Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe doen jullie dat...

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoe doen jullie dat...
    Posted: 30 Januari 2019 om 15:56
Gewoon weer eens even nieuwsgierig naar hoe jullie iets doen...
Ik maak zoals jullie wel weten veel amigurumi's...
Maar het is denk ik van toepassing op alle patronen en werkjes die gemaakt worden...
Ik zet bijna altijd alles pas in elkaar als ik alles gehaakt heb...
Hierdoor wissel ik niet de hele tijd van haken naar naaien en weer terug...
De draden probeer ik wel zoveel mogelijk gelijk weg te steken omdat ik dat een rot klusje vind om dat in 1 keer te doen...
Hoe doen jullie dat haken/breien jullie alles en maken jullie het dan tot een geheel of doe je dit al in de tussentijd...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 16:15
Als ik bijvoorbeeld een trui brei, brei ik alle panden af. Daarna ga ik alle draadjes lekker instoppen ...met plezier zelfs! Tongue  Dan komt het in elkaar zetten aan de beurt. Als een trui of vest nog van geborduurde siersteken voorzien moet worden, kan ik kiezen of ik dat voor of na het in elkaar naaien doe. Bij een gehaakte versiering aan het uiteinde van de boord gebeurt dat als allerlaatste evenals eventuele knopen aanzetten. 

Bij naaiwerk kan je vaak kiezen op welke volgorde je iets doet. Als ik een bloes naai, werk ik eerst de panden aan elkaar en begin dan aan de middenvoor-sluiting en de kraag of boord. De mouwen werk ik afzonderlijk af met mouwsplit en manchetten. Die zet ik als laatste in terwijl veel mensen de mouwen al inzetten zodra de panden aan elkaar zitten. 

Als het eindresultaat maar geworden is wat je voor ogen had! Wink   
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 17:27
Amigurumi's  zet ik in elkaar als alle delen af zijn.
Maar ik mag pas aan een andere beginnen als de laatst gemaakt in elkaar zit.
Overal losse ledematen en lijfjes vind ik verschrikkelijk.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 18:19
Als in iets met granny squares maak, stop ik alle draadjes weg, zodra een vierkant klaar is. Maar poppenkleren zet ik zo ver in elkaar dat ik zie of het past. En dan ga ik in een weekend alles afwerken voor één pop, draadjes weg, ritsjes of knopen aannaaien, versiering aanbrengen. Daarna gaat alles op de foto voor mijn album.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 20:52
Bij het in elkaar zetten van knuffels gebruik ik juist de draden die ik er aan heb laten zitten.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 23:06
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Bij het in elkaar zetten van knuffels gebruik ik juist de draden die ik er aan heb laten zitten.


Ja ik laat ook lange draden zitten om dicht te naaien en aan te zetten, maar meer kleuren werk ik weg.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 08:23
Zo te lezen heeft iedereen echt zijn eigen manier...
Lao hoe hou je het vol om maar 1 amigurumi tegelijk te maken...
Dat lukt bij mij echt niet en voor je het weet heb je inderdaad een huis vol ledematen van verschillende poppen...
LW ik gebruik voor het in elkaar zetten niet de draden die er overblijven...
Zelf vind ik deze vaak te grof en blijf je hem nog wel eens zien...
Ik gebruik al jaar en dag naaigaren hiervoor...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 11:43
Ik heb er vaak wel een groter werk van haken of breien naast, Suzie.
Dat doe ik als ik geen zin heb in gepriegel of erg opletten.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 11:45
Nou ik vind het heel erg netjes dat je dat kan...
Ik zelf weet dat mijn valkuil 100 en 1 dingen naast elkaar te maken...
Daarom ook het goede voornemen om nu eens dingen eerst af te maken...
Helemaal geen nieuwe projecten starten zal wel niet lukken maar als ik iets tussendoor ga maken moet dat eerst af voor ik weer iets nieuws uit de kast mag trekken om te gaan doen...
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 21:24
ik doe eerst alle onderdelen breien en daarna in elkaar zetten met de draad die ik langer heb gelaten. Tussen door doe ik wel al eens de andere draadjes die niet nodig zijn voor in elkaar te zetten afwerken. Het in elkaar zetten doe ik ook nooit in de avond maar meestal in het weekend in de middag dan is er beter ligt. Als het helemaal klaar is met breien begin ik pas aan iets nieuws. ben bijna nooit aan meerdere projecten bezig. Heb soms wel meerdere projecten liggen voor in elkaar ze te zetten omdat ik daar wel eens tijdgebrek voor heb. Breien doe ik alleen s'avonds een half uurtje drie kwartier.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 08:35
Ik heb een tijd gehad dat ik tussendoor draadjes wegwerkte .

Totdat ik een sokje had gemaakt waar achteraf een fout in zat . Ik had alles zo goed
afgewerkt dat ik de draadjes niet meer terug kon trekken .
Er moest een nieuwe sok komen ,dat ging vlugger dan het gepriegel uithalen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 16:36
Ik ben dan ook een incidentele knuffel haakster, ik brei meestal.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2019 om 08:33
Oh ja dat schiet inderdaad niet op mutti...
lw dan nog zou het me niet lukken om het bij 1 ding te houden en dan het volgende ...
Nu eerst maar eens een schone lei maken alles afmaken wat er nog ligt en dan op naar het volgende...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns