Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nee zeggen

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nee zeggen
    Posted: 14 Oktober 2018 om 12:28
Ik dacht dat ik het inmiddels geleerd had, maar ik zeg toch vaak nog ja. Het gaat ook zo terloops. Mensen beginnen niet met: "Mag ik je wat vragen? Zou je iets voor mij willen maken?" Meestal gebeurt het als ik er niet helemaal bij ben met mijn hoofd. Kom ik op de sportschool net van de crosstrainer - niet mijn favoriete apparaat - plof even op de bank met mijn Dopperfles, en dan loopt er iemand langs naar de koffiemachine en zegt in het voorbijgaan: "Ik wil wel wat poppen van je kopen", nou dat kan, tassen vol op zolder. Dus ik zag Oke. En dan later, als we met de club koffie drinken, komt het: "Wel met die leuke kleertjes, slaapzak en rugtas". En dan denk ik: "Verdikkemes, ik heb al oke gezegd." Kijk ik dan pijnlijk dan komt de geruststelling dat het pas over anderhalve maand nodig is. Mensen denken dan 45 x 24 uur, dat moet lukken. Maar ik heb meer dingen te doen, ik heb al drie of vier projecten liggen om het haken en breien en de naalddiktes af te wisselen. En soms hebben we schone kleren nodig en voorraden. En eten willen we ook zo tussendoor. Slapen moet ook nog. En ik ben niet iemand, die er later op terugkomt en zegt dat het niet gaat lukken. Kiezen op elkaar en breien! Ik moet leren om eerst te zeggen, dat ik er over moet denken en er nog op terug kom.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 13:53
Blijft een probleem, hoe goed je je ook bewapent. De buitenwereld ontdekt telkens weer een nieuw gaatje om binnen te komen waarvan jij het bestaan nog niet wist. Je wordt overrompeld en antwoordt dan vaak uit beleefdheid. Gevolg: je bent er weer ingetuind.

Ik werd een tijdje terug gebeld door iemand. Ik was fluit aan het spelen en zei dit tegen de persoon omdat ik na het opnemen van de telefoon de fluit nog even weg moest leggen. Haar reactie was zo enthousiast: ze moest vroeger op fluitles van haar ouders en vond het niet leuk. Maar ze zou graag mijn fluiten eens willen komen proberen.

Help, ik wil dit helemaal niet! Ik heb er geen "ja" op gezegd, maar zij rekent er al op. Nou moet ik echt iets bedenken om dit af te houden. Ik ben niet happig op het uit handen geven van houten blaasinstrumenten die je in of tegen je mond hebt om te bespelen.

Terugkrabbelen lijkt laf, maar je kan wel zeggen dat je je door de vraag wat overrompeld voelde en dat je daar toch liever niet op in gaat.    
   
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 14:37
Ik deed mijn belastingaangifte eerder dit jaar en werd daarbij gestoord door de buurman die voor het één of ander langskwam. "Belastingaangifte? Dat doe ik nooit. Ik hoor dat ziektekosten aftrekbaar zijn, maar de aangifte is me te moeilijk."

Dom misschien, maar ik heb voor hem de aangifte doorgegeven en wat blijkt?
Hij krijgt een paar tientjes inkomstenbelasting terug. Fijn voor hem.
Daar nog van allerlei inkomensafhankelijke regelingen een paar tientjes hier, honderd euro daar.
Dat had ik niet kunnen voorspellen. Maar erg leuk voor hem natuurlijk.

Maar nu komt dus de vraag, of ik andere jaren ook even voor hem wil doen.
Alle begrip, het levert kennelijk behoorlijk wat op. Maar dan zit ik dus wel uren met papieren en van alles uit te zoeken en te berekenen om dat te regelen. Niet echt leuk werk.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 17:41
Hij kan naar de belastingdienst, waar ambtenaren zitten, die hem helpen met zijn aanslagen. Ik geloof niet dat je daar voor hoeft te betalen. Of kan buurman klusjes voor jou doen, die net zo veel tijd kosten?

Er was ooit zo'n gesloten beurzenclubje, zo van Ik bak een taart voor jou, jij doet de tuin van iemand, en die breit een trui voor mij. Elke klus was een aantal noppes of zo iets waard. Ik zie daar meestal niet veel in, ik was altijd de lieve oppas, maar ik moest zelf mijn kinderen meenemen naar doktersafspraken. Want dán had niemand tijd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 19:33
Het zou al heel veel helpen als ik tegen mijzelf "NEE"zou zeggen als er weer een ideetje in mijn hoofd komt opborrelen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2018 om 08:10
Vooral als die ideeën je uit je slaap houden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2018 om 08:32
Nee zeggen lukt hier ook echt niet altijd...
Veel te veel opdrachten en nog een kerstmarkt...
En het onverzadigde gevoel van nergens aan toe komen...
Maar we zetten door het komt vanzelf allemaal af...

Begrijp het dan ook maar al te goed Magtelt...
En ja er zijn steeds meer verschillende manieren van vragen...
Waardoor je al heel in het begin wordt gedwongen om of zelf door te vragen of je heel voorzichtig met je antwoord moet zijn...
Beetje jammer...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2018 om 16:42
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Vooral als die ideeën je uit je slaap houden.
En als je dan toch al onrustig slaapt door alle medicatie die je moet nemen zit je om half zes te breien, te haken, je strijkt of maakt appelmoes. Dus dat schiet lekker op met ook mog steeds nieuwe ideeën in je hoofd.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2018 om 11:59
Ik begreep gister dat ik tijd zat moet hebben, geen kinderen en geen baan . . . uh. Op het moment zelf snapte ik de opmerking niet zo,
maar later schoot het me alsnog in het verkeerde keelgat. Nou moet ik het daar even uit zien te krijgen - ik wil daar niet steeds aan
denken en me ergeren.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2018 om 12:22
Met zo'n opmerking zou ik ook in de knoop raken. Het valt mij op dat de directheid en beetje brutaliteit van de gemiddelde Nederlander mij doet dichtklappen om daar een uur later pas kwaad over te worden.   
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2018 om 12:39
Herkenbaar...
En het ergste is nog dat men geen besef heeft van hoeveel tijd er in 1 project gaat zitten...
Men ziet dat het haken/breien redelijk snel gaat en bedenkt dan oh dat is zo af...
Maar vergeten dat alle losse onderdelen niet vanzelf aan elkaar komen te zitten...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2018 om 15:43
Waarom ik zoveel onafgewerkte spullen heb ??? Eerst voor een ander😩
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2018 om 17:52
Geen baan? Is getrouwd zijn of samenwonen geen baan??? Is achter een veeleisende kat aanlopen geen baan?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2018 om 19:11
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Geen baan? Is getrouwd zijn of samenwonen geen baan??? Is achter een veeleisende kat aanlopen geen baan?
Volgens sommige mensen niet. Confused En vergeet ook de kipjes niet Wink 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2018 om 08:53
Wel of geen baan iedereen moet de tijd die men aan zijn of haar hobby wil besteden toch zelf inplannen...
Er bestaan ook nog dingen zoals het huishouden man lief dit toch ook wel graag een beetje aandacht wil de kat of hond of welk ander beestje/s je hebt rond lopen...
Een gezellige babbel met de buurtjes, vriendinnen die op bezoek komen...
Boodschappen doen enz, enz...
Het is niet dat de rest van de wereld voor jou bepaald je werkt toch niet dus heb je hier wel ff tijd voor...
Nou sorry ik ben nog steeds een voorstander van het inplannen van mijn eigen agenda...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2018 om 14:06
Machtelt stel de volgende keer voor dat zij een keer komt strijken of de badkamer soppen .

Keuken wil ook wel eens van vette vingers af of ramen lappen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2018 om 17:37
Ik hád bij de volgende keer sporten willen zeggen, dat ik het misschien niet red voor eind november, maar ze zit 6 weken in Australië. Toen ik dat gehoord had, ben ik verder gegaan aan een babydeken en tasjes, die voor half december af moeten. Die poppen kunnen wel wachten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2018 om 11:24
kamilla als ge niet echt 'ja kom maar af' hebt gezegd, dan kunt ge ook niet terugkrabbelen want de toestemming is er niet. Als ze nog eens vraagt zou ik al zeggen : komen zien mag, maar wel afblijven. Zelfs mijn man moet er afblijven.

Lw dat zou bij mij niet in het verkeerde keelgat schieten. Ik zou denken : arme gij, zo jaloers op mijn tijdsindeling die door mezelf ingevuld is, mij voldoening geeft, en geen kans om me te vervelen.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2018 om 15:38
Ik was ook al bij de praktijk ondersteunster (van de dokters praktijk dus) werk je ? Nee. Waarom niet, je bent toch nog hartstikke jong ?
Pffrt, ik ben druk zat - de volgende keer geef ik een ander antwoord weet ik veel dat ik krentenier of dat ik CFO van het huishouden ben.
 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2018 om 18:17
Je kunt zeggen dat je een praktijkopleiding tuinbouw,huishouden en dierverzorging doet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns