Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nee zeggen

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2018 om 19:10
Voor mijn Schoonzus heb ik ook veel gedaan .kleding voor de Kinderen nieuwe gordijnen enz
een paar jaar geleden had ik kerst ballen gehaakt,die vond ze zo mooi,dus daar kwam de vraag.
zou je die voor mij ook willen haken. waarop ik antwoordde, natuurlijk wel als jij een trui voor mij breid.ik betaal zelf het garen.ik was het één richting verkeer zat.
dat zou ze doen, twee weken later had ze 2 setjes kerstballen . 2 jaar later had ik nog geen trui.
zelfs geen begin. toen ik haar vroeg wanneer ze zou gaan breien, zei dat kun jij zelf wel, je zelfs een breimachine.waarop ik haar aan de gemaakte afspraak herinnerde.ze ging geen trui voor me breien dus.
ze heeft me nog 1 keer gevraagd iets voor haar te maken. maar dat doet ze nooooooit weer. 
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2018 om 19:37
Een vriendin verzamelde kinderserviesjes. Wij dronken beiden DE koffie en spaarden de punten. Ze vroeg me of we samen konden sparen, eerst zij een serviesje, dan ik er één. Oké. Toen ze haar serviesje had, beweerde ze dat haar man DE koffie te duur vond en dat ze op KG overging. Best, ik spaarde door en kreeg een nieuw model serviesje. Toen haalde ze op haar verjaardag mijn man over om te ruilen, zij zou een Mon Chou taart voor hem bakken, als ze mijn serviesje kreeg. De volgende dag kwam ze het al incasseren. Na een maand herinnerde ik haar aan de afspraak en kwam ze met een diepgevroren taart uit de aanbieding van de supermarkt aanzetten. Geen Mon Chou taart??? Nee, ze had hem een taart beloofd en hier was die. Daarna werd de vriendschap mijnerzijds zo koel als een diepvriestaart.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2018 om 08:14
Wat kunnen mensen toch verschrikkelijk gemeen en uitgekookt zijn als ik het zo lees Magtelt...
Wat een rotstreek...
En ik weet hoe lang je moet sparen met DE punten voor je überhaupt iets kunt uitkiezen...
Wij sparen ze alleen voor Oma die haalt er zo nu en dan weer eens iets van...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2018 om 09:07
Hoe zegt men zo mooi? Van ruilen komt huilen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2018 om 09:07
Ik ben nu goed voorzien van spullen voor koffie en thee. Ik gooi de punten in een doosje en geef ze geregeld weg. Ooit spaarden we met de hele familie om iedereen een koffiemachine te bezorgen, maar toen had je nog DE winkels, nu een paar plankjes bij Blokker. En online winkels voor elke huishoudbehoefte. Ik knip de punten van Felix kattenvoer ook braaf uit, maar zelden hebben die een aantrekkelijke aanbieding. Ik heb wel wat dingen van Gourmet bij elkaar gespaard, mooie rode fleece dekens, een rode kattensofa, een groen kattenkussen, etensbakjes. Allemaal nog in gebruik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2018 om 16:08
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik was ook al bij de praktijk ondersteunster (van de dokters praktijk dus) werk je ? Nee. Waarom niet, je bent toch nog hartstikke jong ?
Pffrt, ik ben druk zat - de volgende keer geef ik een ander antwoord weet ik veel dat ik krentenier of dat ik CFO van het huishouden ben.


Waarom zeg je NEE op die vraag?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2018 om 17:54
Originally posted by Cocos Cocos wrote:

Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik was ook al bij de praktijk ondersteunster (van de dokters praktijk dus) werk je ? Nee. Waarom niet, je bent toch nog hartstikke jong ?
Pffrt, ik ben druk zat - de volgende keer geef ik een ander antwoord weet ik veel dat ik krentenier of dat ik CFO van het huishouden ben.


Waarom zeg je NEE op die vraag?


Precies!
Is huishouden doen geen werk? ( iemand met een baan neemt een ander aan om het te doen)
Is mantelzorgen geen werk?
Sociale contacten onderhouden, vreet dat geen tijd?
Oppassen op kleinkinderen, zodat de ouders beide kunnen werken, is dat dan geen sociale instelling?
En mág je dan hobby's hebben om tussen de bedrijven door te ontspannen?

Waarom is 'werken' (of beter gezegd: een baan hebben) alleen zaligmakend?
MOET iedereen carrière maken?

En dan....gaan werken en veel minder verdienen dan je mannelijke collega? Dan snap ik wel dat je daar niet zo happig op bent.

Begrijp me goed: vrouwen die werken en een carière willen, niks mis mee! Heel goed zelfs.
Maar waarom wordt er zo vaak neergekeken op vrouwen die niet werken?



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2018 om 18:17
Als huisvrouw met moestuin en massa's activiteiten die er tegenwoordig niet meer toe doen, moet ik mezelf ook vaak staande houden bij gesprekken als "wat doe je nou eigenlijk de hele dag?" Alsof je de keus niet meer mag hebben om geen carriere te maken.

Op de vraag "werk je?" antwoord ik meestal dat ik huisvrouw ben en doe mijn uiterste best zo zelfverzekerd uit mijn ogen te kijken dat er niet veel weerwoord komt. Inwendig sta ik op scherp en dat is niet echt fijn.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2018 om 18:48
Gewoon "ja" zeggen Kamilla.
En als ze dan vragen wat voor werk je doet, het hele rijtje opsommen.
Want werken doe je heus wel.

Het gevoel hebben dat je jezelf moet verantwoorden is ook niet fijn.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2018 om 19:16
Ik had best een aardige baan, maar dat altijd maar verwacht werd dat je hoger wilde ging me tegenstaan. Ieder jaar functioneringsgesprekken.
Wat heb je qua werk nog als wens - standaard antwoord, een plek in de raad van bestuur.
Dus nu ik daar zo aan denk, ben ik het spitsvondige antwoorden geven gewoon een beetje verleerd LOL
 
Maar wat me dus tegenstond/staat is dat we dus in een wereld leven waar het hebben van een betaalde baan blijkbaar het
allerbelangrijkste is . . . we rennen met zijn allen de ratrace.
Het gaat er steeds meer naar toe dat je alleen rond kunt komen als je beide een baan hebt, hebben ze ons onder de knoet of niet ?
 
Nou ja, op naar de 3e persoon die me binnenkort vraagt of ik werk.
 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2018 om 23:02
Carrière en sport/fitness.

De god van het geld en de god van de welness.
Meer schijnt er niet te zijn.
Lijkt het soms.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2018 om 09:22
Die eeuwige discussie werken niet werken zolang men zich er goed bij voelt moet het toch prima zijn...
Ik zelf werk wel en doe dit een volle werk week van 40 uur...
Heb geen kinderen en die wens is er ook niet...
Dat mijn mannelijke nee alle collega's op mijn afdeling meer verdienen als ik ja dat is nog wel eens een puntje dat ik echt minder vind...
Maar ja ik ben dan ook zeker niet van plan om de rest van mijn leven 40 uur te blijven werken per week...
En hogerop nee dat hoef ik ook echt niet...
Ben gelukkig in het werk dat ik nu doe...
Krijg een hoop vrijheid wat heerlijk is...

Ook voor niet werkenden kan ik me voorstellen dat je de dag vol weet te maken...
Vrienden/familie/mantelzorg en misschien nog wel een sport die bezocht en uitgeoefend wordt...
Daarnaast het huishouden dat ook gewoon door gaat...
En wie meer thuis is heeft meer vuile vaat en gebruikt meer spullen in huis die dan ook weer opgeruimd dienen te worden...
Daarnaast vind ik het zoiezo gemeen om over een ander mans leven te oordelen...
Wie weet werkt iemand wel niet omdat hij of zij ziek is en veel moe is en dus veel moet rusten...
In de tijd dat er uitgerust wordt heb je ook geen tijd om te gaan zitten handwerken...
Dus zoals ik het zie doe je ding en heb vooral niet de behoefte om je te verantwoorden...
Het is jouw leven en niet dat van een ander...
En je mag toch wel eens zelf weten hoe jij jouw leven wil leven...
Al zit je de hele dag op de bank alleen maar series te kijken dan nog is er niemand die daarover moet oordelen...

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2018 om 10:22
Wij hier van hobbydoos zullen waarschijnlijk wel op een lijn zitten en elkaar vrij laten. De boze buitenwereld wil je het gevoel geven dat je als vrouw een "profiteur" bent als je "teert" op de beurs van je man. Zelfs je wijze van denken wordt door een zogenaamd maatschappelijk verantwoord bewustzijn van bovenaf gemanipuleerd. Inderdaad zitten we onder de knoet.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2018 om 10:35
En wat dan als het andersom is de vrouw werkt en de man thuis is...
Maar daar wordt niet over gesproken...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2018 om 11:10
Mijn zwager was huisman en deed veel op de school van hun kinderen. Niemand die ooit vroeg of hij werkte.

Kamilla en LW kunnen zeggen dat ze manager zijn van een klein veelzijdig bedrijf.

Overigens zou je aan de graaiende directeur van een groot bedrijf kunnen vragen: Doe je ook wel eens iets nuttigs?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2018 om 11:20
Mijn moeder vond altijd dat een vrouw meer moest verdienen dan een man als zij het werk beter deed en mijn vader vond het geen
vooruitgang dat het er op begon te lijken dat echtparen beiden moesten werken om het schip drijvende te houden.
Toch hebben ze lang samen gewerkt ik denk tot hun 50e. Misschien vond hij het daarom wel geen vooruitgang.
Zelf heb ik met mijn ex jaren 40-urige werkweken gedraaid, met een piketdienst (ik zei de gek) er bij op en ik ben zo blij dat dat niet meer
hoeft. Niet meer uitgeblust voor de tv, niet meer in het weekend een volle kar boodschappen halen, niet meer een poetsmarathon op
zaterdag, alleen weekend visites bij de ouders en op zondag wandelen zodat op maandag . . . het weer van voren af aan begon.
En ook hoefden er geen 2 agenda's aan te pas te komen wanneer vakantie uit zou komen Wacko
Ik ga eens even de was ophangen LOL lekker doordeweeks.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2018 om 11:57
Het is nu nog droog dus dat klinkt goed lw...
Daar heb ik als werkende een droger voor ...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2018 om 12:06
Wij hebben ook altijd samen gewerkt .
Niet omdat het moest ,maar omdat ik gezegd had dat ik wel wilde trouwen ,maar dat ik bleef werken .

We hebben de huishoudelijke klussen ook altijd verdeeld ,niet op een bepaalde dag dit en een andere dag dat .

Ik weet nog dat mijn schoonmoeder zuchtte ,toen mijn man de was in de wasmachine deed : "ach stumper moet je dat nu ook nog doen "

Zelf was ze altijd met wasbord en boender in de weer .
Mijn antwoord was dat de wasmachine dat deed
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2018 om 16:18
volgende keer gewoon 'prinses assepoester' antwoorden als beroep.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2018 om 17:18
Ik bedacht ineens vandaag een antwoord aan de mensen, die een brei- of haakbestelling bij me proberen te doen. "Nee, want het is mijn hobby. Als ik het voor iemand anders doe, zelfs tegen betaling, is het werk. En ik ben met pensioen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns