Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops sk 023

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops sk 023
    Posted: 05 Februari 2019 om 12:01
Zou er mij iemand kunnen helpen met dit Drops patroon sk 023.
Ik begrijp de raglan niet. Eerste meerdering staat goed uitgelegd ( 16st) maar dan bij de uitleg raglan staat meerder 2 st in elke overgang tussen lijf en mouwen , dan kom ik toch maar aan 8 st gemeerderd ?
En zou ik deze ook kunnen in tricotsteek breien? Patroon 1nl recht en volgende nl 1r-1 av lijkt mij moeilijk omdat dit gaat verspringen... niet?

Alvast bedankt
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 12:16
https://pin.it/oml7bxlihcep3a
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 12:26
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 12:31
Deze instructies heb ik maar begrijp het niet, kan je me helpen met de raglan is te bekijken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 12:51
als ge het kleinste beginaantal steken neemt 88 (na die minderingen)
en na de raglanmeerderingen moet ge 264 steken hebben en ge moet in 11 keer meerderen, dan moet ge 264 - 88 = 176 : 11 = 16


Dus moet ge elke raglanmeerdering maken zoals in het patroon zelf beschreven is. (die eerste duidelijke 16 steken)

Als ge op de foto van de raglan zelf kijkt ziet ge aan elke kant 2 rijen gaatjes.



de link had ik erop gezet voor de puzzelaars.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 12:58
Dan 3 st voor markeerdraad omslag, 1 R, 1 omslag ,4 R markeerdraad in midden en dan terug omslag, 1r, 1 omslag ? Begrijp ik het zo.

Alvast bedankt
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 13:06
normaal gezien wel. De gaatjes moeten overal hetzelfde komen en de steken tussenin worden meer om in het patroon te breien. Als ge het patroon breidt moet ge zien dat alle averechte steken altijd boven elkaar vallen.

Ge kunt de trui helemaal in tricotsteek breien maar dan gaat ze groter uitvallen dan met die averechte steken ertussen.

Ik ben benieuwd wat drops haar antwoord gaat zijn.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 13:10
Heel fel bedankt!
Ja ik ben ook benieuwd hun uitleg is vaak niet duidelijk en soms antwoorden ze helemaal niet :-(
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 13:16
is nikske.

Als mijnen uitleg niet juist is zult ge het hier wel lezen van de anderen die graag puzzelen (en waarschijnlijk nog rapper dan het drops antwoord).
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 14:01
Originally posted by Chacha Chacha wrote:

Dan 3 st voor markeerdraad omslag, 1 R, 1 omslag ,4 R markeerdraad in midden en dan terug omslag, 1r, 1 omslag ? Begrijp ik het zo.

Alvast bedankt

In het patroon staat dat je bij de raglan na de omslag 6 steken moet breien. Als ik jouw beschrijving lees maak je 4 omslagen. Je meerdert dus 4 steken ipv 2.
Het moet zijn:
Brei tot 3 steken voor de markeerdraad, 1 omslag, 6 recht, 1 omslag. Je hebt dan 2 steken gemeerderd. Dit doe je in de hele trui 4 keer, dus 8 steken gemeerderd in totaal.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 14:11
Ai nu kan ik helemaal niet meer volgen :-),
ik begin steeds op 3 st van markeerdraad, eerste 3 st zijn van het achterpand en dan mouw.

Kan dit soms uitschrijven...
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 14:14
Ja zo zag ik het ook maar je moet 16 st per nl meerderen wil je aan het einde van de raglan aan de opgegeven steken komen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 14:35
Originally posted by Chacha Chacha wrote:

Ja zo zag ik het ook maar je moet 16 st per nl meerderen wil je aan het einde van de raglan aan de opgegeven steken komen

Ik heb het nog eens nagelezen. Bij de pas beschrijving kom ik inderdaad op 16 omslagen. Bin de raglan staat het dus anders. Op de foto zie je echter aan weerszijden van de meerderingen maar 1 gaatje. Bij 2 omslagen zouden het ook de aan beide kanten 2 gaatjes moeten zijn.
Heeee, ik heb hem. Ik zit tegelijkertijd op mijn telefoon te kijken. Er zijn aan iedere kant 2 gaatjes te zien. Je moet de beschrijving van de pas volgen. Dan klopt het.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 14:42
Niet makkelijk die Drops patronen te ontcijferen :-).
En steken tussen raglan gewoon in patroon breien dan want ik kom bij de raglanmeerdering uit in een R- Av priem
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 14:45
Volgens mij dus,😁, bij de overgang van mouw naar pand en andersom, je hebt een markering. 4 steken voor die markering maak je een omslag, 1 st recht, 1 omslag. 6 steken r, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag doorbreien tot 4 steken voor de volgende markering. De markering zit dus in het midden van die 6 steken. Daar blijft hij ook steeds op dezelfde plek. Je hebt dus 4 keer gemmeerderd. Bij de beschrijving van de pas gaan ze natuurlijk van het begin uit. Later worden de steken tussen de meerdringen van de raglan steefs meer, die 6 blijven steeds gelijk.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 14:49
Originally posted by Chacha Chacha wrote:

Niet makkelijk die Drops patronen te ontcijferen :-).
En steken tussen raglan gewoon in patroon breien dan want ik kom bij de raglanmeerdering uit in een R- Av priem

Inderdaad, tussen de raglan de steken breien zoals ze verschijnen.
Ja Drops patronen zijn soms een echte puzzel.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 14:52
Mag ik vragen waarom op 4 st van de markeerdraad, zevzeggen op 3 st :-)
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 14:53
Misschien ook ff voorstellen in de daarvoor bestemde rubriek?
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 14:55
Hoe doe ik dat want ik ben hier nieuw 😜
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2019 om 14:56
Originally posted by Chacha Chacha wrote:

Mag ik vragen waarom op 4 st van de markeerdraad, zevzeggen op 3 st :-)

Klopt, daar heb je gelijk in. Begrijp ik ook niet. Maar als de foto vergroot zie je toch echt dat er 6 steken tussen de gaatjes zitten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns