Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dromen mag altijd...

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Dromen mag altijd...
    Posted: 03 April 2019 om 12:58
Dromen mag altijd en zeker als het mooie dromen zijn...
Zo kwam mijn man met een hele mooie droom voor mij...
Hij zei tegen me je bent zo bezig met het maken van amigurumi...
En je bent hierin ook weer een echte pietje precies...
Hebt zelf al wel eens een patroontje geschreven...
Wat zou je ervan denken om zelf amigurumi te ontwerpen en deze in boekvorm uit te brengen...
Hier zit ik dan met mijn hoofd dat gelijk op hol geslagen is...
Een hartslag die 10 keer zo snel slaat...
En dat met een hart dat gesmolten is alleen al van het idee van een eigen boek...
Als kind schreef ik al graag en maakte ik kleine verhaaltjes...
Niet dat iemand ze ooit onder ogen is gekomen sterker nog ik denk dat ik ze niet eens meer bezit...
Maar de droom van klein meisje om een eigen boek uit te brengen met iets waar mijn volledige hart ligt die is er nog steeds...
Een thema voor dit boekje heb ik al verzonnen en hubbie kan goed tekenenen en schetst de mooiste ontwerpen waarop ik alleen maar verliefd kan worden...
Nu vraag ik me af zijn er hobbydoosjes met eenzelfde wens/droom hebben...
Of zijn er wellicht hobbydoosjes die als eens een boekje hebben gemaakt...
Wie weet in de toekomst...Ik beloof nog niks maar...Kunnen dromen echt werkelijkheid worden...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2019 om 16:46
Ik heb twee boekjes gemaakt met patronen voor Baby Born, en één voor een slanke pop van 42 cm. Oorspronkelijk heb ik die drie per e-mail verspreid, de originele heb ik zelf nog. Gewoon zelf getyped, foto's toegevoegd en geprint. Ik had geen zin in een belastingdienst die in mijn nek zou hijgen.

Ik zou het doen als ik jou was. Niet geschoten, altijd mis. Of op zijn Cruyffs: Als je niet schiet, dan score je niet. Is je boekje klaar, dan kun je een uitgever benaderen. Dat is nou het ideale van de huidige multimedia.

Overigens kon je jaren geleden al boekjes in eigen beheer uitbrengen. Het kostte een lieve duit, dat wel. Een Apeldoorner bracht zo zijn detective op de markt en mensen gaven ook kookboekjes met recepten uit de familie uit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2019 om 21:27
Dromen geven een mens vlindertjes. Om ze uit te laten komen, moet je wel de fases van ei tot rups doormaken. Ik heb een weblog gehad waar ik mee dacht iets te kunnen presteren in de wereld. Verder heb ik nog een scriptie in de kast staan van ongeveer 60 bladzijden. Een boek willen schrijven ... ik weet niet wat daar voor nodig is. Schrijftalent en enthousiasme zijn belangrijk. Hulp van buitenaf om er de wereld mee in te gaan ook. Een leuk idee is het zeker! Wat Magtelt schrijft over uitbrengen in eigen beheer, lijkt me een goeie optie.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2019 om 08:22
Schrijven is iets wat ik eigenlijk altijd leuk heb gevonden...
Of het nu kleine dingen zijn of een lap tekst...
Gedachten van me afschrijven doe ik ook regelmatig...
Heb in het verleden bij een uitgeverij gewerkt waar ik terecht zou kunnen...
En in eigen beheer uitbrengen is ook zeker een optie die ik open hou...
Daarom ben ik ook mijn eigen blog begonnen om 2 dingen die ik leuk vind te kunnen combineren...
Tot ik hier kwam dacht ik dat niemand las wat ik op mijn blog schreef...
De eerste reactie die ik hier kreeg toen ik me had aangemeld bewees voor mij het tegendeel...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2019 om 08:53
Als jij terecht zou kunnen bij de uitgeverij waar je gewerkt hebt, lijkt me dat je daar een belangrijke schakel te pakken hebt!   
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2019 om 14:41
Suzie veel succes. Een achternichtje van mijn man heeft een boek geschreven met stamboom en familie geschiedenis. Uitgeverij uit Duitsland. Je moet je hele boek op stick aanleveren. Dus alles zelf doen en zou net zo duur zijn. Ik weet niet meer wat wij er voor betaald hebben.
Onze overbuurman was afgelopen week bij ons en liet ons een boek zien over de Gemeentegrot in Valkenburg dat hij ook in eigen beheer gaat uitgeven. Deze uitgeverij zit in Nederland. Als je hier meer over wil weten wil ik wel voor je informeren
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2019 om 17:14
Een uitgever zorgt voor copyright. Dat is wel handig als mensen met jouw woorden of patronen aan de haal gaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2019 om 21:32
E Strea Chi...… (de volgende letters weet ik niet juist meer) die heeft al boekjes gemaakt en uitgegeven : gehaakte rokjes.

Misschien kunt ge haar contacteren en meer uitleg vragen van het hoe en wat en wanneer en hoeveel en waar.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2019 om 21:36
https://forum.hobbydoos.nl/gehaakt-rokje_topic27601_page1.html
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2019 om 08:11
Dank jullie wel voor alle hulp...
Het staat nog echt in de kinderschoenen...
Maar het plan is er en wil het toch op een of andere manier tot uitvoering brengen...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2019 om 09:31
Ik ben zelf geen amigurumihaker. Maar ik denk dat het handig is, als je iemand hebt, die je patronen haakt, zoals jij ze geschreven hebt, als test. Dan weet je zeker dat ze kloppen en dat anderen er mee uit de voeten kunnen. Patronen tekenen kun je doen op ruitjespapier, dat wij vroeger op school voor sommetjes hadden. Bij Action te koop. Elk vakje is een halve centimeter lang en breed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2019 om 10:33
Goede ideeën magtelt...
Ga ze ook zeker laten proefhaken...
Weet nog niet door wie maar dat komt ook nog wel...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2019 om 11:57
Misschien wel een forumlid. Ik ben zo'n haakanarchist, dat ik niet eens mijn eigen patronen navolg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2019 om 15:32
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Dromen mag altijd en zeker als het mooie dromen zijn...
Zo kwam mijn man met een hele mooie droom voor mij...
Hij zei tegen me je bent zo bezig met het maken van amigurumi...
En je bent hierin ook weer een echte pietje precies...
Hebt zelf al wel eens een patroontje geschreven...
Wat zou je ervan denken om zelf amigurumi te ontwerpen en deze in boekvorm uit te brengen...
Hier zit ik dan met mijn hoofd dat gelijk op hol geslagen is...
Een hartslag die 10 keer zo snel slaat...
En dat met een hart dat gesmolten is alleen al van het idee van een eigen boek...
Als kind schreef ik al graag en maakte ik kleine verhaaltjes...
Niet dat iemand ze ooit onder ogen is gekomen sterker nog ik denk dat ik ze niet eens meer bezit...
Maar de droom van klein meisje om een eigen boek uit te brengen met iets waar mijn volledige hart ligt die is er nog steeds...
Een thema voor dit boekje heb ik al verzonnen en hubbie kan goed tekenenen en schetst de mooiste ontwerpen waarop ik alleen maar verliefd kan worden...
Nu vraag ik me af zijn er hobbydoosjes met eenzelfde wens/droom hebben...
Of zijn er wellicht hobbydoosjes die als eens een boekje hebben gemaakt...
Wie weet in de toekomst...Ik beloof nog niks maar...Kunnen dromen echt werkelijkheid worden...


Doen, Suzie.
Voordat het uitgegeven kan worden heb je nog een hoop te doen. Beschrijving, foto`s,
als je dat klaar hebt kun je bekijken of je in eigen beheer wil uitgeven of naar een uitgever gaat. En mocht je  er dan alsnog geen brood in zien, dan ku je het altijd nog op een eigen blog zetten. Is ook leuk.

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2019 om 15:47
De eerste is in de maak...
Voeten, lijf en benen zijn klaar ben zelf al nieuwsgierig naar het eindresultaat...
Samen met mijn man lekker discussiëren over hoe het eruit moet komen zien heerlijk gewoon...
Daarnaast ga ik toch kiezen voor uitgeven in eigen beheer...
Zelf in de hand hebben hoe wat waar en wanneer is voor het begin het beste...
En wat er allemaal van gaat komen zien we dan wel weer...
Ik kijk uit naar het maken van foto's uitschrijven van teksten en het samen met mijn heerlijk creatieve man het in elkaar zetten van alles tot het echt een boekje...
Gelukkig heb ik alle tijd en een hoofd vol ideeën om tot uitvoer te brengen...
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2019 om 21:16
mooi suzie, zou het zeker proberen. wens je heel veel succes met het schrijven en maken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 09:03
Ik heb wat gegoogeld over copyright en auteursrecht. Je hoeft dat niet ergens te deponeren en het is 70 jaar geldig. Ik zou wel alles dateren, als ik jou was.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2019 om 08:58
Oh dat is een goeie Magtelt...
Dat ga ik vanavond gelijk doen...
Ben voorlopig alles in proef aan het maken en maken en dan netjes in mijn notitieboekje aan het opschrijven...
Later als ik tijd heb typ ik het dan uit op de computer...
Het eerste ding schiet al aardig op al merk ik wel dat er een hoop tijd in gaat zitten om het te krijgen zoals het in mijn hoofd zit...
Back to Top
GeJanna View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 April 2019
Locatie: Maastricht
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer GeJanna Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2019 om 20:50
Wel gedroomd dat ik het kon, maar niet echt hoor, ben meer een prater.....hahaha
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2019 om 08:01
Heb je al gedacht aan crowd funding? Je opent een speciaal banknummer en bepaalt een bedrag, dat je nodig hebt. Eventueel op naam van een stichting of bv, die je zelf opricht. Je hebt wel advies nodig van iemand die juridisch en fiscaal onderricht is. Misschien bij de Kamer van Koophandel? Je maakt bekend, dat je dat nummer hebt en waarvoor het gebruikt gaat worden. Heb je het geld bij elkaar dan kun je gaan uitgeven. De ontwerpen schrijf je in de tijd dat je daarop wacht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns