gebreid hebt nog eens breien maar dan diezelfde naald van links naar rechts lezen.
Back to Top
Elle View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Oktober 2018
Locatie: Schiedam
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 19:37
Bedankt voor het linkje. Helaas ben ik daar ook nog niet wijzer geworden. Misschien moet ik even uitleggen waar ik mee zit.Er staat dat het patroon van boven naar beneden gebreid wordt,maar je begint met 5 steken dus lijkt me dat je bij de punt begint.Dan ga je meerderen en na 44 ribbels heb je 261steken. Dat klopt gewoon.Dan begin je met het mozaïekmotief maar dat loopt langs de hele buitenrand. Hoe zit het dan met het gedeelte dat al gebreid is?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 22:54
nee volgens mij begint ge echt bovenaan, in het midden met die 5 steken. En als ge het grijze gedeelte helemaal hebt gebreid staan al die grijze steken nog op uw naald en breit ge zo in een keer die boord errond en komt ge als alles gedaan is aan 7honderd en een klets steken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 14:37
Als je de foto goed bekijkt zie je over de schouders een soort boogjes dat zijn dan de omslagen links en rechts en over de ruggegraat
zie je ook een streep. Die zitten beide in het patroon.
Drops is vooral heel goed lezen en misschien een paar keer en dan is het vooral doen, na een stuk of wat naalden moet je het toch beginnen te zien.
Back to Top
Elle View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Oktober 2018
Locatie: Schiedam
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 14:01
Het patroon heb ik meerdere malen doorgelezen en ik denk dat het wel zal lukken maar het zal wel een worsteling worden,maar dat eerste gedeelte blijft me bezig houden.Ik zie niet voor me als je eerst een grijze driehoek moet breien met kantsteken waardoor het naar mijn idee een afgewerkt gedeelte is,hoe daar dan die motieven en golfrand nog langs moeten komen.Dat kan dan toch alleen maar door steken op te nemen want je breit niet rond maar heen en terug net als met gewone naalden.Ik zie dat de niet,ben ik nou zo dom? Ik wil dat eerst goed hebben.Heb spijt dat ik niet eerst het patroon goed bekeken heb voor alles te bestellen heb nog nooit zo'n lastig patroon onder ogen gehad
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 16:22
Wij zijn hier het forum, niet de hobbydoos winkel en wij hebben allemaal wel eens iets dat we denken huh??? En nee hoor je bent niet dom
iedereen heeft wel eens zijn momenten. Ik vind alle drops patronen vreselijk moeilijk lezen en toch is het me wel gelukt om iets van ze te maken.
Maar naar mijn idee begin je boven bij de nek, als je dan verder naar beneden werkt blijven die steken waar de rand aan komt op jouw naald staan.
Wat de afgewerkte zijkanten van je werk zijn (zoals ik het begrijp) is de lange kant van de driehoek - uit de nek naar beide armen, de punt omlaag
zijn steeds de steken op de naald.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 09:56
gewoon beginnen en dan hebt ge 2 mogelijkheden 1. uw frank valt en alles gaat als een fluitje van een cent of 2. het begin is er en ge ziet het nog niet maar doet toch twijfelachtig verder om dan terug bij 1. uit te komen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 12:09
Zelfs als je een wolpakket met patroon hebt gekocht, is er geen wet die zegt dat je dat patroon ook moet volgen. Je kunt ook zoeken naar een patroon, dat makkelijker leest en in jouw idee ook helemaal klopt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2018 om 14:13
Je begint niet bij de punt . Je begint bovenaan en dan meerder je in het midden en aan de uiteinden .
Als je heel goed naar de foto kijkt zie je dat de ribbels niet van links naar rechts lopen maar schuin van beneden naar boven .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2018 om 18:41
Duidelijker kunnen we het niet uitleggen. Je begint bij het kuiltje in je nek, daar vorm je de driehoek al en je maakt meteen kantsteken voor de brede kant aan de schouders. Die hoeft later niet afgewerkt te worden. De schuine kanten komen bij het breien en meerderen tevoorschijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Elle View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Oktober 2018
Locatie: Schiedam
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2018 om 01:03
Bedankt allemaal voor jullie reactie,ben begonnen en het kwartje is gevallen,het patroon blijft lastig,heb er nu wel vertrouwen in dat het goed komt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2018 om 09:24
Fijn. Volgens mij zie je het bij iedere toer vorderen - dat moet een geruststelling en aanmoediging in 1 zijn
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns