Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Lekkere recepten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Lekkere recepten
    Posted: 09 November 2018 om 14:45
Aangezien ik het oude receptentopic niet meer kan vinden, heb ik maar eens een nieuwe aangemaakt.

Gebakken zalm:

Wij kopen meestal zalmfilet, dus zonder graat.

Allereerst was ik de zalm onder de kraan. Daarna droog ik de moten met keukenpapier goed af en leg het op een bord.

Eerst strooi ik er (matig) zout overheen. Daarna wat cayenne-peper, geelwortelpoeder of kerrie, citroengras en dille. Dit aan zowel de onder- als de bovenkant. Als de moten erg dik zijn, kan je de zijkanten ook wat kruiden.

Vervolgens bestrooi ik de moten rondom met bloem, meestal spelt of boekweit, maar tarwebloem kan ook. Ze zien er dan helemaal wit uit. Sommigen gebruiken daar ook eiwit bij, maar ik meng bij voorkeur geen verschillende dierlijke producten.

Dan verwarm ik olijfolie in een koekenpan. Als die de juiste temperatuur heeft, leg ik de zalmstukken in de olie. Regelmatig omkeren ook op de zijkanten. Het bakken duurt afhankelijk van de dikte zo'n 20 minuten. De laatste 5 minuten gaat er amandelschaafsel mee in de olie.

Succes!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 15:08
Bedankt voor het recept .
Ik ben een kluns op dat gebied .

Het zijn moten die mijn man krijgt van zijn vriend ,die kennelijk ergens een visboer of zoiets als kennis heeft en er wel eens wat voor doet .
De vriend is weduwnaar en hij krijgt dan teveel .

Ik ga het proberen ,maar eerst moet de paling op .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 15:19
Heel veel kan er niet fout gaan. Er zijn ook kant en klare viskruidenmengsels te koop. Soms vind ik die niet erg bij zalm passen. Bovendien zitten er in mengsels smaakversterkers die wij bij voorkeur vermijden. Vandaar al mijn losse specerijen in de keuken.

Soms wil de zalm wel eens breken tijdens het omdraaien. Daarom snijd ik de stukken ook wel eens vooraf door op het "breekpunt".
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 16:04
Ik gebruik ook nooit kant en klare mengsels .
Zit veel te veel zout in naar mijn smaak .

Boven mijn uittrekbare afzuigkap zit een kruidenkastje ,waar heel veel potjes in passen .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 16:19
Je kan ook de gekruide zalmfilet, zonder bloem of meel, in aluminiumfolie verpakken en in de oven laten garen.
De vis blijft dan goed sappig.

Voor de tijd moet je even op internet kijken, ik weet dat niet.
Ik maak nooit zalm klaar omdat ik echt akelig wordt van de geur.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 16:27
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 18:14


Ik heb vanmiddag 2 jaar koffiecorner en tips & trucs doorgespit...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 18:34
Zoekfunctie
en dan weten welk recept er ooit geplaatst is en op dat recept zoeken.
Zo deed ik het.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns