Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Verslaving...

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Verslaving...
    Posted: 14 Februari 2019 om 09:57
Door een opmerking van Pareltje dacht ik verslavend ja...
Hebben jullie nog meer verslavingen als haken en breien???

Haken heeft mij jaren geleden van de verslaving roken afgeholpen...
In plaats van dat ik sigaretten ging kopen toen der tijd per pakje € 6,00 kocht ik daar liever 3 bolletjes katoen voor...
Die waren ook niet zo snel op als het pakje sigaretten...
En iedere keer als ik dan weer dacht zal ik toch nee want dat is toch zonde van de centen om die op te roken terwijl je er zoveel leuks van kan maken als je ze aan garen besteed...

Op dit moment is haken toch wel mijn ergste verslaving...
Er gaat geen dag voorbij of er moet iets gebeuren hoe klein ook...
Het internet afzoeken naar patronen haken van spulletjes en in elkaar zetten...
Heb zoveel patronen liggen dat ik ze nooit meer af zou krijgen al zou ik 100 worden red ik het nog niet om alles te maken...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2019 om 10:27
Ha Suzie, heel herkenbaar wat die patronen betreft. Mijn verslaving betreft alles wat met garen, stoffen en daar iets van maken betreft.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2019 om 11:37
Ik was verslaafd aan naturel chips, vooral bij de tv. Ik ademde ze in. Tot ik begon te haken en breien bij de tv. Ik lees graag, kijk veel film, ook in de bios, en ik kijk elke maand uit naar mijn doorloperboekjes 6 en 7 sterren. En ik ga graag en veel naar kringlopen en rommelmarkten, ook een soort verslaving. Oja, suikervrije zoute dropjes, ik kan het echt niet bij één houden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2019 om 12:48
Hahaha wat leuk om te lezen zeg...
Stofjes heb ik ook genoeg liggen lidwina ( schoonmoeder heeft vanalles opgeruimd en dat is bij mij in de la terecht gekomen, veel te zonde om weg te gooien...
Magtelt dat haken en breien is dan nog ergens heel goed voor geweest...
Naturel chips zal er dan niet meer zoveel gegeten worden ...
Ik zelf herken het in zoet en hartig...
Wat een verschrikking dat ik niet maar 1 van de 2 lekker vind of beter nog geen van beiden...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2019 om 15:39
Onlangs ontdekte ik dat ik een ongedurige drang had om sudoku's te maken. Als ik bezig was, voelde ik een stress om de puzzel gauw af te hebben. FOUT. Daar heb ik korte metten mee gemaakt! Eentje per week voor de gezelligheid op het weekend.

Handwerk is bij mij geen verslaving in die zin. Daar zit geen ongedurigheid bij. Ik ben wel altijd bezig met iets.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 09:07
Als ik iets gezegd heb hier of op facebook, ga ik altijd even patience spelen. En dan moet ik van mezelf elk verschillend spel gewonnen hebben, voordat ik ga kijken of er antwoord is. Ook een soort verslaving.

De enige keer dat we mochten lezen onder het eten was bij het zondagmiddagse kopje soep. Nu nog als ik een kopje soep wil rond die tijd, zoek ik eerst een goed "eetboek". Voor die paar minuten. Liefst een Carmiggelt verhaaltje. Dat moet gewoon, omdat het mocht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 10:11
Ik kijk graag utoeb en dat is zonde van mijn tijd
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 11:17
Machtelt je mag van mij zoveel dropjes eten als je wilt ,maar mijn man kreeg van de week te horen dat drop slecht was voor zijn bloeddruk .

Hij is er nog net niet aan verslaafd ,maar wel gek op .

Ik weet niet of jij ook problemen heb met je bloeddruk ,maar ik geef het maar door
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 11:28
Ja, mijn bloeddruk is het enige waar ik nog pillen voor slik, twee verschillende. Dus drop is foute boel. Maar aan de andere kant had ik vroeger vaak last van mijn keel en zei de huisarts dat drop of strepsils daarvoor hielp. Met mijn dossier voor zijn neus in de computer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 11:51
Zit me te bedenken dat een verslaving ook gewoon kan zijn veel tv kijken...
Das dan ook wel mijn verslaving met netflix en videoland krijg ik ieder momentje best benut...
Series vliegen er doorheen terwijl de andere verslaving haken ook tegelijk kan...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 13:28
Mijn verslavingen zijn nooit continu maar periodiek. Zo kan ik een hele tijd achter elkaar drop willen eten. Niet een doos drop achter elkaar, maar wel weken achter elkaar af en toe een dropje. Maar soms toch ook wel meer dan 1 Embarrassed. En de laatste tijd ben ik gek op van die harde spekjes, van Haribo. Hmmm die kan ik ook achter elkaar eten. Kan er lang van afblijven maar zodra ik er 1 op heb moeten er gewoon meer volgen. En droppoeder, dat snoep ik als ik het heb achter elkaar op tot ik er misselijk van ben.
De grootste verslaving is wel dat ik met mijn handen bezig moet zijn (of is dat een tic?), ik bedoel dan niet huishoudelijk, jakkes nee, maar met hobby's bezig moet zijn. Ik kan niet de hele avond tv kijken zonder ergens anders ook mee bezig te zijn, waardoor ik veel van de proggramma's mis haha.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 19:32
mijn verslaving 

haken 
naar de kringloop gaan
breien 
achter de laptop patronen zoeken
knutselen

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2019 om 11:46
Het zoeken naar patronen is toch ook wel iets dat ik vaker voorbij zie komen...
Vraag me wel eens af als ik die tijd nou in het haken had gestoken hoeveel er dan meer klaar had kunnen zijn ...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2019 om 17:49
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Het zoeken naar patronen is toch ook wel iets dat ik vaker voorbij zie komen...
Vraag me wel eens af als ik die tijd nou in het haken had gestoken hoeveel er dan meer klaar had kunnen zijn ...
 

daar heb je zeker gelijk in 
maar ja een patroontje is nooit weg toch?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2019 om 22:56
een verslaving? Niet echt nee. Maar terwijl ik dit aan het lezen was heb ik 100 gram chocolade naar binnen gewerkt, een glas cola gedronken en een sigaret gemaakt die ik seffens ga oproken. Allemaal puur toeval!!!!
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2019 om 09:28
Originally posted by bep bep wrote:

een verslaving? Niet echt nee. Maar terwijl ik dit aan het lezen was heb ik 100 gram chocolade naar binnen gewerkt, een glas cola gedronken en een sigaret gemaakt die ik seffens ga oproken. Allemaal puur toeval!!!!
 

nou dat is zeker toeval gebeurt bijna nooit
LOL
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns