Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bonnie's nieuwe kattenmand

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Bonnie's nieuwe kattenmand
    Posted: 02 Februari 2019 om 16:16
De oude kattenmand van Bonnie is ondertussen net zo harig als Bonnie zelf, dus heb ik een moedige poging gedaan om een kattenmand te haken.
Uitgangspunt een opgerolde snurkende Bonnie meten, die maat delen door 4 en dan een lossenrij haken die net zo lang is.
 
 
Je kunt zien (dit is de binnenkant) dat het niet helemaal vlak is - dit was dan ook echt een oefening in smokkelen. De bodem heb ik met een
dubbele draad gehaakt (dikte van royal), toen het ovaal groot genoeg was heb ik er nog 1 dunne draad extra bijgenomen maar ben met dezelfde haaknaald doorgegaan.
 
Toen de rand hoog genoeg was heb ik drie toeren steeds in de achterste lus ingestoken (dan vouwt het makkelijker). Nou en toen helemaal
naar beneden. Toen begon de huisband opmerkingen te maken, hij is toch bijna klaar.
 
 
Nou nee want hij is helemaal dubbel, dat heeft als bijkomend voordeel, dat ik alleen dat ene draadje dat je nu op de bodem nog ziet weg moet werken.
 
Daarnaast zijn er 3 bollen (royal, Bianca, Saskia) doorheen gegaan maar ik denk dat ze geen van 3-en nog helemaal vol waren. Voor de rand,
die dus steviger is omdat ik een draad meer meegehaakt heb heb ik allemaal restjes dunne sokkenwol gebruikt. Dat had als resultaat dat ik
een aanval van opruimwoede kreeg omdat ik niet kon vinden wat ik zocht Wacko
 
Maar nu alleen nog even dat ene draadje, dan kan de oude mand weg (dankjewel Magtelt) en de nieuwe erin.
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2019 om 17:13
heel mooi!Clap
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2019 om 18:46
En hoe vindt de dame haar mand? Dat bobbelen van de bodem houd je, maar de kat voelt er niets van. Althans, mijne klagen niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2019 om 19:41
Bonnie had tijdens het haken al proefgelegen - dan lag het werk weer even stil. Ze heeft er vanavond tijdens het eten
in gelegen. Ze past er prima in, als ze met haar koppie in de ronding ligt heeft ze aan de andere kant nog ruimte over.
Ze is een beetje een hondse kat, tijdens het eten ligt ze onder tafel. Ze ligt, wast zichzelf of slaapt terwijl wij eten Geek nog nooit eerder
een kat gehad die dat deed.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2019 om 20:44
prachtig deze mand.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2019 om 20:49
Leuk een zelfgehaakte mand voor majesteit poes. Wie is er bij jullie de baas in huis?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2019 om 21:45
Dat is nog eens een knap staaltje dierenliefde en haakkunde. Wat fijn dat Bonnie het waardeert en er al in wil liggen. Als ze er eerst een half jaar aan had moeten wennen, had je de moed misschien laten zakken. Heel veel spinnende uurtjes gewenst voor Bonnie.    
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2019 om 09:26
Heel erg mooi
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2019 om 14:15
Zolang Bonnie erin gaat liggen en dat blijft doen ,maakt een bobbeltje toch niet uit ?

Wij hadden vroeger een buurvrouw ,die in een hele koude winter , ik heb het nu over 60 jaar geleden ,een soort hemeltje boven de kattenmand had gemaakt ,om de kou tegen te houden Poeslief ging niet onder het hemeltje in zijn mandje liggen ,maar bovenop het hemeltje .
Onze hond krabbelde z,n vetbedje wat in z,n mand lag altijd bij elkaar en ging er dan op liggen met z,n kop op de kale rand Mijn man legde het dan altijd weer glad ,maar hij maakte er gelijk weer een dotje van . leek mij niet lekker liggen maar hij zeker wel wel
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2019 om 08:41
Ziet er goed uit hoor...
En inderdaad zolang Bonnie erin gaat zou ik zeggen dat het helemaal geslaagd is...
Die van ons doet gewoon echt niet aan mandjes...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2019 om 09:30
De knobbeltjes zullen vlug plat zijn als ze er op ligt ,een zalige mand voor je huisdier
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 11:34
draadje niet instoppen!!!!! Is gemakkelijk voor als de mand in de was is gegaan om hem met een wasspeld omhoog te hangen, dan blijven de randen rond. Anders krijgt ge zo twee teuten erin.

Plat drogen kan natuurlijk ook bedacht ik me juist.

En knap dat ge niet alles in halvevasten hebt gehaakt.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 10:28
Leuk idee om zelf een mand voor de kat te haken. Als hij of zij er nu ook lekker in gaat liggen slapen heb je helemaal profijt van je werk.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 10:44
En nu is natuurlijk de vraag is hij al in gebruik genomen???
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 11:26
Ik dacht net ik zal het toppic eens openen om te vragen of de mand aanvaard is ?
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 11:58
2 zielen 1 gedachte mutti ...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 18:53
De mand is aanvaard en er wordt in geslapen, maar als ik een foto probeer te maken van een gevulde mand is madam niet aanwezig
en 's avonds is het nog zo donker - ik wil een daglichtfoto.
Zij had van Magtelt al een soortgelijke mand gekregen, dus ik verwachtte niet veel problemen. Bonnie ligt ook in de felix kattenmand, waar geen
van mijn andere katten ooit langer dan 5 minuten naar gekeken heeft. Je kunt haar dan haast niet vinden, die mand is zwart met wit
net als Bonnie zelf.
Ik wilde tegen Lidwina zeggen dat we best wel streng met Bonnie zijn, maar als ik ga opsommen dat ze 2 krabpalen, 2 verwarming hangmatten en
2 mandjes heeft - wie gaat mij dan nog geloven ? LOL
Streng betekent, 's nachts in de bijkeuken slapen (of naar buiten), streng betekent mooi zitten voor het eten en eens in de 4 dagen een brokjesdag.
Maar ze is heel lief, ze kruipt ook bij het bezoek op schoot als het verder niet te druk is (lees rennende kindjes) en als wij langer weg zijn logeert ze bij . . . opa & oma.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 18:54
@Bep, dat verhaal van die halve vasten blijft me zeker achtervolgen ??? LOL
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 08:36
Oh wat leuk om te lezen dat ze er ook echt gebruik van maakt...
En dat zal je altijd zien dat op het moment dat je een fotootje wil maken dat ze niet doen wat jij graag wilt...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 09:55
Bonnie zal graag zelf haar fotomoment willen bepalen. Hou je toestel in de aanslag! Leuk dat een huisdier een eigen karakter heeft.    
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns