Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ouder worden

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ouder worden
    Posted: 12 Februari 2019 om 17:08
Ik heb in supermarkt en keuken moeite gekregen met het lezen van de kleine lettertjes. Dus ik heb een loep met verlichting in de handtas en keukenla. Zo kan ik zien hoeveel calorieën er in een verpakking zitten en hoe lang en op hoeveel graden iets moet koken/bakken. Rond de plastic maatkan zit een elastiekje. Ik kijk met de loep op welk streepje ik een vloeistof moet afmeten en schuif het elastiekje daarheen. Het zijn kleine trucjes, maar enorm gemakkelijk als je ouder wordt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2019 om 17:55
Ik heb nog een andere tip Magtelt. Ik zet een leesbril voor mijn gewone bril als ik kleine dingetjes moet lezen of handwerken. Hoewel ik een leesgedeelte in mijn bril heb kost het soms toch moeite. Een bril hoef je niet vast te houden, je hebt dus je handen vrij.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2019 om 19:30
O ik heb nu vaak al zo'n moeite met kleine lettertjes, wordt het straks nog erger - zucht.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2019 om 22:14
Sommige verpakkingen zijn ook wel ontzettend pietpeuterig van informatie voorzien. Ik heb een leesbril bij de hand voor kleine lettertjes. Een dubbele bril ga ik ook eens proberen. Maar een loep met verlichting in de keukenlade vind ik toch wel een erg goed idee. Ik heb er eentje voor mijn CD-toren. De zijkanten van CD-doosjes zijn ook moeilijk te lezen 's avonds bij kunstlicht.     
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2019 om 08:33
Hier heb ik nog geen last mee zelfs zonder bril gaan kleine lettertjes me goed af...
Verder weg wordt echter zonder bril wel een probleem...
Tv kijken zonder bril is wel vervelend moet dan veel te veel concentreren om de ondertiteling te kunnen lezen...
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2019 om 08:53
Oh hier heb ik ook last van en als ik een patroon moet lezen, breien/borduren of wat dan ook, dan moet ik geen bril en ook geen lenzen dragen. Met mijn eigen ogen zie ik het nog het beste
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2019 om 09:34
Ik zag in de Dekafolder een paar maanden geleden een zogenaamde loepbril voor hobbyisten. Natuurlijk was die dinsdags al uitverkocht. Toen ben ik op google gaan zoeken en ik vond er twee voor de prijs van één. Ik heb er één bij mijn handwerkspullen liggen en één bij de naaimachine. Ik kan weer garen inrijgen zonder gemopper. Bij mij is de moeilijkheid, dat ik een verte- en een leesoog heb. Ik moet wel mijn verteoog dichtknijpen bij het inrijgen. Ik heb ook bij Lidl een daglichtlamp gekocht, voor als ik met donker garen moet werken of kleine knoopjes aanzetten. Die heb ik nog niet nodig gehad en mijn man heeft hem nu - tijdelijk - voor bij zijn computer. Hij heeft een zwart toetsenbord en de letters gingen slijten, dus hij typte geregeld mis. Ik moest ook een bril aanschaffen voor ondertitels en teletext. Maar toen ging de bolle tv van meer dan 15 jaar stuk, en de nieuwe flatscreen was zo veel groter, dat ik de bril bijna niet nodig had. Die was bij Hans Anders drie voor de prijs van één, dus eentje in de bioscooptas, eentje bij de tv en een zonnebril.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2019 om 09:53
Suziefreubels dat gaat dus ook een bril voor veraf worden.
Ik heb in mijn bril tussen -3 en -4. in het leesgedeelte zit bij mij 2 dioptrie minder. Meer schijnt onprettig te zijn. Dichtbij zie ik zonder bril beter dan met. Dus dat was altijd bril af om een draad in te rijgen of kleine lettertjes lezen. Dat doe ik dus in een winkel nog steeds. Voor even werkt het prima bij mij. Maar bij langer handwerken wordt het te vermoeiend omdat ik dan weer mijn cylinder mis. Met een leesbril voor mijn gewone bril is dat probleem dus opgelost.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2019 om 10:39
Ik heb lenzen met dubbelfocus, oorspronkelijk was ik alleen bijziend maar ook hier gaan de jaren tellen. Het leesgedeelte werkt wel,
maar voor echt kleine lettertjes of als je ergens bent met slecht licht - zucht.
Of ook heel ergerlijk, het puzzelboekje is gedrukt op van dat rare papier en dan wil ik bij de oplossing nog wel eens spieken naar de
beginletter van een woord . . . dan moet ik echt richten wil ik het kunnen lezen.
Ik heb van mijn ouders van mijn oma, zo'n regel loep, die kun je op een boek/blad leggen en dan steeds mee schuiven ALLEEN heb ik de doos
waar die inzit nog niet gevonden grrrr.
Een boek lezen zonder bril is nog steeds hemels . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2019 om 15:39
Ik heb ook een regel loep daar loopt een rood lijntje door . dat lijntje geeft dus de regel aan waar ik mee bezig ben .

Uit de bieb haal ik af en toe boeken met grote letters .
En in uiterste gevallen wil ik nog wel eens een extra bril voor mijn varifocale bril zetten . dat is er dan een van mijn man ,want die liggen overal in huis en in de schuur en de garage .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2019 om 17:17
Ik draag ook een brilletje voor te lezen en handwerk hopelijk blijft het een tijdje werken
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2019 om 21:11
heb al sinds mijn 21 een bril met + sterkte . Inmiddels ook alweer 2 jaar een leesbril erbij. maar merk dat het weer slechter word.
Als ik van een patroon van de tablet brij dan kan ik het flink vergroten dus dat komt heel goed van pas. Uit een boek pak ik soms nog de loep erbij of ik vraag een van de kids het even voor te lezen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2019 om 08:20
Ik heb op mijn twaalfde al een bril gekregen.
toen ik 45 was kwamen de leesstukjes er bij. en dat moest steeds een beetje sterker de eerste jaren.nu is het gelukkig wel aardig stabiel.
en als ik echt kleine lettertjes moet lezen, pak ik het leesbrilletje van mijn Man (die liggen overal in huis en ik de schuur)en zet ik die er bij op. werkt prima
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2019 om 10:39
Ik kreeg met 11 een bril. Die werd steeds sterker. Ook ergens na mijn 40ste een leesgedeelte erbij. Ook steeds sterker en nu dus een leesbril extra voor de kleine lettertjes. Ik ben een moeilijk geval wat brillen betreft. Ik heb altijd problemen met een nieuwe bril, zelfs als er dezelfde glassterkte in zit als de keer ervoor.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2019 om 12:51
Das wel balen zeg dat je altijd moeite hebt met nieuwe brillen...
Hier ook altijd wel moeite met zoeken naar een nieuwe aangezien ik een vrij smal hoofd heb schijnbaar...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2019 om 16:46
Ja, dat heb ik ook. En dan vind ik bij Hans Anders een montuur in het rek, dat precies past en niet schuift, maar de bril, die ik later krijg, moet helemaal worden bijgesteld en zit nu ook nog wankel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2019 om 18:58
Als er monturen afgesteld moeten worden, ga ik daarvoor naar mijn vader. Wat ze er bij opticiens van bakken... dat hoort blijkbaar niet bij het vak.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2019 om 18:49
 Oogmeting hoort er kennelijk ook niet bij. Ze maken allemaal reclame met de gratis oogmeting, maar als de bril klaar is blijkt het toch weer niet goed gedaan te zijn.

Bovendien ga ik gek genoeg zonder bril steeds beter zien.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2019 om 19:13
Dat ligt er aan of je plus of min glazen hebt .

Heb je min glazen dan ga je bij het ouderworden beter zien met lezen met plus is het andersom

En ik wil niets zeggen van de brillenketens ,maar ik vind het niets .Een zefstandige opticien neemt bij mij wel haast een uur de tijd voor het opmeten en cilinder en weet ik wat niet meer .Je moet dan ook wel een afspraak maken . Ik heb varifocale glazen bij de ketens zat ik maar te zoeken naar het leesgedeelte ,maar nu is dat niet meer nodig . Even wennen bij een sterker leesgedeelte maar dan is het ook prima inorde
Ze zijn dan wel duurder maar ze geven ook de korting van de zorgverzekering en tegenwoordig geven ze als extra ook nog 25% korting op een complete bril .

Vaak hebben ze ook nog afgeprijsde monturen .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2019 om 20:25
Mutti ik denk precies hetzelfde. Ik heb zo'n bril gehad. Ging niet, kreeg een hele nieuwe, werd ik misselijk van. Ben zelfs naar de oogarts gegaan omdat ik dacht dat er iets met mijn ogen was. Daar was niets bijzonders mee aan de hand. De oogarts zei dat er een boel mensen waren die met zo'n bril goed uit de voeten konden, maar ik dus kennelijk niet. En ik zou niet de enige zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns